Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 1075 ggr
Lizelda
6/7/16, 11:51 PM

Luktar möss?

Snabb fråga, luktar möss mycket? Läst en del inne på reptilsidor där de skriver att möss luktar riktigt mycket och googlande gör mig inte ett dugg klokare då alla har olika uppfattning..

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Annons:
Lamina
6/7/16, 11:54 PM
#1

Möss luktar, ja. Det beror dock lite på kön, hur många man har i buren och musen/mössen i sig. Vissa luktar mer andra mindre. Men om man städar regelbundet kan man undvika det till stor del. :)

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lilithium
6/7/16, 11:54 PM
#2

Ja, möss luktar en del. Hanar luktar oftast mer än honor.


Alana82
6/7/16, 11:59 PM
#3

första två dagarna luktar mina burar ingenting eller jo de luktar men inte av mus utan av strö, efter det börjar musdoften infinna sig i alla burar utom den som det bor två herrar från Vattnadals i, den luktar aldrig mus mysko nog

The unanswered questions are not nearly as dangerous as the unquestioned answers

Lizelda
6/8/16, 12:03 AM
#4

Ah, okej. Har läst att många väljer Nataler istället för att de skulle lukta mindre?

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Alana82
6/8/16, 12:06 AM
#5

Gerbiler är även de nästintill luktlösa, men blir inte tama på samma sätt som möss tycker jag, mer spring i benen så att säga

The unanswered questions are not nearly as dangerous as the unquestioned answers

Lamina
6/8/16, 12:08 AM
#6

Jo, dom sägs ju göra det. Men tycker man ska välja husdjur efter vad som lockar en och inte hurvida dom luktar eller inte. Städar man så luktar det ju inte. :)

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
Lizelda
6/8/16, 12:15 AM
#7

Jo, såklart men har vissa problem med en del lukter så det är en inspelande faktor :)

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Namiko
6/8/16, 9:48 AM
#8

Jag hade två honor, en rätt stor bur och det luktade aldrig annat än strö ur buren på 4 år. Har man små burar, strö som inte drar åt sig lukten, fler möss eller hanar så kan jag tänka mig att det börjar lukta rätt snabbt.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Tsunamis
6/8/16, 3:12 PM
#9

Är man skraj för lukt ska man undvika hanar. 2-3 honor i en duna bur eller större i storlek luktar inte särskilt mycket.

Nästan helt luktlösa är nataler, taggmöss och gerbiler (med undantag för sandbad om man har det).

MvH  Tsunamis

KickiG
6/19/16, 6:56 PM
#10

Jag tycker också att det är stor skillnad mellan olika strö och hur snabbt samt hur mycket mössen börjar lukta.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

[Jennah]
6/19/16, 7:41 PM
#11

På reptilsidor pratar de om fodermöss. De får förmodligen inte samma omsorg som våra små bästisar, och städar man inte tillräckligt ofta så ja - då luktar det! Jag upplever att man behöver städa lite oftare till en mus än t.ex. till en hamster, men tycker inte det är särskilt märkvärdigt faktiskt. Luktar det så städar man, de e inte så svårt ;)

Grodan
6/19/16, 10:17 PM
#12

Tammöss är underbara djur, så man får stå ut med att det kan lukta lite popcorn. Städa ofta, välja bottenströ som absorberar bra och burinredning som går att slänga/byta ut vid varje städning eller går att rengöra ordentligt.

Jag tycker inte att det går att ersätta tammöss med annan musart tyvärr - men det är visserligen jag och mitt tycke…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Alwyn
6/20/16, 10:14 PM
#13

De luktar gott! Popcorn eller nykokt ris :) Själva musen luktar väl inget det är kisset eller hur? Men från tjejer jag fått nu som är 7 månader gamla luktar det nästan ingenting jämfört med ungarna jag hade som var 8 veckor… kan det vara lite så att ungarna luktar mer(om vi inte räknar hanar dårå)?

Annons:
Grodan
5/21/20, 6:21 AM
#14

#13 Ungar är väl mer nervösa och lägger mjuka snabba illaluktande bajskorvar?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Upp till toppen
Annons: