Annons:
Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 733 ggr
ariama
6/25/16, 3:04 PM

Göra bo. Tips

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

IKEA har ju en del bra saker till mössen.  T.ex. de här små plastbyttorna. De är väldigt billiga, 5 kronor eller nåt (eller 10?, 15? inte mer i alla fall).

Med hjälp av en lödpenna blir det bra sovlådor - eller kisslådor om man vill. Jag har dem till båda delarna, jag bestämmer själv. Det beror på hur jag "startar upp dem".

Men här visar jag upp dem som sov-bon. Eller bara "skydd" som dom gillar att sitta och äta i, om jag tar bort locket och vänder den upp-och-ner. Som sovlåda klipper jag först till en kartongbit i botten (de kommer att gnaga igenom den, det gillar dom) och sedan tidningspapper över, och sist strimlat tidningspapper, och sen får de inreda själva.

Viktigt med bra ventilation bara, när den annars är heltäckande plastlåda.

Annons:
ariama
6/25/16, 3:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#1

Och här är de färdiga och inredda i buren.  Öppen bur, akvarium med två våningar. Gillar de här lådorna när jag kan sätta vattenmuggen ovanpå.

Lamina
6/25/16, 3:44 PM
#2

Jag hade såna som boplatser för möss med ungar. Tyckte det var väldigt behändigt att bara kunna lyfta ut boet för städning och att bara kunna lyfta på locket för att kolla till ungarna.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Grodan
6/25/16, 4:35 PM
#3

Hade sådana förr, när SVEMUS sålde sådana med perfekt skurna runda in-och-utgångshål samt ventilationshål. Men jag är så lat, orkar inte diska… så jag kör kartonger


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[Jennah]
6/25/16, 6:17 PM
#4

Jättebra tips! Jag råkar faktiskt ha en hög med såna lådor här hemma, de såldes billigt i flerpack på IKEA, och jag handlade till mina framtida råttor. Men någon kan jag nog avvara till de små :D

Upp till toppen
Annons: