Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (6) Senaste inläggen

Om sajten (INFO) Avel & Uppfödning Beteende, hälsa & skötsel Bur, strö, inredning & tillbehör Fikarummet! (OT) Kluringar Filmer Fotografier Förening, utställning & träff Genetik, färger, hårlag och teckningar In Memorian Köp/Sälj/Efterlysning/Auktioner Leksaker och aktivering Länkar | Links Mat och utfodring Möss med djur och människor Namnförslag & namnförklaring TÄVLINGAR Ö Gamla tävlingar
Beteende, hälsa & skötsel

Glädje eller annat?

2016-06-28 19:23 #0 av: LillyJ

En lite underlig fråga, någon annans möss som beter sig såhär? Både hon och hennes syster hoppar och sprätter ibland runt i buren på detta sättet, och kan inte bestämma om de e en lyckogrej eller något fel. Ingen av mina andra möss har betett sig såhär...

https://vimeo.com/172611589

De blir som mest när de rör sig mycke, som tex nu när hon fick ny sand.

Anmäl
2016-06-28 19:34 #1 av: LillyJ

Anmäl
2016-06-28 19:47 #2 av: Grodan

Visst kan det vara glädjeskutt, men det kan vara något annat också som har med sanden hon gräver i att göra... kanske skakar av sig eller nåt?

Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~  arinella´s råttuppfödning

Anmäl
2016-06-28 19:55 #3 av: LillyJ

De konstiga är att de båda systrarna "studsar" runt i buren, även utan sand. Mina gamla råttor brukade glädjesjutta, men detta ser mer ut som underliga ryck... men de kanske bara är jag som är lite paranoid :P

Anmäl
2016-06-28 21:07 #4 av: Grodan

#3 Ja men dååååååååååå är det bus o glädje Hjärta

Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~  arinella´s råttuppfödning

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.