Annons:
Etiketttävlingar
Läst 761 ggr
ajanki
7/1/16, 8:06 AM

Omröstning på månadens mus juni 2016

CAPPUCCINO

Det här är en pytteliten flicka som flyttade hit för bara två dagar sedan. Hon är blyg och försiktig, men ändå nyfiken. Hon tar en liten runda i buren och hämtar någon matbit, men sätter sig sedan helst och äter den i skymundan. De andra mössen tycker mycket om henne och går gärna dit hon är, så även om hon är blyg är hon sällan ensam! Hon är otroligt söt, och har alltid det där oskyldiga uttrycket i ansiktet. Jag kan verkligen se framför mig vilken bus den här knatten kommer att bli…

Cappuccino föddes för en månad sedan och var tänkt att bli orm-mat så småningom, men istället har hon hamnat här hos mig. Hon är en fin person som förtjänar det bästa <3

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Killer-B

Killer-B föddes hos mig från supertrevliga föräldrar. Tyvärr tålde dom dock inte varandra, så när ungarna bara var 2,5 vecka så dog både mor och far. 

Mycket pyssel från min sida, men alla ungarna höll sig vid liv. Och en individ jag var kär i från födseln var lillen Killer-B. Helt underbar mus, som från en sån trist start överlevde och blev den hon är idag. En mus värd att hedra! Och heder fick hon när hon blev besta pet 3 år 2016 <3 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tänkte att jag ska vara med, bara för att det blir fler bidrag. Ingen tanke på att göra bra foto, utan väckte Astrakan ur hennes skönhetssömn och knäppte snabbt ett foto. Hahahah, visst ser hon yrvaken och överraskad ut! Pussar

Astrakan är en raring på 10 månader. Inte rädd men lite blyg. Går inte gärna upp i handen självmant (i alla fall inte på de 3 sekunder som jag orkar vänta) men tittar alltid fram, är nyfiken, och ser mig i ögonen. En mild, rar och otroligt snäll dam i färgen recessive yellow, hårlaget satin korthår och teckningen broken.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hejsan! 
Här kommer MollyMus! Hon har bott hos mig och min 6-åriga dotter i 24h så hon är vääääldigt ny i familjen! Vi tycker naturligtvis att hon är finast i världen (även om vi inte vet ett dugg om ålder eller härkomst!) och vi vill visa henne för alla! 


------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Här har vi då Tant grå, som jag kallar henne. Hon kom med sin syster till mig från Vattnadal på musträffen och visade mig hur fantastiskt det kan kännas att ha en mus i handen Hjärta

Det som slog mig först var hur underbart len och mjuk hon var. Hon är väldigt nyfiken, äventyrlig och vill gärna upp i handen. 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Annons:
Grodan
7/2/16, 11:46 AM
#1

Åh, vad roligt att det trillade in lite bidrag denna månad.

Jättejättesvårt att välja. Jag ville ge alla en röst, för att de verkar vara så underbara små liv hela högen, med underbara ägare. ❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Corgitok
7/2/16, 11:24 PM
#2

Blev nog Killer-B :)

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

Upp till toppen
Annons: