Annons:
Etiketttävlingar
Läst 992 ggr
ajanki
7/1/16, 8:08 AM

Posta bidrag till månadens mus juli 2016

Posta bidrag - ladda upp foto och skriv berättelse om musen - i denna tråd till och med 25/7

Varje månad har vi en tävling: månadens mus. Medlemmar på mus-ifokus deltar genom att bifoga ett foto på sin mus samt skriver en personlig berättelse om den. Vid årets slut koras någon av månadsmössen till årets mus.

Regler:

  • Endast ett bidrag per person.
  • Välj ett foto som är minst >>>>800x600 pixlar<<<< - det vill säga inte för litet foto, då det blir svårt att bedöma och se små bilder. Större går bra då det skalas ner till 800x600.
  • Musarter som får delta: tammus, taggmus, natal, zebramus och pygmemus.
  • Flera möss får finnas på bilden men vi ser helst att det endast är en mus ifokus för att visa och berätta om denna speciella individ.
  • Personlig berättelse på minst 2 meningar eller 500 ord.
  • Månadens mus avgörs genom röstning av medlemmarna - denna vinner ära i all evighet

Erat bidrag lägger ni i den här tråden ända fram till den 25/7

(omröstning sker sedan endast till den sista i månaden)

Glöm inte den personliga berättelsen om din mus och lycka till!

Annons:
Nordanälvens
7/16/16, 9:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Detta är Nordanälvens Sans, en blå herefordpojk som har hjärtat på rätt ställe. Han är så otroligt mysig och det märks verkligen när han trivs! Det räcker att jag öppnar locket till buren sedan är han uppe i famnen eller på axeln. Vi myser länge, gärna nån timme eller två, och han älskar att bli smekt över hela kroppen, men allra mest över pannan. Det tar inte lång stund innan han nästan somnar. Sans luktar inte så äckligt heller, utan han har sin lilla pisshörna i ena matskålen som jag ändå gör rent varje/varannan dag. Något Sans älskar i matväg är blåbär, men det är ju inte så konstigt eftersom han själv är blå! 😉 

Jag hoppas få njuta av Sans sällskap länge, han är en såndär guldklimp som verkligen förgyller ens dag. Det gör mig så varm inombords när han sätter sig nära halsen och tassdarrar. Då vill jag pussa honom igen och igen ❤️

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

[Jennah]
7/18/16, 12:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

ESPRESSO

Espresso (som även kan tänkas kallas X-presso 2000) är en mycket pigg och glad mus, som på bilden syns tävla med kattens leksaksmus Tuffy (även kallad X-Tuffy 2000), och dessutom vinner sprinterloppet med fina marginaler. Snabb som attan!

Hon är modig, tuff och livlig och älskar mat och kex! :)

[Jennah]
7/25/16, 7:04 AM
#3

Putt, sista chansen idag!

Vattnadal
7/25/16, 5:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Det här är SE Vattnadals Regissör. Han är ett år och nio månader gammal. Han delades från sina bröder och blev pappa i augusti. Tyvärr tröttnade han på sina söner och fick bo själv igen. Han fick en ny fru och bor nu med en liten söt son, argente texel. Blir det tjafs även här, får jag ge upp. Han är mycket trevlig i handen, vaktar inte buren, kunde ha haft bättre lockar, men är en riktigt trevlig hane ändå. Tyvärr har han inte brödernas vänlighet mot söner.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: