Annons:
Etiketteraveluppfödning
Läst 1833 ggr
Sanjolina
7/15/16, 12:00 AM

LYYCKLIG!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är nog världens lyckligaste! Kom hem idag och gick direkt till Lingons bur för att ta ut henne för några foton som jag gjort varje kväll under dräktigheten, men ser att hon är smal. Trodde jag såg i syne först. Så jag öppnade boet och lyfte lätt på bomaterialet och visst där låg det en hög ungar. Jag räknade till tio men får kontroll räkna om nån dag. Alla ungar hade mjölkband och Lingon verkade må bra. Är lite ledsen att jag missade själva förlossningen men det viktigaste är att allt som det ska vara. Tog en snabb bild, blev dålig fokus men återkommer med bättre om några dagar. ❤️😍

Annons:
Corgitok
7/15/16, 12:02 AM
#1

Grattis!! Fortsätt gärna uppdatera😍

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

Sanjolina
7/15/16, 12:09 AM
#2

Tack! Det ska jag absolut😍

ariama
7/15/16, 8:20 AM
#3

Stort grattis! Vad härligt!  🌺🎈🍸 🥳 Var inte ledsen för att du missade förlossningen, det är bättre att hon fick vara ifred med den tror jag.

Sanjolina
7/15/16, 1:53 PM
#4

Tack! Ja verkligen, blev jätteglad när jag såg dem små😍 Okej, ja det för sig, det var nog mycket bättre. Nu hör man henne prassla runt i boet och pyssla med ungarna, jättemysigt!😍

Sanjolina
7/15/16, 3:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Uppdatering: Tog ut dem en liten stund idag och gav ett försök till könsbestämningen, ser ut att vara 3 hanar och 7 honor tycker jag. Jämför med bilder här från olika trådar vilket hjälper 🙂 Tog snabbt en till bild men man ser inte den 10:e. Man kan börja se lite att vissa kommer bli mörka.

Grodan
7/15/16, 7:48 PM
#6

Grattis!

Många av mina möss o råttor brukar att välja att föda en tid på dygnet då de vet att de får vara ifred, kanske även så din tjej.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Sanjolina
7/15/16, 8:57 PM
#7

Tack! 🙂 

Ja, kanske det. Vad intressant ändå att dina väljer att föda vissa tider, för att vara ensamma. 🤫

Grodan
7/15/16, 9:06 PM
#8

Många av dem gör det, men inte alla. ❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Sanjolina
7/15/16, 9:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Funkar detta att ge som färskfoder? Hon har fått detta två gånger idag. Det är: Lax, ärtor, äggvita + hård ägg gula, krispsallad, en smula ost. Kan jag slänga i nåt mer som innehåller någon extra bra vitamin eller mineral osv.?  🙂

Grodan
7/15/16, 9:30 PM
#10

#9 absolut, men redan två gånger idag… ? då har hon redan fyllt på sina depåer av näringsämnen och behöver ev något annat


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Sanjolina
7/16/16, 12:54 AM
#11

#10 Ja, hon fick hälften så mycket första gången. Okej, ja hon har fri tillgång till pellets, havre osv.  🙂

ajanki
7/16/16, 8:41 AM
#12

Stort Grattis till bebisarna ❤️

Alwyn
7/16/16, 8:44 AM
#13

Du kan ju erbjuda henne äggskal att knapra på. Bara bra med extra kalcium nu när hon ska ge di. Grattis igen :)

Annons:
Sanjolina
7/16/16, 2:31 PM
#14

Det kan jag pröva idag :) 

Tack :D

Sanjolina
7/16/16, 4:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#15

Dessa tre är hanar, eller hur? 🙂

Tjeja
7/16/16, 11:10 PM
#16

#15 Jag är ingen musexpert men nog håller jag med dig om att det ser ut som killar allt.. Alla 3 med varsin liten snopp och ett par små kulor ovanför som skall vandra ner i pungen sedan vid könsmognad. 😃

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Sanjolina
7/16/16, 11:12 PM
#17

#16 Ja precis! 🙂

Tjeja
7/17/16, 12:04 AM
#18

Grattis förresten till alla bebblorna!  🌺😃

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Grodan
7/17/16, 12:14 AM
#19

jupp, grabbs… stor kissmojj (hihi)


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Sanjolina
7/17/16, 4:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Yey! Då vart det rätt! 😃

Nu är dem 4 dagar gamla, börjar kunna se vad dem kommer bli för färg/teckning, hälften blir tan tror jag, den andra hälften är jag osäker på. Dem ser lite fläckiga ut, kanske kan bli nån tricolor eller så?🙂

Annons:
Sanjolina
7/17/16, 4:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#21

Tan?

Sanjolina
7/17/16, 4:18 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5
#22

Dessa är jag fundersamma på. Blir ju såklart mycket enklare sedan när pälsen växer ut.

Lojs
7/17/16, 7:35 PM
#23

Tycker #22 ser ut att kunna bli splash.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Sanjolina
7/17/16, 11:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#24

Hur gör man med ungar som är mindre än de andra i en kull? Låter dem va? Stödmatar? Kullar?

Jag har två hanar som är mindre varav den ena är mindre en den andra. Tänker att Lingon borde ha kullat hanen själv om det var "nåt fel" på honom?  Lika pigg som alla andra ungarna. 

Här är en bild på de tre hanarna & en bild på den minsta hanen bredvid en hona. De flesta i kullen är i hennes storlek, finns en mindre hona.

Grodan
7/18/16, 12:00 AM
#25

#24 Om du är rädd för att bli sittandes med osålda hanar så ja, då kullar du. Även om du är rädd för att modern skall "kulla" några honor kan du förekomma henne med att minska antalet ungar i kullen genom att ta bort några hanar, om du vill behålla honor främst.

Storleken på ungarna behöver du inte oroa dig för. Det brukar jämna till sig senare. Att honan inte skulle orka med 12 ungar behöver du inte heller oroa dig för om honan är i bra kondition, frisk, ostressad och får bra mat.

Du kan stödmata med ESBILAC när de är så här små. Andra ersättningar rekommenderar jag inte förrän de är mkt äldre.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

ariama
7/18/16, 6:28 AM
#26

Och jag rekommenderar att ta bort dem. Särskilt den minsta. "Ynk" brukar vara de möss som går bort först (som vuxna/gamla) i kullen. Något är det som brister, och/eller de får inte samma förutsättningar i livet. De kanske växer ikapp, så det ser ut som om de är bra, och så tänker man inte längre på bebistiden, och så kanske musen blir förälder, och det är mycket dumt.

Det finns egentligen ingen anledning att spara såna här eftersläntare. Jag kan inte komma på en enda orsak. Men valet är givetvis ditt.

ariama
7/18/16, 6:41 AM
#27

Du bör få i alla fall några som är tan/fox.  De som är synligt splash har ju blekgen och blir alltså fox om de har tan-genen.

Splash-genen syns ju bara ihop med en dublett av blekgen på c-lokus,

Jag kan inte se på dina foton, de kanske är för små än. Pigmentet "vandrar" uppifrån och ner på musungar, dvs färgen kommer först högst upp på ryggen, lite senare nedför sidorna och allra sist magen. På tan och fox kommer du se en rak och tydlig linje på de ungarna, senast om några dagar. (har faktiskt inte koll på vid vilken dag det syns)

Lingon bör vara "dubbel-tan" a(t)/a)t) och då får alla ungarna en tan-gen a(t) från henne, och då är de alla tan eller fox eftersom genen är dominant.

Om Lingon mot förmodan bara har a(t)/a, så får du i alla fall några tan/fox.

Annons:
ariama
7/18/16, 6:50 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

Jag skrev på fb att Lingon inte bär på tecknat och alltså inte kan ge tricolor-ungar.  Det var feltänk av mig. Lingons pappa Esmet är ju tecknad, "övertecknad berkshire".  Och han har till och med gett broken-ungar!

Den här ungen är onekligen intressant och verkar kunna bli tricolor med en mörk/svart fläck vid vänster öra och beige bak?  Vi får se när ungen vuxit till sig lite.

Sanjolina
7/18/16, 9:34 AM
#29

#25 & #26 Ush då! Jag ska tänka till över dagen (ska jobba) så får jag ta beslut när jag kommer hem.  

Lingon ser ut att må bra. Äter bra, bajsar som hon ska, kollar till sina ungar och bäddar ner dem osv.  Kommer gärna ut en liten stund då och då och sitter på axeln eller i en luva.

Sanjolina
7/18/16, 9:37 AM
#30

#27 & #28 

Så det blir troligtvis fox och tan bland ungarna, men det ser jag om ett par dagar då?

Ja, jag blev väldigt osäker på den ungen, han ser ut att få två fläckar, varav en vid örat och en nere vid rumpan i olika nyanser.

ariama
7/18/16, 3:51 PM
#31

Du gör som du känner att du kan och vill, vad gäller de mindre ungarna 😘. Det enda jag vill rekommendera lite starkare, är att se till att ingen avlar på dem. Musstammen är tillräckligt svag som den är i Sverige idag, den behöver stärkas, inte försvagas ytterligare.

Grodan
7/18/16, 9:58 PM
#32

#26 Jag har aldrig märkt att det är så, men jag kanske har kullat övervägande de små samt som nu nämner glömt att de var minst senare. Aldrig reflekterat över att de är svaga även som vuxna och inte ska gå i avel.

Vi kanske bör starta en egen tråd om detta…?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Sanjolina
7/19/16, 10:40 AM
#33

#32 Angående små ungar? Absolut, jag hittade nån gammal förut men kommer inte ihåg vad den hette. Handlade iaf om nån som skulle stödmata en liten plutt. :) 

Lite tips på vad man kan tänka på och hur man går tillväga kanske? 

Jag är lite kluven ännu. Kollat ungarna snabbt idag, han ser fortfarande ut som om han är runt 2 dagar gammal tycker jag..

ariama
7/19/16, 10:52 AM
#34

Är det den möjliga tricoloren som är liten? Men inte minst, eller? När man får en rolig annorlunda färg/teckning vill man ju gärna ha kvar den, och varför inte? Jag tycker gott och väl att man får ha sina egna "favvo-gosisar" som inte går i avel, även om man har en uppfödning. Det måste alltid finnas plats för att följa sitt eget hjärta, också. Bara man gör det med klokhet.

Annons:
Sanjolina
7/19/16, 11:28 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#35

Tricoloren är mindre men har faktiskt vuxit till sig lite nu så han är hyffsat jämn med dem andra. Det är en splash/fox/tan  eller en av "fläckungarna" som jag för tillfället kallar dem som är allra minst. 

Bilden nedan är på alla hanarna. Tycker man kan se att ungen är märkbart mindre men tycker inte att man ser det lika tydligt på bild som i verkligheten..  (ungen längst till höger)

Sanjolina
7/19/16, 11:29 AM
#36

Tricoloren är lite tunn men växer på. Den lilla har liksom stannat upp lite..

[Jennah]
7/19/16, 4:20 PM
#37

#26 du kan inte komma på en enda anledning att låta lill-musen leva? Själv tycker jag det är dumt att hålla på med avel om man inte har utrymme för alla liv som kommer på vägen även om de inte är till nytta för den fortsatta genetiska utvecklingen av arten. Skulle aldrig handla av uppfödare som kullar, resultatet blir detsamma som oseriös uppfödning - en massa djur som lider längs vägen. Ville bara säga det.

Sanjolina
7/19/16, 9:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 6
Förhandsgranskning av bild 2 av 6
Förhandsgranskning av bild 3 av 6
Förhandsgranskning av bild 4 av 6
Förhandsgranskning av bild 5 av 6
Förhandsgranskning av bild 6 av 6
#38

Wihoo! 6 dagar gamla, nu börjar de komma småå tunna pälsstrån på ungarna. Dom blir sötare för var dag😍

ariama
7/20/16, 7:58 AM
#39

Och du fick en broken och inte en tricolor ser vi nu när pigmentet utvecklats fullt ut på baken också.  Visst är de söta! (och inget djur lider av en snabb human avlivning,  ingen lider av att vara död! Man kan inte lida av något man inte vet om. Det är vanvård och försummelse vi alla lider av att utstå, både människor och djur)

Sanjolina
7/20/16, 11:05 AM
#40

#39 Broken det är när det bara är en fläckfärg? Inte olika som i tricolor?

ariama
7/20/16, 12:03 PM
#41

Ja precis, och när fläckarna är ojämnt fördelade på musens båda sidor, annars är det Even.  Och så finns det Dutch, Berkshire, och en massa andra teckningsvarianter.
Men oftast får man vad jag kallar "slarv-teckningar".  Dvs en salig blandning av alltsammans. För att få en rätt tecknad variant krävs en massa avelsarbete i många generationer samt rätt avelsdjur från början.

Din broken ska t.ex. ha en nosfläck på andra sidan än öronfläcken, och ännu en fläck på högra sidan, och så ska den ha bara en fläck vid sidan av svansroten och inte helfärgad bak.  Om man ska vara petig, annars är det en tydlig broken i alla fall. Jättegullig!

Att avla korrekta teckningar är skitsvårt!

Annons:
Sanjolina
7/20/16, 6:43 PM
#42

Ja, okej. Nu lärde jag mig mer nytt om färger! Försöker lära mig några olika teckningar för skojs skull. :D

Sanjolina
7/20/16, 10:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#43

Dag 7😍

Sanjolina
7/20/16, 10:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#44

Dag 7

Sanjolina
7/20/16, 10:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#45

Dag /😍

ajanki
7/21/16, 7:40 AM
Sanjolina
7/21/16, 11:23 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#47

Dag 8 😍

Sanjolina
7/21/16, 11:27 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#48

❤️

Annons:
Sanjolina
7/21/16, 11:29 AM
#49

Känns inte som om pyttehanen utvecklar sig i samma takt som dem andra.. Han fick några pälstrån igår och har fått några till idag men ser mest ut som en "Fuzzy" typ.. Dem andra har börjat få/fått en del av sin päls som man kan se på bilderna..

Sanjolina
7/21/16, 11:29 AM
#50

❤️

Sanjolina
7/21/16, 11:34 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#51

.

Tjeja
7/21/16, 6:11 PM
#52

😍 Nu börjar de se ut som små möss också!  hi hi..😍

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

[Castlevania]1
7/21/16, 11:17 PM
#53

Grattis :D Vad söta de är!

ariama
7/22/16, 9:05 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#54

De är jättefina, grattis igen!

Nu kan du i alla fall se vilka som är tan (på de svarta) och fox (på splasharna) och de som inte har tan-genen. Lingon är alltså a(t)/a.

Eftersom dina bilder mestadels är från ryggsiddan kan jag på flertalet inte se. Men du kan, om du tittar på dem.

Ännu har inte pälsen vuxit fram på magen, så färgen syns inte än. Det går alltså inte att se om magen är vit fox eller gul/beige/röd tan-färgad, eller om tanfärgen är bra eller dålig (fast jag vet att det är "dålig" här eftersom pappan inte är färgavlad på rött, samt är blå, och blått motverkar bra röd/gul-färg).

Men vi vet att alla blekgener gör tanfärg vit, och splash kan bara synas ihop med blekgener, alltså är splasharna blekta fox, medan de svarta (inte blekta) är tan.

Det som syns är den tydliga gränsen där det svarta pigmentet slutar utvecklas i huden.

Tanfärg består ju av gult/rött pigment, och det syns inte i huden, bara i pälsen. 

Först senare när pälsen börjar växa fram även på magen - magen är alltid sist, både med pigment och päls - ser man skillnaden i pälsfärg.

Första bilden är en splash som inte är fox.

ariama
7/22/16, 9:10 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#55

.

Annons:
Sanjolina
7/23/16, 2:20 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#56

Tackar och bockar! Tycker det är jättespännande med alla färger. 

Försökt ta individ kort idag på både ovansida, profil och mage? Det kanske är lättare att klura ut då vilken unge som blir vad? 🙂 Vill  bara säga att jag uppskattar det otroligt mycket att få hjälp med de olika färgerna och lite genfakta. Väldigt invecklat men väldigt intressant. 

Individ 1: Hona

Sanjolina
7/23/16, 2:26 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#57

Individ 2: Hona

Sanjolina
7/23/16, 2:30 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#58

Individ 3: Hona

Sanjolina
7/23/16, 2:35 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#59

Individ 4: Hane

Sanjolina
7/23/16, 2:40 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#60

Individ 5: Hane 

Denna var då broken.

Sanjolina
7/23/16, 2:45 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#61

Individ 6: Hane

Denna hane är då den mindre ungen i kullen som jag varit/är lite orolig för. Han har dock fått sin päls nu, inte vuxit jättemycket mycket men lite grann.

Sanjolina
7/23/16, 2:49 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#62

Individ 7: Hona

Annons:
Sanjolina
7/23/16, 2:52 AM
#63

Men det är ju som du säger. Allt blir klart när pälsen på magen växer ut. Men Fox, då är musen vit om magen?

(Finns 10 ungar, men kände inte att jag behövde lägga upp på alla, resterande honor ser likadana ut för tillfället)

ariama
7/23/16, 11:20 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#64

Det stämmer, fox-färg är vit om magen. Därför att blekgenerna bleker gult pigment till vitt.  Utan blekgener blir det tan-färg, dvs gul/röd om magen.

Ryggbilder eller magbilder går inte att se om det är tan/fox, eftersom det är kontrast-linjen jag tittar efter, och den ser jag bara på sidobilder.

Första tjejen ser ut att vara fox. Lite knepigt att se när musen även har ljusare fläckar som går ihop med magens ljusare färg. Då blir det inte en rak linje. Inte heller syns det så tydligt under hakan, på den här bilden, men som sagt, tror fox.

Mus 2 kan jag inte se.

Mus 3 är tydlig fox. Och en grabb, är det inte?

Mus 4 är tydlig tan.

Mus 5 är broken = vitfläckig med väldigt mkt vitt! Om han är tan går aldrig att se om färgen (vare sig det är svart eller gult) är dolt under vitt. OM färgfläcken på baken även går ner under "sidolinjen" på magen, kommer du att se lite ljusbrunt där sen när han blir vuxen, om han är tan.

Mus 6 har definitivt svart pigment på magen, eller hur? Då är han inte tan, för tan består av gult pigment på magen, och inte ett enda dugg svart/brunt/blått/choklad-färgat pigment.

Mus 7 är tydlig tan.

Sanjolina
7/24/16, 4:09 PM
#65

Hur avgör man vilken typ musungar är? I vilken ålder? 🙂

Sanjolina
7/24/16, 8:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#66

Senaste två dagarna har Lingon varit ute tillsammans med ungarna när jag hanterat dem. Kul att se kontrasten bland färgerna. Ser ut som om ungarna går i svart/Mörkbrunt och grått  medans Lingons starka chokladfärg lyser. 🙂

ariama
7/25/16, 7:40 AM
#67

#65. Det beror till stor del på vad föräldrarna är.  Två engelsktypade får engelsktypade. Två korsade får korsade.  En engelsktypad och en korsad, ja då får man väl titta lite på typen. Själv tycker jag att de blir korsade då - flertalet möss ser mer korsade ut än engelska, om man inte avlar specifikt på storlek och typ.  Tycker jag.

Jag tycker också, utifrån vad jag sett, att det här med "engelsktypad" ofta är mer godtyckligt.

När man ser? Jag vet faktiskt inte, vid 2 månader kanske? Om man är tveksam och om man inte går efter stamtavlan.

#66. De är söta!

Sanjolina
7/28/16, 1:13 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5
#68

Wiih! Nu har nästan alla öppnat ögonen 3-4 kvar som snart öppnas. Vilken engergi dem fått nu den senaste dagarna. Idag satte jag in en toarulle och en  nässprey kartong som dem kunde utforska. Alla ville vara i nässprey kartongen samtidigt. Sedan var dem ute lite i buren och Lingon kollade ungarna och klättrade runt.

Emouse
7/31/16, 4:12 PM
#69

Grattis till de ytterst söta tillskotten!

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Annons:
Grodan
7/31/16, 6:35 PM
#70

❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Sanjolina
7/31/16, 7:03 PM
#71

#69 Tack så mycket! :)

#70 <3

Upp till toppen
Annons: