Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 617 ggr
Moa0107
8/16/16, 9:50 AM

Attackerar den nya musen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Innan så hade jag två möss men den ena var tvungen att avlivas :c Så jag köpte en ny för att det ska tydligen gå bra (Musen som var kvar var väldigt rädd för alla och gick aldrig ut från huset så en ny mus skulle kanske hjälpa). I början när de hälsa på varandra så gick allt bra, jag hade de ute och den nya musen som jag döpte till Yang ville helst sitta helt stilla med öppna ögon i min hand. Jag vet inte varför hon gör så jag har henne ute nu också och hon sitter helt stilla på min mage med öppna ögon i en liten boll. I vilket fall som helst, min gamla mus var mer social igen och sprang runt som en galning och vågade gå fram till mig. Men när jag tog in dem i buren igen tog det inte alls lång tid dörrens min gamla mus attackerade Yang som är ett litet barn. Jag vet inte varför men jag vågar inte ha de nära varandra. I buren sitter Yang precis lika dant, kanske sitter och tvättar sig på andra sidan Puff min gamla mus och sedan bara blir helt still och kollar rakt fram säkert i minst 20 minuter om man inte försöker klappa på henne då hon går undan för att tvätta sig och sedan blir helt still. Är hon rädd för Puff? Vill Puff bo ensam? Jag vet inte vad jag ska göra :c

Annons:
Moa0107
8/16/16, 9:53 AM
#1

Här när hon sitter helt still

Moa0107
8/16/16, 9:53 AM
#2
Moa0107
8/16/16, 9:53 AM
#3
Moa0107
8/16/16, 9:54 AM
#4

Ojj bilden kom inte upp..

Alwyn
8/16/16, 10:16 PM
#5

Är det när du sätter dem i gamla musens bur som hon attackerar den nya? Är buren noga städad med ren inredning? Hon försvarar sitt revir och det är därför det funkar på neutral mark. Fortsätt låt dem träffas var kväll på neutral mark ett tag om det går bra och gå därifrån. Kanske kan köra tråkburken om de verkar ok med varandra ute, dvs sätta dem i en Transportbur ihop ett tag under bevakning.

Alwyn
8/16/16, 10:18 PM
#6

Det där sitta still beteendet känner jag inte till, låter sjukligt för mig men någon mer erfaren kan säkert svara?

Annons:
Tsunamis
8/17/16, 10:10 AM
#7

Det är naturligt att din gamla mus försvarar sin bur. Du får använda en annan bur att sätta ihop dem i och låta dem vara i några dagar, eller skura ut din gamla mus bur och bara lägga i kartonger och inga leksaker eller hus som luktar den gamla musen. De kommer jaga varandra och det kommer pipas lite men de har inte ihjäl varandra, låt dem vara de måste få bekanta sig.

Den vänstra musen ser inte friskt ut alls nej.

MvH  Tsunamis

ariama
8/17/16, 10:16 AM
#8

"Med öppna ögon" … Har hon stora runda klara ögon när de är öppna? På bilden har hon inte det (vänstra musen), och ser tyvärr inte helt frisk ut. Men det är svårt att säga endast utifrån den bilden, och din beskrivning.

Är ögonen runda och klara, och hon sitter still på det viset, låter det på mig som  om hon är livrädd? Nåt är i alla fall fel, verkar det som. Jag kanske har fel. försök sätt in flera foton på nymusen.

Var har du köpt den nya musen ifrån?

Moa0107
8/17/16, 2:08 PM
#9

Det enda nära stället där jag kan få tag på djur utan att det tar för lång tid för de när jag köper dem är tyvärr att köpa de i djuraffären :c Jag har gjort rent buren med vatten och vinäger och även köpt ytterligare en till mus och det går bra för dem Dock så är fortfarande den lilla musen som blev attackerad innan fortfarande jätte konstig, antagligen inte frisk eller så är hon helt livrädd :c Hon kan heller inte öppna sitt ena öga antagligen pågrund av min andra mus Puff :c Ska ta henne till veterinären och får hoppas på det bästa just nu låter de henne iallafall sova med henne

Moa0107
8/17/16, 2:13 PM
#10

Här är lite bilder (Den lite större musen är bara trött då hon annars är väldigt pigg men hon andra lite mindre verkar vara sjuk)

Moa0107
8/17/16, 2:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Asså bilderna vill inte läggas ut :/

Moa0107
8/17/16, 2:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Jo haha

Moa0107
8/17/16, 2:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Är väldigt orolig över henne då hon har stängt båda ögonen

Annons:
Moa0107
8/17/16, 2:25 PM
#14
Vattnadal
8/17/16, 3:13 PM
#15

Båda mössen i #12 ser sjuka ut, burriga i pälsen, blundar, ser insjunkna ut över buken. Jag tror inte de lever många dagar till, om de inte får vård, värme och bra mat omgående. Lämna tillbaka dem till butiken, och så hjälper vi här dig att hitta möss från en bra uppfödare! Var bor du?

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

ariama
8/17/16, 5:21 PM
#16

Jag beklagar verkligen! 😕 Det är för jäv--gt att djuraffärer säljer sjuka möss!! Lämna tillbaka dem, som Elin säger, tråkigt men sant.

Du ska ha tillbaka pengarna också, lämna tillbaks dem även om de inte lever längre! Låt djuraffären ta sitt ansvar, det här är illa. Det är ju inte bara att mössen är sjuka, det är ju även din egen känslomässiga aspekt, man lider med sina djur, även om de är nyinköpta. Kram till dig!

[Jennah]
8/17/16, 6:33 PM
#17

Om du bor långt från närmsta uppfödare kan vi försäka hjälpa till med transporten också! Men med det sagt hoppas jag att det ordnar sig med Yang och den andra!

Moa0107
8/20/16, 12:53 AM
#18

Tyvärr så dog Yang och jag tror inte hon andra lever länge till heller :/ Hon sover väldigt mycket till skillnad från min andra mycket friska mus som alltid är uppe och hoppar. Jag tror inte jag får lämna tillbaka eller får tillbaka pengarna för båda mössen inte ens för en :/ Märke också att min gamla mus som antagligen börjar bli slö pågrund av åldern är tröttare än vanligt och inte är lika framåt gången som innan :/ Jag vet inte hur jag ska lösa detta på bästa sätt men jag tror inte att mina föräldrar kommer låta mig köpa nya då de är väldigt arga över de ny inköpta mössen som dör :/

[Jennah]
8/20/16, 8:52 AM
#19

#18 vad tråkigt att höra. Yang hade i alla fall tur som fick spendera sina sista dagar hos en musälskare som du. Djuraffären verkar vara under all kritik och det här blev ju en väldigt tråkig historia. Är det så att du vill och får skaffa en ny gnagare, oavsett art, så är du alltid välkommen att ta hjälp av oss på iFokus. Men njut av Puff nu, det är en fin mus. Den andra är jättegullig också. Beklagar :(

Tsunamis
8/20/16, 12:32 PM
#20

Vad jag vet så har du rätt att ringa och säga att musen dog och de ska i så fall ersätta den med en annan. Men en annan mus i samma bur som den satt, det hade inte jag tagit… Hög risk för att den blir lika sjuk.

MvH  Tsunamis

Annons:
Grodan
8/21/16, 12:24 AM
#21

#18 Åh nej, vad tråkigt.

Hoppas verkligen att din äldre mus inte blir sjuk nu…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Upp till toppen
Annons: