Annons:
Etiketterköpessäljefterlysningauktioner
Läst 424 ggr
JossanH
2016-08-18 10:38

Mushanar

Hej! Jag undrar om det finns någon som föder upp möss i närheten av Mjölby, Östergötland, och ibland får ett överskott av mushanar som jag skulle kunna få köpa till foder? Jag vet att det går att köpa på diverse djuraffärer osv men jag söker efter någon som tar väl hand om sina möss så jag vet att de haft ett bra liv.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Annons:
Alwyn
2016-08-18 14:12
#1

Åh jag brottas med mina egna demoner on det här! Skulle också vilja utfodra med hela byten där jag vet att djuren levt ett bra liv, men skulle aldrig kunna föda upp dem och sedan avliva själv. Vet inte ens om jag skulle känna mig bekväm med att ge hela byten. Men att ge köpekött känns ju inte heller bra. Gah dumma känslor!

JossanH
2016-08-18 21:13
#2

#1 det är svårt. Jag har gett hela byten i form av egna vaktlar, men då har det varit sådana som skadat sig, fått framfall etc. Så det har ändå varit avlivning av barmhärtighet. Våra grannar ska slakta kaniner snart och då har jag bett om att få huvudena plus hjärta och om det blir något över. Skulle gärna föda upp möss själv men just det där att ta bort friska djur har jag extremt svårt för. Nu kommer vi bli tvugna med ett gäng tuppar i vinter.. 😩

Sajtvärd på Iller.ifokus

Upp till toppen
Annons: