Annons:
Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 1068 ggr
HunterLily
8/18/16, 6:51 PM

Bur till mössen?

Jag har kollat runt lite och bestämde mig för en ferplast bur, en som har en stor glasbotten med en stor gallerdel till också. Måtten är 79x30x51 och min fråga är då om detta är lagom för tre mushonor och finns det något jag bör tänka på med buren? Jag bifogar en bild också

Kaninhoppning

Annons:
HunterLily
8/18/16, 6:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Smidigt att ta fel bild… Jag försöker bifoga rätt bild denna gång…

Kaninhoppning

[Jennah]
8/19/16, 8:35 AM
#2

Ja den är lagom stor men det är inte alla möss som funkar med galler. Mina 5 flickor t.ex. tar sig ut utan att blinka. Det gjorde de förra 3 också, första gången upptäckte jag det när jag skulle ta hand om kaninen - gissa om vag blev snopen när en mus låg o sov i hans hus!! Men andra verkar ha galler och det funkar. Så det är bra att ha en backup-plan då. Edit: annars brukar jag förresten förespråka galler till andra djur och när det är möjlgt. Det blir fantastisk ventilation naturligtvis.

Alwyn
8/19/16, 8:40 AM
#3

#2 Lilla musen då <3 kaninen lär inte ha upptäckt den va?

[Jennah]
8/19/16, 11:12 AM
#4

#3 ja lilla pytte :') ne jag tror inte det. Och den godtrogna lilla musen bara låg där och gosade -.-

Minoth
8/19/16, 12:30 PM
#5

Om jag minns rätt så är det 0,7cm galleravstånd på den buren så det funkar utmärkt :)

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

isabella93
8/19/16, 1:01 PM
#6

Luckan ser liten ut, så det kan kanske bli svårt att komma åt ordentligt inne i buren. Men för mössens del fungerar buren säkert bra :)

Annons:
HunterLily
8/19/16, 8:57 PM
#7

Tack för svar, nu är allt installerat och mössen inne i buren. Jag är kär i dessa små❤️ Buren är toppen, luckan är liten men förtillfället välplacerad och galler delen är lätt att ta av ifall man vill komma åt yttligare.

Kaninhoppning

Upp till toppen
Annons: