Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 517 ggr
Sanjolina
9/6/16, 5:53 PM

HJÄLP! Har jag fått ohyra!?

Akut, idag var det storstädning hos alla mössen vilket även innebär en mer nogrann hälsokoll på 

alla individer. 

Hanen såg idag lite skruttig ut i pälsen men lika energifylld ut som vanligt. Kände i pälsen där det såg som mest "raggigt" ut och det kändes jätteknottrigt. 

Blev orolig och försökte kolla igenom pälsen då Kol verkligen inte tycker om det och visar många tecken på obehag. Jag gav inte upp utan fortsatte titta och såg massa småskorpor. 

Ingen aning om det är skabbkvalster, jag tror det, har inte sett nåt kryp krypa runt eller ägg som sitter i huden. Har prövat att blåsa men såg fortfarande inget. 

Nu kommer det allra jobbigaste, jag ska resa bort om 2 dagar vilket inte går att omboka på något sätt (ska till asien) min mamma ska ta hand om mössen så länge. Vet någon nån vetrinär på rak hand som kan möss bra? 

Eller kan jag köpa hem Stronghold ikväll för katt och dutta på Kol? Utan att ha varit till vetrinär? 

Behöver verkligen ett akut svar, så jag vet vad jag kan göra innan jag åker iväg.

Annons:
ariama
9/6/16, 6:04 PM
#1

Det är Stronghold för katt som du får till mössen, så det funkar. Men, Stronghold behöver du recept för att få köpa, oavsett djurslag. (Det är Stronghold "rosa" du ska ha)

Knottror, så hade en av mina hanar, vilket var sårskorpor efter att han kliat sig, det var så jag märkte det först, nu sist.

När du använder Stronghold, så håller du bara pipen mot nacken, om du trycker också så får du för mycket (och då tar det slut mesamma).

ariama
9/6/16, 6:06 PM
#2

Eftersom du vet vad du behöver, och hur du använder det (bara en dutt i nacken mellan skulderbladen, och mössen är inte överkänsliga för Stronghold, de tål överdosering)så kan du välja vilken smådjursvetrinär som helst.

Sanjolina
9/6/16, 6:08 PM
#3

Okej, kan jag ringa och be dom skicka ut ett recept eller måste jag åka in och göra en hel undersökning?

[Toretto]
9/6/16, 6:14 PM
#4

Du måste åka in för en undersökning ingen veterinär kommer skriva ut ett recept utan att ha kollat igenom honom . Jag tycker du ska boka en akuttid idag och åka in med honom.

[Toretto]
9/6/16, 6:25 PM
#5

Glömde skriva att det bara är vissa djursjukhus som man kan boka akuttider på. Dom flesta djursjukhus får man åka in akut till som till en vanlig akutmottagning. Men eftersom du ska iväg utomlands kommer du med största sannolikhet inte hinna få en vanlig tid innan du åker.

Upp till toppen
Annons: