Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 722 ggr
Milagro
2016-09-14 16:19

Ensam mus?

Hej! Skulle behöva svar på en fråga från er som är kunniga härinne. Min dotter har två, mycket söta och trevliga mustjejer. Nu har den ena fått en tumör som vuxit väldigt snabbt och de sista dagarna märket vi att hon är slöare och mer inne i huset. Dags att låta henne somna in. Det känns väldigt sorgligt men inte så mycket att diskutera. Vi åker till veterinären ikväll. Problemet är då den andra musen. Nu blir hon ensam. Dotten har inte varit överdrivet intresserad av sina möss sista tiden. Det är jag som sköter om dom. Gulliga och trevliga är de för all del men det är inte för min skull vi har dom. Så jag har tänkt att så länge de bor här så ska de ha det bra och få den omsorg de behöver, men sen blir det inga nya möss. Men hur tänker vi nu? Den friska blir ju ensam. Hon är lite drygt ett år och kan leva länge. Köper jag en ny unge så blir den ensam när den vi har nu är gammal. Hur skulle ni ha gjort? Jag vill inte att hon ska behöva lida och vara ensam heller. I väntan på döden liksom. Det är ju förfärligt. Hon ska ha det bra.

Annons:
molam
2016-09-14 16:40
#1

Testa sälja henne till nån som har fler eller kan tänka sig köpa fler kanske? Om ni ändå vill ha kvar henne, så vill det ju till att hon får Extremt mycket stimulation, Aktivitet och kärlek från er sida ^^ Har en ensam råtthane som varit sjuk (HAn blev dumpad, skulle inte ha han egentligen, han ska dessutom få kompisar nu när pengar kommer då han blivit frisk) och eftersom han har varit ensam har han varit jätteklängig istället, så då vill det till att man är villig att get dom extra extra kärlek när dom är ensamma, men det mest idealiska vore ju att sälja henne till nån med möss eller som kan tänka sig skaffa mera möss. såhon får kompisar av sin egen art ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Vattnadal
2016-09-14 17:26
#2

Om ni har mycket tid att lägga på henne, ha henne kvar ensam. Ett annat alternativ är ju att försöka hitta en till äldre hona som sällskap, istället för en unge.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Milagro
2016-09-14 18:08
#3

Funkar det? Tänkte att det skulle vara svårt att sätta samman två vuxna möss. Särskilt som jag bara har en bur. Får klura på om det går att dela av den på något sätt. Några förslag på var man hittar en vuxen hona till försäljning?

Upp till toppen
Annons: