Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 724 ggr
-Aida-
10/10/16, 9:03 AM

Mus uppfödare

Söker musuppfödare runt örebro, västerås, fagersta som väntar kullar eller kanske har nån till omplacering?
Det jag söker är en mushane.
Har väntat på att livet ska hålla med om att jag kan köpa mus i typ över ett år och snart börjar de bli dags.

Har lite ytterligare frågor.
- Är dessa bra mått för en musbur? - B 75 x D 45 x H 37 cm.
Det är en glasbur med gallertak och ventilation ner till.
- Finns det någon bur ni skulle rekommendera som är ett bättre val än glasbur?
- Finns det en speciell design på vattenflaska som skulle vara ett bättre val för möss?
- Vilket bur underlag är bäst för möss? Jag har tittat på något som heter Carefresh natural, jag är allergisk mot damm så jag behöver något dammfritt eller typ dammfritt.
De jag vill undvika är spån gjort på gran träd pga det giftiga ämnet i de och sen dammar spån nåt fruktansvärt.

Annons:
Emouse
10/10/16, 12:33 PM
#1

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Emouse
10/10/16, 12:38 PM
#2

 Är dessa bra mått för en musbur? - B 75 x D 45 x H 37 cm. Det är en glasbur med gallertak och ventilation ner till.

Ja, den funkar utmärkt!

- Finns det någon bur ni skulle rekommendera som är ett bättre val än glasbur?

Det finns många typer av burar, mycket är individuellt vad man gillar.

Här kan du läsa om för och nackdelar med olika burar! http://mus.ifokus.se/articles/4e7111ac88f472517c01e361-bostadsburen

- Finns det en speciell design på vattenflaska som skulle vara ett bättre val för möss?

Nej, det tror jag inte.

- Vilket bur underlag är bäst för möss? Jag har tittat på något som heter Carefresh natural, jag är allergisk mot damm så jag behöver något dammfritt eller typ dammfritt.

Carefresh fungerar men börjar lukta ganska snabbt och är dyrt. Här kan du läsa om bottenmaterial! http://mus.ifokus.se/articles/4d716063b9cb46224406f21b-vilket-stro-i-buren

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

zickan
10/10/16, 2:35 PM
#3

jag har nån hane som ännu letar hem. Har även massor med duna och stora duna burar på lager om det är nått som önskas.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

-Aida-
10/10/16, 3:33 PM
#4

Tack för era svar. 😃
#3 Tyvärr har jag inte bil eller körkort än, måste ta mig runt med tåget, det blir knepigt om man ska ha med en större bur på tåg och buss.
Jag bor en timme cirka utanför Västerås.

Lolloroos
10/10/16, 9:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Hej. Vill du ha nått mer udda än vanliga möss så har jag ungar av arten Afrikansk pygmémus. Världens minsta däggdjur att ha som sällskap. Leveransklara om 4 veckor. I stort sett luktfria. Roliga och snabba djur. Dom finns i norberg

-Aida-
10/10/16, 9:28 PM
#6

#5 Jag bor i norberg så de skulle ju va helt perfekt. 😃
Funkar dom som vanliga möss eller har dom speciella behov?

Annons:
Emouse
10/10/16, 9:35 PM
-Aida-
10/10/16, 9:48 PM
#8

#7 Tack för artickeln, verkligen intressanta djur med intressant kost också. låter väldigt spännande 😃

zickan
10/10/16, 11:18 PM
#9

#4 går lätt ner i en ikea påse och väger inget alls. 
Hade den mindre modellen dunaburar ihop satta på en vagn som Transportbur åt råttor till utställning i sthlm. Då väger det dock om man sätter stora råttor i dom haha.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

zickan
10/10/16, 11:18 PM
#10

#4 går lätt ner i en ikea påse och väger inget alls. 
Hade den mindre modellen dunaburar ihop satta på en vagn som Transportbur åt råttor till utställning i sthlm. Då väger det dock om man sätter stora råttor i dom haha.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Nordanälvens
10/12/16, 12:14 AM
#11

#8 Tänk dock på att pygmémöss kan vara väldigt svåra att hantera. De är inga mysiga sällskapsdjur som gillar att bli gosade med och hanterade, om man säger så. Men väldigt intressanta att titta på, och obeskrivligt söta är de!

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Lolloroos
10/13/16, 11:02 AM
#12

Du kan få komma och träffa dom om du vill. Men som sakt, inga djur att hantera så då dom är skygga men är väldigt underhållande att titta på :) Dom finns i kärrgruvan. Du kan skriva till mig på facebook. Heter Louise Lollo Roos där.

Upp till toppen
Annons: