Annons:
Etikettmöss-med-djur-och-människor
Läst 491 ggr
kitte94
10/12/16, 4:45 PM

Är möss något för mig?

Jag går lite i tanken att skaffa möss. Jag har träffat möss förut. Djuraffären jag praktiserade i hade en egen uppfödning som jag fick hjälpa till med. De va där jag blev lite intresserad av möss. de va så roligt att se dom klättra runt i sina burar.  

Jag har haft både guld och dvärghamster och gerbil. Just nu har jag bara gerbiler i gnagarväg. Jag är lite rädd för att ge mig på något nytt. Har tappat intresset för gerbiler tyvärr, men jag tar ju såklart hand om de tre jag har kvar. Det blir bara inte fler av den arten. Hamster, speciellt dvärg, är jag väldigt kär i. har som framtidsdröm att föda upp dvärgar. hade hoppats kunna börja nästa år, men som det ser ut nu så klarar jag inte det. Därför vore det kul att testa möss. men som sagt är rädd. Rädd att det inte känns bra. Är rädd att det blir konstigt mellan mamma och mig. hon accepterar gerbilerna, men är ju sådär med gnagare med svans(ligger nog i att det liknar en orm). Hon har börjat tycka dom är söta. men när hon träffade min väns råttor, som hon tydligen trott va gerbiler,  så blev hon helt hysterisk. När jag berättat att jag funderar på möss så får jag " Du gör som du vill. bara jag slipper hantera dom." Hon slipper såklart. ska jag iväg så har jag en vän som gärna hjälper mig. Har egen lägenhet.

Så jag vill gärna ha lite tips vad jag kan göra för att få reda på om möss är något för mig. Vad kan jag göra?

Annons:
Emouse
10/12/16, 7:28 PM
#1

Åk och hälsa på en uppfödare! Hen kan ge dig tips och råd samt informera dig väl om hur det är att ha möss och hur dom är. Håll och mys med möss och se om du fastnar, helt enkelt!😀 Vart bor du? Kanske finns några uppfödare nära dig!

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

kitte94
10/12/16, 7:47 PM
#2

jag bor i Ljungby,kronoberg. på listorna jag kollat(svemus och här) så är de ingen uppfödare i rimligt avstånd för att hälsa på. jag åker inte direkt till göteborg för att bara träffa möss :/

Upp till toppen
Annons: