Annons:
Etiketterköpessäljefterlysningauktioner
Läst 979 ggr
JossanH
12/22/16, 12:53 PM

Möss till foder

Hej! Jag söker någon som säljer fodermöss. Jag vill inte köpa från någon stor uppfödare där mössen lever trista och ostimulerande liv i en liten plastlåda utan jag vill köpa av någon där mössen haft det bra. Det värderar jag högt! Så skulle gärna köpa ett ganska stort lass frysta möss som kanske skulle kunna skickas? Eller om du/ni bor i närheten så kan jag hämta. Tack så mycket :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Annons:
ariama
12/22/16, 12:57 PM
#1

Var bor du då? (har inga just nu men det händer ibland, och det känns synd att bara kasta bort)

JossanH
12/22/16, 1:25 PM
#2

Jag bor längst ned i Östergötland, mjölby. Men om det är ett stort parti går det ju även bra att skicka.

Sajtvärd på Iller.ifokus

ariama
12/23/16, 7:52 AM
#3

Stort parti har jag aldrig. Inte ens om jag samlar i frysen. Så jag kan inte hjälpa dig.

denaesboz
12/23/16, 8:19 PM
#4

Jag har en del, inte jätte många men det är runt 20 vuxna och några nyfödda. Jag vet inte vad du tycker är mycket. Allt detta finns i Uppsala. Ska jag vara ärlig så tror jag inte att det är många av oss på iFokus som har jätte många som bara ligger i frysen. ^.^

JossanH
12/23/16, 10:20 PM
#5

Vad skulle du vilja ha för dom och vad tror du det skulle kosta att skicka?

Sajtvärd på Iller.ifokus

enbartmalin
1/10/17, 11:11 PM
#6

#4 om man vill ha fodermöss som levt ett bra liv(dvs seriös uppfödare) så räknar man nog inte med att man får fatt i ett mega lass även om man kanske hoppas på det. 😊 Jossan så kul att du satsar på "bra" möss och inte dom "vanliga" fodermössen. 😄

Hälsningar Malin

Annons:
JossanH
1/11/17, 9:15 AM
#7

Vi har kommit fram till att man inte får skicka hela djur döda, eller levande 😩 vilket förstås försvårar!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Emouse
1/11/17, 10:02 AM
#8

Har inga möss men vad bra och ansvarsfullt att du söker möss som haft det bra!

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

enbartmalin
1/11/17, 8:14 PM
#9

#7 Jasså? Ja det är ju inget som hindrat andra. Reptilmännuskor som skickar möss titt som tätt, och även vandrande pinnar och liknande djur skickas levande ☺

Hälsningar Malin

JossanH
1/11/17, 9:01 PM
#10

#9 det kanske bara gäller posten iof? Ja skickar andra så kan man väl görs det själv också 😁

Sajtvärd på Iller.ifokus

enbartmalin
1/11/17, 10:20 PM
#11

Ja andra företag som DHL? Eller så bara skiter dom i postens regler..

Hälsningar Malin

[dynamitella]
1/12/17, 2:05 PM
#12

Skit i regler. Är det ingen lag så kör på bäst ni vill :)
Men det går inte att skicka frysta möss utan frigolitlåda och typ fryspack eller torris.

enbartmalin
1/12/17, 2:22 PM
#13

#12 Frigolitlåda räcker ☺

Hälsningar Malin

Annons:
[dynamitella]
1/12/17, 2:33 PM
#14

#13
Så pass? Jag har fått hemskickat frysta möss i frigolitförpackning som osade ruttna inälvor vid ankomst :( Köper aldrig mer som skickas via post.

enbartmalin
1/12/17, 3:16 PM
#15

#14 om inte posten tabbar sig och säljaren lämnar in sista inlämnings tid så ja, det räcker mer än väl ☺

Hälsningar Malin

Upp till toppen
Annons: