Annons:
Etiketterköpessäljefterlysningauktioner
Läst 736 ggr
Tessemolyl
2017-02-16 09:27

K: Möss till sällskap Uppsala

Hejsan! Jag har haft möss för ett antal år sedan och söker nu efter två eller fler honor till sällskap. Allra helst sociala och vana vid hantering. Djurkär familj som gärna pysslar om med nyttig mat, rolig inredning och aktivering. Har kollat uppfödare och annonser både här och på annat håll, men inte hittat någon i närheten. Om någon härinne har ungar eller unga möss till salu skulle jag bli jätteglad för bilder här i tråden samt närmare information och kontaktuppgifter samt var ni finns och om transporthjälp är möjlig. Vi kommer blanda eget foder och ha stort mushem med så naturlig inredning och berikning som möjligt. Läst på ordentligt nu igen eftersom en del verkar ha utvecklats sedan sist jag var "musmamma". Tusen tack på förhand!

Annons:
Vattnadal
2017-02-16 12:57
#1

Hej!

Jag finns en bit norr om Uppsala, mellan Gävle och Söderhamn, men har en syster och nära vänner i Uppsala, så frakt dit brukar lösa sig ungefär en gång i månaden minst.

Just nu har jag i princip inga honor alls leveransklara, en del hanar dock.

Jag har kullar på gång, och har en hög med små korvar jag inte hunnit titta kön på än, som är en vecka gamla.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Tessemolyl
2017-02-16 14:07
#2

Hej Elin! Har du någon hemsida med mer info om din musuppfödning och vilka kullar du har och planerar? Lät ju jättebra att du har syster och vänner i mina trakter. Om du inte har hemsida så får du jättegärna beskriva lite kort här om du har tid. Ha en fin dag!

Vattnadal
2017-02-16 15:01
#3

Jag har ingen hemsida för tillfället, men ska försöka ta tag i det när jag kan. Dock har jag i alla fall en sida på fejjan, som du hittar här. 

Kullen på en vecka har pappa som är 2 år 3 mån ar-cr lh, SE Vattnadals Plåtslagare, en fantastisk hane, som har fått mycket trevliga ungar tidigare. Mamman är si-ag sh, SE Vattnadals Lilla Huset på Prärien, och hennes pappa är Pastor, bror till Plåtslagare. 

Jag har även i fredags satt ihop min übersnygga SE Vattnadals Ombytta Roller, si-ag tex, med en texelhona. Hoppas det tar och blir många ungar, för det verkar finnas kö på texel nu.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Tessemolyl
2017-02-16 15:06
#4

Tackar! Jag har inte Facebook, men kanske kan se något på din sida där ändå. Är det kö på honor i nuvarande kull?

Vattnadal
2017-02-16 15:07
#5

Kullen som redan finns är det ingen som vet om än, jag ska behålla några själv, men är det många kommer det att finnas honor till salu där.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Grodan
2017-02-16 17:07
#6

#3 Stor tumme upp för en sida på fäjjan.  😃👍❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
zickan
2017-02-17 11:37
#7

jag har nån hona och nån hane som ännu söker hem.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Alwyn
2017-02-17 11:49
#8

denaezbos har ju uppfödning u Uppsala!

Upp till toppen
Annons: