Annons:
Etikettmöss-med-djur-och-människor
Läst 2464 ggr
Chinesecrestedlover
2017-04-07 22:41

Välkomna små tjejer!

Hej alla musvänner!

Jag lyckades till slut (efter en del "nära men inte riktigt" chanser) hitta transporthjälp av de tre mustjejerna ( http://mus.ifokus.se/discussions/58864684ce12c42deb008f14-tre-honor-maste-saljas-alla-tillbehor-ingar?4d7124efb9cb462141047e4b-1 ). 

Tack vare elsalisa (hittade henne via en annons om hamstertillbehör på hamster.ifokus) som körde de från Skåne (Hässleholm) hela vägen hem till mig Örebro (Lekeberg), så har jag nu ikväll äntligen blivit musägare igen😃. Stort tack för hjälpen elsalisa! 

Massor med tack också till mallimalli för att jag fick äran att få dela liv med dina fina tjejer. 

Tyvärr tar mitt burbygge ( http://mus.ifokus.se/discussions/55be8ad7ce12c416ee000d09-burfundering?participating-1 ) så otroligt mycket längre tid än jag kunnat föreställa mig, det kommer nya problem hela tiden…lim som inte fäster, svårt att hitta rätt material, ömtåligt nät som gör att jag lätt drar sönder det när jag ska fästa det m.m. men det går framåt nu tack och lov. I teorin var det enkelt att fixa till buren…i verkligheten…inte riktigt lika smidigt och betydligt dyrare än jag trodde; men skam den som ger sig, den (läs:fanskapet som plågar mig, 🤪haha) ska bli en toppenbra klätter och grävvänlig bur till töserna, lite blod, svett och frustrerade tårar till bara så… 

Just nu får de dock tyvärr nöja sig med att husera i en dunabur och springa av sig i lekhagen som jag ordnat. Jag har inte riktigt bestämt hur jag vill ha hagen (trä, plexiglas, storlek osv.) så det fick bli en stor kartong så länge, fixade till den (tejpade botten och så fleecefilt på det) och har såklart massor med leksaker och kul där i, rätt nöjd med den faktiskt (även om det är en kartong, haha). Den har höga kanter (ca 40 cm) och får plats på köksbordet (även om jag inte stänger ute hundarna, när mössen leker där i så kan de ändå vara säkra) och så länge jag bevakar hoppas jag att de ej gnager sig ut, står de på bordet så blir det ju ännu säkrare så… 

Liite bilder på mina nya familjemedlemmar (i deras tillfälliga bur). Nyfikna små rackare som kollat in överallt och nu chillar lite med mat. Så otroligt söta Kär 

Lekhagen (men den får vänta lite så de inte blir stressade, det har ju hänt mycket idag för de små). Litet tak över vid de lite högre sakerna…

Mvh/Chinesecrestedlover

Annons:
ajanki
2017-04-08 08:22
#1

Grattis till de söta tjejerna! ❤️

Så skönt att resan hem gick att ordna för dom!

Frustrerande att bygget inte funkar men snart lossnar det ska du se :)

Rasthagen är ju urfin! Där får dom det toppen :)

Chinesecrestedlover
2017-04-08 23:39
#2

#1 Tack så mycket 🙂 Ja, jätteskönt, det tog tid och det var inte så lätt, men väl värt besväret. De är så söta, nyfikna och aktiva små rackare😍 

Ja, haha…bygget driver mig till vansinne, men jag ger inte upp. Den bur jag ser för mitt inre ska bli verklighet…trots allt som inte vill fungera som jag tänkt mig, undermåliga verktyg, rivsår på händerna och att jag varit nära två gånger att peta mig i ögat med ståltråden (tappade taget med tången när jag drog åt)🤪…så ska det gå detta.

Tack, jag tyckte det var jättekul att förbereda den och hoppas att de ska gilla den. Vill så gärna att de ska få springa av sig där i, men är lite rädd att de ska bli stressade av det? De har ju just kommit hit och inte hunnit vänja sig vid mig. De vill inte gärna komma nära när jag sätter händerna i buren, utan gömmer sig och tittar lite på avstånd❤️. De är lite smånervösa (när jag närmar mig buren eller byter mat osv.), men nyfikna på min röst om jag bara pratar med dem.

Ena hunden blev väldigt nyfiken på de små igår, när hon fick syn på att det rörde sig i buren. Stod nedanför buren och ville bli upplyft (hon är ju liten och kunde inte se så bra, haha) och sedan låg hon en bit ifrån och småskällde ("moff") så fort de rörde sig, tack och lov slappnade hon av tillslut…skulle ju bli aningen jobbigt i längden annars😉 

Lite bilder från idag:

Nyfiknaste och modigaste just nu i alla fall, klättrade t.o.m. upp på det uppfällda burlocket och undersökte😃

Mvh/Chinesecrestedlover

Grodan
2017-04-09 12:25
#3

Grattis och äntligen!

Trevligt att se hur dina tjejer har det och vad nykär du är (många bilder… 😉). Älskar rasthagen!❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Chinesecrestedlover
2017-04-09 12:38
#4

#3 Tackar, ja tog sin lilla tid men det gick till slut. Ja, de är ju sååååå söta man kan ju inte låta bli att bli kär… ja ehm… lite bilder kanske blev många, haha…men de är ju så underbara❤️. Dessutom har jag insett att jag knappt har några bilder (endast enstaka) på mössen jag hade tidigare (för en herrans massa år sedan) och det känns så trist, så här ska fotas 😃.Tack, hoppas på att töserna blir lika nöjda med att få utforska rasthagen, som jag blev när jag inrett den 🙂…och att burfan (mitt bygge alltså, haha…) blir klar snart, så att jag får inreda den och se de små utforska allt i den. 

Mvh/Chinesecrestedlover

Grodan
2017-04-09 12:40
#5

#4 Haha… ❤️

Jag älskar den där känslan av nykär i ett nytt husdjur… *saknar lite just nu o tittar mycket på illrar o hundar…*


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Chinesecrestedlover
2017-04-10 03:09
#6

PREMIÄR!🥳

Ikväll blev det äntligen dags (kändes som att det skulle fungera idag) för de små töserna att få bekanta sig med lekhagen. Jag placerade den på köksbordet…visste ju inte hur mössen eller hundarna skulle reagera, så det kändes säkrast. 

Alla tre låg i knäckebrödskartongen de har i sin bur så jag tog helt enkelt hela kartongen och placerade den i en låda och bar de till köket. Sedan placerade jag knäckebrödskartongen i hagen och väntade med spänning. Den svarta sötnosen Licorice (aka. Blackie) var modigast och först ut, hon undersökte hela hagen, kollade högt och lågt…medan de andra mest hängde i knäckebrödskartongen eller precis vågade sig ut en liten bit för att snabbt springa tillbaka in i tryggheten. Efter en stund vågade även de lämna tryggheten i knäckebrödskartongen och undersöka hela lekhagen. De sprang kors och tvärs och tittade i alla vrår. De verkade verkligen gilla att få springa runt och titta på allt. Den vita lilla tösen Marshmallow (aka. Minnie) bestämde sig ganska snart för att hon ville gnaga på fleecefilten (bottenfilten), men jag hämtade då lite fler små fleecebitar och då boade hon med dessa i stället. Försökte vänja de små vid mina händer (hade en hand stilla i hagen) och då var det två av de små sötnosarna som bestämde sig för att smaka lite på mina fingrar: Licorice och den beiga Toffee (aka. Kräm)❤️.

De var i hagen ca 2h och 40 min (Obs! jag hade missat att ändra till sommartid, men gjorde det efter ett tag… om ni tycker att tiderna hoppar lite konstigt i bilderna). Batteriet i kameran "dog" också så det blev bara bilder under första "lektiden".  En del bilder är…eh…lite suddiga, tyvärr…det är snabba töser, haha

När de skulle tillbaka in i buren så gick det faktiskt bättre och smidigare än väntat. Licorice gick in i knäckebrödskartongen och fick "åka" tillbaka till buren på samma sätt som när jag bar henne till lekhagen. Marshmallow gick sedan in i den söta svampen och jag kunde då stänga dörren och bära henne tillbaks till buren. Toffee gjorde exakt samma sak som Marshmallow (ganska direkt efter att jag placerat svampen i hagen igen). Det blev med andra ord inte så stressande som jag befarade innan, alltså att få de små tjejerna att återvända till sin bur. 

Nedan följer en bildbomb från första gången i lekhagen, hahaSkrattar

Mvh/Chinesecrestedlover

Annons:
Grodan
2017-04-10 22:12
#7

Vad härligt att se. ❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Chinesecrestedlover
2017-04-13 01:05
#8

 #7 🙂

Lite uppdatering:

Tyvärr hade jag inte möjlighet att ha tjejerna ute i lekhagen under den 10:e och 11:e.  Hade mycket att göra och var dessutom borta mer än vad jag normalt är, tyvärr. Kändes så trist😕. Pratade med de små sötnosarna och de fick klänga runt lite med burluckan öppen, men det blev inte mer än så under dessa dagar tyvärr.  

Idag (12:e) har de dock fått vara ute vid två tillfällen och har busat av sig ordentligt. Under eftermiddagen var de i hagen i kanske 1-1,5 h, kan ha varit mer, kollade inte så noga på klockan och fotade inte hela tiden heller, haha. Hade kvar hagen på golvet och stängde dörren så hundarna inte kunde komma in i rummet.

De fick vara i hagen medan jag städade i deras bur bland annat. Den började bli lite äcklig och de lyckades dessutom med den fina konsten att tömma en vattenskål som jag satt in (i fall flaskan skulle pajja). En bit fleecetyg (liten remsa) i skålen hängandes över kanten = blött i buren😃. Det hände i går kväll (11:e), blev blött på plattformen och lite i ströet…knäckebrödskartongen…ehm…blev aningens blöt, så de fick byta hus.  Självklart torkade jag av plattformen och tog bort det strö som blivit blött, men väntade tills idag med att ta ut allt och rengöra hela buren. 

Nu i kväll har de fått vara i hagen ca 1h och 40 min. Hade kvar hagen på golvet  och hade kvar "hundsäkringen" på (har alltid ett kompostgaller liggandes över hagen, så hundarna inte ska äta upp de godsaker som finns där i). Hundarna var nyfikna ett tag och kom och tittade in i hagen, men låg mestadels och sov eller busade med varandra. Jag var ju såklart där hela tiden och såg till att de inte gjorde något dumt. Det var skönt att inte behöva stänga ute hundarna för att tjejerna var ute…blir så trist om hundarna inte får vara med under flera timmar liksom. De är inte så intresserade som jag trodde de skulle vara innan jag fick hem mössen, så det känns inte så läskigt och jag vaktar ju såklart hela tiden. Behöver jag gå ut ur rummet om så bara för 30 sekunder så tar jag hundarna med mig och stänger dörren. 

Lite övrig info: 

De får färskmat varje kväll och det varierar verkligen vad de gillar/inte gillar. Ibland är det inte rört alls på morgonen (eller det ser inte ut så i alla fall) och ibland har de ätit massor och ibland flyttar de runt maten…av någon anledning. Knasbollar, haha. 

De har lite olika saker i buren att gnaga på och har gnagt på dessa i olika grad. De har älskat de som jag tycker var det tråkigaste jag köpt (billigast också), haha. De är pinnar (vanliga grenar alltså) av al och/eller asp (de säljer båda träslag, vet ej vilken/vilka jag fick tag i) som jag köpt i en Zoobutik. Helt galna i dessa pinnar verkligen. 

De gör gärna ett enormt bo under plattformen av fleecebitar/toapapper, vilket är så gulligt. De har hus men är hellre där oftast. Lite av det första boet, blev tyvärr blött i "skål-olyckan" men idag har det börjat på ett nytt bo.

Nu till det roligaste - Bildbombning😂Enjoy!: 

Gamla boet under plattformen, jättemycket fleecebitar och papper, rejält stort:

Nya boet…före orkanen? haha

…efter orkanen?…haha. Under uppbyggnad antar jag. Sötnosar😍

Ren bur med ny hängmatta, hus m.m.

Lekstund:

Nyfiken hund (Sookie: Leksak? Godis? Min?, haha):

Hagen ser…öh…inte riktigt lika fin ut längre, haha. De gillar att möblera om😉Dags för lite uppfräschning tror jag bestämt. De är väldigt "olydiga" och försöker gnaga sig ut i hörnen…så får försöka tänka ut någonting där…

Mvh/Chinesecrestedlover

Grodan
2017-04-13 15:32
#9

De trivs, då röjer de och möblerar om och grejar. 😃


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Chinesecrestedlover
2017-04-13 16:26
#10

Haha, då trivs de verkligen, för allt jag ordnar till ser ut som skit efter 2 sekunder, haha.

Grodan
2017-04-15 02:24
#11

Jo man får tyvärr räkna med det med möss. Och jag tycker att de har stora behov av att skapa, så det är bra att ge dem saker de kan gnaga sönder och greja med.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Chinesecrestedlover
2017-04-15 14:54
#12

#11 Jo precis, det är ju en del av att vara mus, att pajja allt man ser och ha kul😃 De är så otroligt söta när de springer runt med saker i munnen och ordnar till det efter deras eget tycke och smak😍. Försöker ge så mycket grejer jag kan komma på som de kan "skapa" av, haha. Jag tycker att det är kul att fixa saker till de små och de i sin tur gillar att "fixa till" allt jag fixat…bra samarbete där😉

Derrtag
2017-04-17 15:25
#13

Vad bra att mössen trivs hos dig😃 Hamstern som vi hade förut hade möblerat om hela buren, och det gör våran sköldpadda med i sitt terrarium. Och det är själklart att de trivs, du har gjort en finfin bur och rasthage🙂

(jag brukar ibland bli så här "nykär" i mina nya växter😂)

Annons:
Grodan
2017-04-19 14:44
#14

#12 Du får börja lära dem trix och att gå en bana snart.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

mallimalli
2017-05-10 19:32
#15

Ååååh va kul att se dom! Dom verkar ha världens bästa mus-liv hos dig, åh va glad jag blir! :D :D :D Licorice har alltid varit den som vågat först, boa och stöka älskar dom (dom är födda och uppvuxna med bon av rivet tidningspapper) och Toffee ser ut att behöva springa i lekhagen ofta hahah *tjockis* Jag har faktiskt lite dåligt samvete för hur överviktiga dom blev…🙈 Men det kmr bli bra nu hos dig när dom har så mycket roligt att upptäcka och klättra på! Tänk på att jag inte hanterade dom alls mycket hos mig så det kan nog ta lite tid innan dom vänjer sig vid dig och dina händer ;P Fyll gärna på med mer info här efterhand, jag älskar att se hur passionerad du är och hur bra dom trivs :D ❤

Grodan
2017-07-21 18:16
#16

Chinesecrestedlover, hur har du och mössen det?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

mallimalli
2017-07-24 23:39
#17

Jag undrar oxå! 🐁❤

Grodan
2017-07-25 14:11
#18

❤️ #17


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Chinesecrestedlover
2018-06-01 19:56
#19

Hej, det känns som att det verkligen är dags för en uppdatering här!

Tjejerna har blivit tanter ❤️ De märks att de börjar bli äldre damer, men de är fortfarande pigga små sötnosar. 

Toffee är jag lite orolig för eftersom hon "lät konstigt" (rosselvarning?) vid två tillfällen (i april tror jag det var). Matade på med lite extra nyttig mat och hon slutade låta…men den senaste tiden har hon gått från att vara en tjockis (ups! vet inte riktigt hur det gick till, haha) till att plötsligt blivit smal. Visserligen behövde hon gå ner i vikt och jag försöker mata så mycket som jag vågar av torrfodret genom att sprida det i buren (de får ändå lite i skålen så jag ser att de har mat, orolig att det ska ta slut för snabbt annars, utan att jag ser det). Håller ändå ett lite extra vakande öga på henne ("hönsmamma" som jag är) även om hon verkar pigg osv. i övrigt, just in case. 

”Licki” (Licorice aka.Blackie) är trots sin ganska så ansenliga ålder, en pigg och nyfiken tant som inte drar sig för att prova något nytt, haha. För ett tag sedan bestämde jag mig för att testa att bjuda tanterna på lite föda av det levande slaget (i form av Zophobas larver och dubia kackerlackor – vilka jag matar min sköldpadda och groda med). Placerade damerna i en större plastlåda och ”slängde” i ett gäng larver och kackerlackor. ”Licki” var direkt på och försökte äta en larv, hon fick tillslut tag i en och lyckades bita av huvudet…men sen ville hon inte ha mer (var väl inte god?) och försökte istället ge sig på kackerlackorna, som ramlade på rygg och sprattlade med alla benen = ”Licki” verkade då tycka att de var äckliga/lite läskiga och ville inte försöka något mer. Det var rätt kul att se en gammal mustant på jakt 😊 ”Licki” still going strong! De andra damerna satt i stort sett bara i ett hörn/gick runt lite = totalt ointresserade av krypen som kröp runt i lådan.

De bor tyvärr fortfarande kvar i den ”tillfälliga” dunaburen…livet gav mig ett gäng rejäla käftsmällar och jag har därmed haft annat att göra/prioritera (än att bygga bur) tyvärr. Kaoset fortsätter dessvärre, men har i alla fall lugnat sig en aning. Jag hoppas och tror därför, att jag snart ska lyckas bli klar med den stora buren och att mina älskade tanter ska få tillbringa resten av livet i ”drömburen”. 

Eftersom mina fina tanter börjar bli till åren, så började jag för ett tag sedan fundera på att utöka med lite fler möss…att gå ”muslös” vill jag inte göra. Jag hade tur och hittade möss för omplacering i Örebro…så i måndags (28/5) hämtade jag hem två halvårsgamla flickor…så nu bor här inte bara tre mustanter utan även två musflickor 😊 

De bor i separata burar nu…men vill gärna sätta ihop allihop sen…men det är ju naturligtvis under förutsättning att flickorna är friska och så har jag ju läst att det inte är det lättaste att sätta ihop möss (att de är känsliga för varandras bakterier osv. vilket gör mig orolig, vill ju inte riskera något). Drömmen vore ju dock såklart att alla söta tanter och flickor får bo tillsammans när "Drömburen" blir klar.

Söta nosar :-)

Alla mustanter ska såklart sova på samma ställe i lekhagen :-)

Ena nya flickan - har inget namn ännu

Den andra nya flickan, inget namn på henne ännu heller och hon är rejält svår att få en bra bild på

Mvh/Chinesecrestedlover och ett gäng goa möss

Grodan
2018-06-16 15:00
#20

Jo, en del möss blir lite skruttiga redan vid 1 års ålder. Hoppas ändå att de får leva länge till. ❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Chinesecrestedlover
2018-06-16 15:26
#21

#20 Varför måste så underbara djur leva så jäkla korta liv - orättvist 😭(finns ju vidriga spindlar som lever typ. 40+). 

Mina tanter är ju snarare två år (än ett år) så det är ju inte så konstigt att de är lite skruttiga. "Licki" blev/blir två nu i juni och de andra tanterna blir två år i september-oktober.  Hoppas på att de får leva lääääänge till för vill ha kvar mina goa tanter ju 😍 

Förresten Grodan (och andra som läser) vågar jag ens fundera på att sätta ihop alla sötsvansar i en bur sen (tänker på bakterieflora och allt vad det nu är)? Skulle mina tanter orka med två pigga flickor?  

Mvh/Chinesecrestedlover

Grodan
2018-06-16 15:41
#22

#21 Ah, så gamla… ja, då är det dags att börja säga adjö snart.

Nu har jag inte läst varifrån dina tjejer kommer. Kommer de från samma ställe så är det ok att sätta ihop dem. Annars brukar jag alltid fråga vilka linjer de kommer från och vilka uppfödare som det har fungerat att "byta möss med" utan insjuknande. Vi är flera som gör så idag. De känsligaste verkar vara vissa grossistmöss och importer. 

Du kan alltid sära dem under vecka 1 eller 2 efter hopsättningen om du ser att någon av dem verkar må dåligt. Och musen kan då repa sig - vet flera som gjort det och det har gått bra.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Chinesecrestedlover
2018-06-16 16:21
#23

#22 Jo…tyvärr är det väl snart det…

Vet inte riktigt varifrån de kommer från början med tanke på att alla är omplaceringar. Det jag vet är att "Licki" är mamma till de andra tanterna. De bodde i Skåne innan de kom till mig. Flickorna är omplaceringar från Örebro (reggade i swemus enligt förra ägaren, dock har jag inte några papper eller så)…så lär ju inte vara från samma ställe om jag får gissa. 

Ok, bra att veta att det kan finnas chans till återhämtning om det skulle gå illa. 

Mvh/Chinesecrestedlover

Chinesecrestedlover
2018-08-07 17:36
#24

Då var det tyvärr dags för ett sånt här inlägg då…

Hjärta Licorice "Licki" (aka. Blackie)Hjärta

===============================================================================================================================================================================================================================================================================================================================

juni 2016-augusti 2018

Idag (under eftermiddagen) lämnade min lilla tant jordelivet och sprang över regnbågsbron😭 Hittade henne skruttig, trött och med flåsig andning i buren…insåg att den sorgliga stunden var kommen och att det var dags att ta farväl av min lilla vän. Hon somnade in en stund senare och hennes två döttrar fick sedan chans att ta farväl av sin mamma 💔 Godnatt lilla fina krutgumma🌈 R.I.P.

Mvh/Chinesecrestedlover

Novachan
2018-08-07 17:39
#25

#24 Beklagar sorgen 🌺

Men skönt att du fick vara där när det hände, finnas som tröst och stöd för henna in i det sista

Grodan
2018-08-07 17:45
#26

#24 Beklagar sorgen. 🌺

Håller med Novachan, så skönt att du kunde få säga farväl! ❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Chinesecrestedlover
2018-08-07 17:47
#27

#25  och #26 Tack. Ja, jag är glad att jag i alla fall hann hålla i henne en sista gång och hon var ju en gammal dam så det kom ju inte som en total överraskning (lika jobbigt oavsett men ändå…).

Annons:
mallimalli
2018-08-24 00:34
#28

Du har haft dom länge och jag är så jättejätteglad över att ha fått följa deras liv :') Du har varit en fantastisk musmamma, och jag är väldigt tacksam över att Licki fått leva ett sånt fulländat och spännande liv hos dig ❤

Chinesecrestedlover
2018-12-12 14:17
#29

Då tvingas jag skriva ett nytt sånt här tråkigt inlägg. 

Hjärta Toffee "Fee" (aka. Kräm)Hjärta

========================================================================================================================================================================================================================================================================================================================

september/oktober 2016-november 2018

Jag hittade min lilla tant avliden i buren (27/11)…väntat med tanke på åldern och att hon tyvärr hade fått en tumör som började ställa till det lite för henne när hon gick (vaggade lite på slutet) men hon fortsatte att vara en nyfiken liten tant ända till slutet och klättrade runt och hade sig…lite klumpigare än innan (jäkla tumör😕) men försökte ändå och var en liten krutgumma. Känns oerhört ledsamt men samtidigt väntat som sagt. R.I.P.  lilla tant "Fee" ❤️

Nu är det bara lilla "Marshie" kvar av "original-mössen" men tror tyvärr inte hon kommer finnas så mycket längre hon heller. Hon har också fått en tumör, sitter inte lika dåligt till som för "Fee" (dvs. hindrar inte rörelser…ännu i alla fall) men ändå…😭 

Hade ju tänkt sätta ihop tanterna med de nya mössen…men gjorde inte det p.g.a. rädsla för att det skulle hända någonting med mina fina damer (bakterieflora och allt det där)…men det betyder ju att lilla tant "Marshie" nu sitter ensam💔 Vet inte riktigt vad jag ska göra nu ? Riskera något genom att chansa och sätta ihop mina möss eller låta stackars lilla "Marshie" sitta ensam resten av livet (vilket i och för sig antagligen inte blir så länge men ändå…)??? Så sorgligt att se henne utan sin syster…

Mvh/Chinesecrestedlover

Novachan
2018-12-12 14:27
#30

Beklagar 🌺

Persilade
2018-12-17 22:31
#31

Beklagar verkligen! 💔

Upp till toppen
Annons: