Annons:
Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 564 ggr
Alwyn
5/22/17, 4:37 PM

Vårberikning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag fick de grönfoder instoppat i en hålig toarulle som jag hängde upp.

Annons:
Hogstedt
5/22/17, 5:27 PM
#1

Det ser ut som brännässlor, bränner de sig inte isåfall? Eller är det sockernässlor?

Alwyn
5/22/17, 6:04 PM
#2

Det är Vitplister!

Alwyn
5/22/17, 6:05 PM
#3
ariama
5/22/17, 6:06 PM
#4

Det är vitplister! Är du sugen på "socker" så ät blommorna. De är otroligt söta och goda, och uppskattas av bin och humlor.

Annat gott, nyttigt och ätligt för både människor och möss just nu, är almens frukter. Mums. 😃

Hogstedt
5/22/17, 6:07 PM
#5

Är vitplister och sockernässlor samma sak kanske? Sockernässlor kanske är mer av ett smeknamn… aldrig hört namnet vitplister innan men de ser väldigt lika ut på bild.

Alwyn
5/22/17, 8:36 PM
#6

#5 ingen aning, aldrig hört sockernässlor förut. Vitplister brukar jag koka jättegod soppa på. Mmmmmm! Den här gången fick de maskrosor, kirskål, lönnskott, björk och vitplister. Ååååh alm, ja! Kruxet är att jag inte lyckats hitta någon här i Knivsta. Hade tänkt bunkra upp om jag hittade men icke.

Annons:
Grodan
5/24/17, 11:54 AM
#7

Verkar mumsigt det där. Jag har ingen aning om vad det är för växt. Jag är faktiskt jättedålig på växter, blommor osv. Så jag vågar inte plocka sådant jag inte är bergsäker på.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Nordanälvens
5/25/17, 8:52 PM
#8

Mysigt! Plockar in nytt grönt till mössen och hamstrarna varannan dag. Luktar mycket godare i rummet och djuren har något att göra, win win! :D

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Alwyn
5/25/17, 9:48 PM
#9

Exakt, man får passa på nu! Väldigt nyttigt också ju.

Upp till toppen
Annons: