Fotografier

Nya möss här hemma

2017-07-16 10:34 #0 av: ajanki

Fick hem några fantastiskt fina och trevliga möss i går! Det var längesen jag kände så här...jag är kärKär

Först ut SE-Morakullan´s Yno. Hon är en av favoriterna! Lite springig i buren men väl uppe i handen så tassdarrar hon som bara den och är så goHjärta

Hon bor i köket med de andra Morakullorna så att jag ska kunna hålla på med henne så mycket som möjligt, så hon blir lite lugnare.

Anmäl
2017-07-16 10:36 #1 av: ajanki

SE-Morakullan´s Yno igen. Glömde skriva att hon är siamese bluepointHjärta

Anmäl
2017-07-16 10:37 #2 av: ajanki

SE-Morakullan´s Yno igenKär

Anmäl
2017-07-16 10:41 #3 av: ajanki

Nästa musis är en till siames från Morakullan´s, men hon är sealpoint.

SE-Morakullan´s ZchyvHjärta

Anmäl
2017-07-16 10:43 #4 av: ajanki

SE-Morakullan´s ZchyvKär

Anmäl
2017-07-16 10:46 #5 av: ajanki

SE-Morakullan´s Zchyvana dove aby lh

Anmäl
2017-07-16 12:07 #6 av: Grodan

Aw. Ja, du och Yno fick kontakt där. Hoppas hon kommer trivas hos dig. Här trivdes hon inte alls. Jag märkte på henne att det var personligt igår. Hon vägrade gå tillbaka till mig efter att ha varit i andras händer... Det är sånt som händer och inget jag gråter över, snarare lättad om det är så enkelt - vilket jag ju eg inte tror på... (det finns rassel i släkten helt klart!)

Zchyv är en hona jag så gärna hade behållt. Och den kullen skulle eg heta Ajanki´s/Morakullan´s... men men... Jag har goa mamma musa här och ska ta en planerad kull på henne och inte en ZCHYV-kull.. Skämtar

Zchyvana - hm... nu ser hon ju inte LH ut alls...

Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~  arinella´s råttuppfödning

Anmäl
2017-07-16 12:37 #7 av: ajanki

#6 Ja, vi fick kontakt. Och jag är så glad över det! Jag hoppas också att hon kommer trivas hos migSkrattarNej, jag tror inte heller att det är så enkelt att hon inte skulle gilla dig...men vi får jobba på att hon ska trivas lilla hjärtatKärHjärta

Ja, Zchyv är en härlig liten muslingHjärta

Ja, dom skulle ju egentligen heta  Ajanki´s/Morakullan´s.....jag får superskämmas som skickar iväg en tjuvparad honaSkäms

Men jag har nästan fått straffet tycker jag....när jag upptäckte att den pyttelilla söta burmesen inte var tjej utan en kille med pyttesmå kulorGalenså hade han parat fyra honor och jag fick sammanlagt 39 bebisarPustar

Hon är i alla fall mer långhårig än systerSkämtar

Anmäl
2017-07-16 12:46 #8 av: ajanki

Här är några fina, mysiga möss från Jonna.

Först ut en lh-kille med mystisk färg..han ser ut att vara pew/tanLiparmen det är han ju inte förståss...

Men underbart mysig och vackerKärHjärta

Anmäl
2017-07-16 12:50 #9 av: ajanki

Tre fina tjejer från JonnaHjärta

Fawntjejen fäller nu så hon ser såå lustig ut..

Anmäl
2017-07-16 13:16 #10 av: Grodan

#7 Jösses, 39 musungar... Med tanke på hur hoppiga min Zchyv-kull var och hur olycklig jag var över det i många veckor, skulle jag kullat samtliga. 

#8 Han är en aac(x)c(x)pp-variant

Alltså en pinkeyednerblekt c-gensvariant (i kullen fanns Coffee och Burmese).

Det är en anledning till att hålla p-genen ifrån c-genen. 

Tyvärr Skämtarhar jag en syster till honom, men förhoppningsvis har hon ingen p-gen. I annat fall så har hon bara en... haha 

När jag såg Jonnas bur som kryllade av honor bad jag henne bara ta fram den/de honor som hade friskast stam och hade bäst temp. Hon tog fram två honor och jag valde den ena (ett vanligt val där kontakt och intresse ingår). Så jag fick en mkt trevlig Burmese LH tjej, trots ev p-gen...

Anmäl
2017-07-18 08:57 #11 av: ajanki

Här kommer mina tre killar från Morakullan´s.

Först ut är SE-Morakullan´s ZchyvomusHjärta

Anmäl
2017-07-18 08:59 #12 av: ajanki

SE-Morakullan´s ZchyvmusKär

Anmäl
2017-07-18 09:00 #13 av: ajanki

SE-Morakullan´s ZchyvanomusHjärta

Anmäl
2017-07-18 20:16 #14 av: Grodan

En av de svarta, minns inte vilken, var också en sådan jag blev lite kär i.

Zchyvanomus däremot tycker jag är en löjlig liten pip-pelle...

Anmäl
2017-07-19 08:57 #15 av: ajanki

Båda svarta är mysiga men skulle tro att det var Zchyvomus du blev lite kär i, han har det lilla extraHjärta

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.