Fotografier

Pepp-killar 🐾

2017-08-04 15:33 #0 av: Grodan

Jag har 3 bröder som bor ihop fredligt sedan födseln. Deras far bodde med dem till sin död (han blev 2 år och 1 månad gammal).

Killarna är

1. SE-Morakullan´s Peppinomus, Siamese Seal Point, LH 
  2. SE-Morakullan´s Peppomus, Siamese Agouti Point, LH
  3. SE-Morakullan´s Peppmus, Burmese LH

De är korsade, men inte så runda som det ser ut som. De har tjock päls!!! Pälsen är inte så lång, men den är mkt tjock.

Pepp-killarna är mjuka, snälla och rara. Utforskar gärna och gör grejer, så när jag nu skulle ta mig i kragen och fotografera fick jag fösa ihop dem för att få någon bild där de alla var med och inte var suddiga... Därför är de lite platta... Skämtar

Peppomus är den mjukaste och snällaste. Peppmus har attityd ibland och vill inte alltid komma upp. Inget rassel - det här är fullständigt rasselfria möss! - men han kan "markera" om han inte vill. Peppinomus är lika mjuk och snäll som Peppomus, men har lite mera spring i benen. Han är utforskaren. Tyvärr hade han en skum fällning när jag tog fotografierna, men jag anpassar inte mitt fotograferande till hur mössen ser ut utan till hur jag har det med ork och lust.

Tiden går så fort. De är redan 1 år 1 månad och 29 dagar gamla. Födelsedatumet är så sexigt som 2016-06-06. Far är SE-Morakullan´s Gustavimus och mor är SE-Morakullan´s ikadma. 

Ingen av killarna har ännu gått i avel, men jag har satt ihop Peppinomus med en tjusig Siamese Seal Point hona från Golden´s som är 7½ månad gammal. Med en ofantlig massa tur får jag LH, men jag räknar inte med det. Vill egentligen bara ha snälla och friska meskorvar, det räcker ju.

Hjärta

Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~  arinella´s råttuppfödning

Anmäl
2017-08-04 15:34 #1 av: Grodan

Hjärta

Anmäl
2017-08-04 15:35 #2 av: Grodan

Hjärta

Anmäl
2017-08-04 15:36 #3 av: Grodan

Hjärta Mjuka fina Peppomus med sin dumma Agouti Point...

Anmäl
2017-08-04 15:38 #4 av: Carmarino

Vilka söta små killar.Hjärta

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Anmäl
2017-08-04 15:51 #5 av: Grodan

Ja, de är gudomliga. Speciellt den dumma Agouti Pointen.

Anmäl
2017-08-07 08:48 #6 av: ajanki

Så fina killar!HjärtaKärOch så roligt att få läsa om dom! Dom verkar helt ljuvligaKär

Anmäl
2017-08-07 10:19 #7 av: Emouse

Otroligt finaKär

Emma, Medarbetare på Problemhundar, Cocker Spaniel & Mus iFokusStjärnor

Anmäl
2017-08-08 04:08 #8 av: VoxBauers

Ser mysiga ut!

www.voxbauers.weebly.com

www.cornishrex.se

Anmäl
2017-08-08 08:52 #9 av: ariama

Verkar vara underbara grabbar! Kan peppa vem som helst Hjärta.

Anmäl
2017-08-08 08:55 #10 av: ariama

Peppmus skulle kunna ha en dam här i december... Partajar ... om han skulle vilja ha sällskap en stund alltså...

Anmäl
2017-08-10 12:05 #11 av: Grodan
se-morakullans-peppomus.pdf

#10 Inte Peppmus (Burmese), han har attityd juh. Du menade väl Peppomus (Agouti Point)?

Visst får du låna eller ta över honom, inga problem. Stamtavlemässigt är det egentligen ingenting nytt utan det är typ samma som Nellamus. Det finns en tråkig sak och det är att mor Morakullan´s ikadma bara blev 1år 3m13d gammal. Hon dog av okänd anledning.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.