Annons:
Etiketterköpessäljefterlysningauktioner
Läst 761 ggr
Hyeonmu
2017-08-26 21:34

Avelshona Sökes/Avelshane Utlånas mot ungar

Jag fick ovanligt få hanar i mina sista två kullar, varför jag känner större stress att få en ny kull så linjen lever vidare. Jag brukar vänta tills den sista snälla, friska hanen blivit så gammal som jag vågar. Men nu har jag bara två yngre ensamhanar till bröder, där en är otroligt trevlig mot människor och den andra blyg, samt två samlevande (deras far och morbror) där en känns för dominant. Noll rassel på nån av syskonen längre (woo!). Så jag vågar inte chansa. Därför söker jag för hösten en snäll, lugn hona som hemskt gärna får ha haft bröder som kunnat leva ihop. Pointad, svart (utan udda saker som gömmer sig), blått eller creme (finsk creme? Jag blandar tyvärr ihop dem). Möjligtvis äkta choklad. Jag vill hålla kvar det fina pointade även om det viktigaste verkligen är temperament och hälsa. Grövre mer engelsktypad kropp är att föredra, helst inte lång nos. Alla snälla, friska honor med frisk och långlivad släktbakgrund är dock av intresse! Oavsett färg och typ. Jag avlar låååångsiktigt så jag lånar också lika gärna ut en hane till den som vill ha en kull honor, och tar hanarna ur kullen. Honorna blir ändå bara infertila innan jag vill ta nästa kull. Jag har härstamningsbevis, flera förfäder svemusreggade. De är fina killar, även om de inte når upp till min standard att kunna bo ihop i total harmoni. Ska försöka få upp fina foton på de potentiella fäderna också. (Jag bor i Stockholm, kan hämta i hela länet. Kan förmodligen få till transport åtminstone 3~ timmar bort. Åker förmodligen till Borlänge nästa helg så kan hämta utmed vägen.)

Annons:
Grodan
2017-08-28 17:19
#1

Jag har på gång. 

SE-Morakullan´s Kajfirmus (läs här lite om honom) har blivit far till en kull i fredags. Det blir då främst tickat som flyttar, om några flyttar… (det är ju DEN grejen också… alltså varför ska mössen flytta härifrån lixom? 😉😛)

Kajfirmus kommer att snart bli far till en till kull. Honan är SE-Morakullan´s Ynoster, Siamese Blue Point. Hon är dock en rasseltjej… 😕

SE-Morakullan´s Peppinomus, (läs mer här) kommer att bli far snart. Hans fru är Siamese SH från Goldens. Det blir bara Siamese!

Mer orkar jag inte skriva nu.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Hyeonmu
2017-08-30 08:41
#2

#1 Kajfirmus skulle ju verkligen föra tillbaka lite välbehövd ålder. Oavsett att det kommer tickat. Ingen i rakt led har dött än, men jag sneglar på (naturligtvis) favorithanens bur då denne inte kom ut för godis. Ska kolla när de lugnande kickat in nu. Det blir under två år i så fall. OM du vill låta nån flytta (för, det förstår jag - ingen som flyttat härifrån sen jag ställde ut första gången. Nu ska en vän få adoptera några av töserna, och det är jobbigt…) så är en eller två honor hemskt välkomna. (Blir ju så ensamt att bo en i karantän.) <3

Grodan
2017-08-30 14:08
#3

#2 När vi pratar om Kajfirmus så är det knappast ålder som gör honom till en bra far, utan ett otroligt milt och trevligt temperament och stor flocksmarthet. Hona 1 har bara bra Morakullor i linjen och stor flocksmarthet hos både honor och hanar. Hona 2, den lilla rassliga Bluepoint Siamesehonan, kan jag eg itne säga så mkt om, utom att hon, hennes syskon och hennes mor funkar bra vid intron. Tyvärr ligger det juvertumörer där, hos honorna. Jag hade bara inte någon annan hona i parningsålder för honom och då fick det bli så…

Visst kan två honor få flytta till dig, om det nu inte blir hanbebisboom…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Hyeonmu
2017-09-09 14:47
#4

#3 Båda tycktes så bra i temperament att jag fokuserade på vem som var äldst. Jag undviker gärna rassel så långt det går, eftersom jag äntligen fått till möss som struntar i om man så kommer ovanifrån, de bara snusar lite sött åt en ändå. Juvertumöret är ju lite tråkigt, det har bara varit på de tecknade här i några generationer. Siameserna har istället fnys (inget Rossel, vad jag bedömt). Det vore väldigt uppskattat!! <3 Du får även gärna adoptera en av pojkarna eller mina töser i gengäld, om nån är av intresse (eller välja ur nästa kull). Töserna är dock i slutet av avelsålder, och ena kullen har tecknat bakåt. Men de med tecknat är å andra sidan fruktansvärt framåt och trevliga. Såpass att jag överväger att låta det bli syskonavel på fädernet mellan dem och min älsklingskille.

Hyeonmu
2017-09-09 15:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#5

Favoritpojken, dåliga foton för det är svårt att fota med en surfplatta i ena handen och mus i andra. Från MissanTissans C-kull mellan min Solas och hennes Killer-B

Hyeonmu
2017-09-09 15:08
#6

Fel….foton. Rätt pojke bara fel foton, min dator är inte relevant. UghI. Får fixa det på datorn när orken återvänder.

Annons:
Grodan
2017-09-09 20:41
#7

Jag kan bara erbjuda det jag har här just nu. Duger inte det får du vänta. 

Själv vill jag ha LH och pointat eller blue. Byte är inte jätteviktigt just nu så känn dig inte tvingad till det.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Hyeonmu
2017-09-10 16:13
#8

Menade ingen kritik! ;* Fått ta en del lugnande igår så det blev sådär tänkande i text lite. Om du vill låta nån hona från Kajfirmus första kull flytta tar jag väldigt tacksamt emot det, eller en av mesarna från Peppinomus kull. Försöker undvika att få tillbaka juvertumörer för det ger mig sån ångest att avgöra den där gränsen när mössen inte lever drägligt med det längre. (Blev lite enklare av att när jag nojjade sist var LS på visit och höll med om min bedömning.) Två av de pointade killarna jag har är lh, en bor med brodern på bild. Den ena är lite liten och bor ensam pga dominant bror, ganska blyg men inte rasslig. Den andra är väldigt framåt, enda nackdelen är att han inte vill sitta i handen lika gärna som springa på en vilket jag ogillar. De lär ju bo kvar, så det är bara att hojta om du har en tös du vill ha kille till framåt.. Jag kan ju inte avla på alla, så det gör inget om nån flyttar när jag väl fått till en kull och "säkrat" linjen. Kan lägga upp foton på dem också. Tänkte försöka gå nästa gång det är nån utställning så då kan alltid killarna få hänga med så får du hälsa på dem.

Grodan
2017-10-31 17:36
#9

Det blev hanbebisboom här…  Och råkade sälja några honor till sällskapshem. De var fox så tror inte de var intressanta. 

Har dock en ny kull som är en vecka gammal där du kanske kan ta någon.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Hyeonmu
2017-11-01 19:44
#10

~~~

Grodan
2017-11-01 19:44
#11

Nu har jag skakat lite i burarna och det trillade ut

  • En Black hona ur Ö-kullen född 20170806, e: jacksonmus u: saffran - den enda SH-honan som jag borde sälja är jättetrevlig i temperamentet, en av LH-honorna är springig och henne borde jag sälja… får se hur det blir…
  • SE-Morakullan´s Cellaki, Burmese SH, född 20170831, e: kajfirmus u: ynoster - glad och pigg, tassdarrar och undersöker vid hantering
  • kull 1 vecka gammal samma kombo som Cellaki

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Grodan
2017-11-01 19:47
#12

haha


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Grodan
2017-11-01 19:50
#13

Det blir Agouti Burmese, Burmese, Siamese och blåvarianter men har inte orkat glo så mkt vad det blir - de är inte klara 11 nov i a f


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Hyeonmu
2017-11-01 19:53
#14

Träffar dem gärna om det inte blir mycket släp till Kallhäll? De båda äldre och sen vilka du är okej med att skiljas från i den yngsta kullen när de är gamla nog att man vet. Gällande hanbebisboom, jag kan kanske norpa från kullen med juvertumör (Min platta suger. Andra gången den lägger upp av sig själv) bakåt om du vill bli av med några killar. ;D Hanar är bra där, för jag kan vänta och se länge om tumörer poppar upp. Gör så med mina tecknade som har mycket skit (eller, i mina ögon iaf).

Hyeonmu
2017-11-01 20:00
#15

Gav upp på plattan. Verkligen utbränd just nu - Min hjärna fick idag till början av OKTOBER, och Kallhäll en månad bort. Bebbarna är ju självklart inte stora tills dess.  🤤

Grodan
2017-11-01 20:25
#16

#14 Tänkte ta med o ev ställa ut… bara att jag måste anmäla nu, idag,och jag är så trött och får inte till det… vill bara zzzzoova


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Hyeonmu
2017-11-01 20:45
#17

Ahh, jag kan relatera. Måste få ihop saker för att åka på konvent och inte ens börjat, så bestämde jag mig för att ha med tecknade saker också. Ughh. Jag vill bara ta voltaren på min rygg och sova ett dygn. Varför måste saker kräva förberedelser för? =^=

Grodan
2017-11-02 13:55
#18

jag sover för lite, går upp för tidigt… 04.15 zzz

o äter för lite just nu… pank o hysterisk över kommande stora räkningar…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Upp till toppen
Annons: