Annons:
Etiketterleksakeraktivering
Läst 961 ggr
Grodan
2017-08-30 13:51

Kottar

Efter att ha läst om kottars stora berikning och aktiverings*ord* i HUSMUSEN (medlemstidning för SVEMUS medlemmar, numera pdf) så har jag plockat med mig kottar hem. Till hundens stora förtjusning. Jag har fått gömma dem - de jag inte gömt har han delat i små små bitar och det gör ont för grodfötter att trampa på…

Tallkottar och grankottar.

Jag har värmt dem i ugnen - rekommenderas för en riktigt härlig skogsdoft i hemmet!!! - i 130 grader C och sedan har de fått svalna och in i burar.  

Några möss har noga smulat sönder de stora grankottarna, däremot har samtliga tallkottar fått vara hela.

När jag städat i burarna har de fått med sig sina kottar… Och när jag utfodrar mössen häller jag även lite mat på kottarna - så att mössen måste gräva och leta efter maten i kottarna.

Flera har nu börjat försöka bli av med kottarna.  Några har lagt dem i kisshörnet. Men roligast är nog Unos ena son som bär omkring på en tallkotte och lixom försöker putta ut den genom gallret. 

Summa: grankottar ok, tallkottar not so much. (hunden håller med)


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Nordanälvens
2017-08-31 11:41
#1

Hahahah 😂 Här gör pojkarna likadant fast med toarullar och vissa bitar tidningspapper. Varje kväll är det samma sak. De möblerar om och försöker kasta ut toarullar genom gallret, måste vara riktigt frustrerande! Tar jag bort toarullarna blir de nöjda iaf 😅

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Grodan
2017-08-31 19:08
#2

#1 What? Mina älskar sina toarullar…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

ajanki
2017-09-02 09:08
#3

Underbart att läsa! Måste prova kottar!

#1 Konstigt! Mina älskar toarullar, alla burar har minst två alltid! 😃

Nordanälvens
2017-09-04 12:05
#4

#2 & #3 ibland duger det med toarullar, kanske för att de ligger alldeles perfekt just då men andra kvällar så vill de inte alls 😂 Honorna älskar sina dock! Hanarna är mysko toarullshatare oavsett vilken bur de sitter i.. de kan vara i en bur med tre honor och ändå gå bärsärkargång på toarullarna och försöka ta ut dem genom gallret. Kartonghus går bra, men toarullar.. nä!

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Upp till toppen
Annons: