Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 443 ggr
Novachan
9/20/17, 8:25 PM

Första mötet... och lösa i magen?

Idag träffade jag mina första möss och fick hålla några! De hade typ växt ur popcornåldern så det var rätt små och sååå söta och rätt så tama. Eftersom de var så små var jag rädd för att göra illa dem, de kändes så små och ömtåliga, men det gick bra. En bajsade i min hand men det kanske kan tas lite som en komplimang? Och hon slickade också lite på min tumme.

Dock var jag tvungen att hålla mötet kort då jag oväntat började utveckla/hade en liten panikångestattack - förmodligen orelaterat till mössen. Men en sak som jag uppmärksammade var att jag tyckte att det såg ut om att mössen var lite lösa i magen?

**Kanske blev de lite oroliga av att bli flyttade till en låda vilket gjorde att magen blev orolig = lös i magen/löst bajs?
**

Och/eller ser mus-bajs ut som löst bajs innan det har hunnit torka till korvpluttar?

Annons:
isabella93
9/20/17, 9:58 PM
#1

Möss (speciellt ungar vad jag har märkt) brukar kunna bajsa löst om de blir stressade eller ibland om de ätit mycket av någon färskmat med hög vattenhalt. Normalt musbajs är relativt fasta korvar, även innan det torkat.

Tsunamis
9/21/17, 1:36 PM
#2

Möss med lite mask i magen brukar också bajsa löst.

MvH  Tsunamis

Upp till toppen
Annons: