Annons:
Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 702 ggr
Emouse
10/8/17, 5:43 PM

Hej på er!

Hej på er! Hur mår ni? Har det hänt något kul på senaste?🙂 

Det var ett långt tag sedan jag har hängt här, varit upptagen och inte haft ork att ta mig in här. Jag saknar mössen, musfolket och allt som där ingår.

Det är så att mitt akvarium på 128 liter har blivit tomt, vad ska jag göra med det tycker ni?

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Annons:
ariama
10/9/17, 7:20 AM
#1

Välkommen tillbaka! Hoppas du mår bättre och orkar stanna kvar ett tag igen. 😘

Emouse
10/9/17, 7:36 AM
#2

#1 Tack! Det hoppas jag med☺

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Grodan
10/10/17, 1:46 PM
#3

Hej Emouse! Vad kul att du kikar in här. Klart du ska fylla akvariet med möss. Eller bara en, en hane.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Emouse
10/11/17, 7:34 PM
#4

#3 Jag smider lite planer men är inte säker på om jag riktigt har så mycket tid till möss som jag vill. Mössen behöver ju inte komma ut och aktiveras massor men i så fall känns det ju bättre att ha fler än en, tycker jag. Jag har nästan glömt bort hur pass mycket/lite tid de kräver, det var nästan 2 år sedan nu😮

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Grodan
10/12/17, 11:15 AM
#5

#4 Möss kräver ju inte alls lika mycket tid som råttor. 

Fördelen med en ensam hane är att han är tacksam för den tid han får, hur lite det än är, samt lär sig att vara vaken och alert på eran stund tillsammans. 

Till skillnad från många djur kan det räcka med 15 minuter om dagen för en mus, tycker jag. Nu är det väldigt lite, men tänker man minst 15 minuter så funkar det så bra. Vilket annat djur kan du lägga ner så lite tid på? Jag kan t o m i de minuterna få in städning av bur, matning, hälsokoll mm. 

15 minuter är givetvis i underkant, men det är ändå 15 minuter om dagen! Tänk så många möss som får 0 minuter om dagen som jämförelse…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Emouse
10/12/17, 1:25 PM
#6

#5 Nej det vet jag ju, råttor har jag verkligen inte tid med som det ser ut just nu. 

Jag har absolut tid, till och med 1 timma om dagen; de dagar jag faktiskt är hemma. Jag är borta en del, ibland är det någon utbildning på kanske två dagar, Praktiker och så vidare. Varannan vecka kan jag räkna med att vara hemma och ta ut hen någon timma om dagen, städa och fixa. Men varannan vecka kan jag inte garantera att jag är hemma mer än var tredje dag så då kommer det bli betydligt mindre hantering (självfallet har jag någon som byter vatten, fyller på mat och kollar till att allt är bra). Vet inte om det blir så uppskattat av musen men om man väger upp hur mycket jag kan mysa resterande veckor (vad jag uppfattat som mer än vad många andra gör) så kanske det inte är så illa ändå?

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Annons:
ajanki
10/12/17, 4:52 PM
#7

Heej, kul att du är tillbaks ❤️

Tycker ju självklart att några honor eller en hane skulle få bo där😃

Tror att du skulle ha tid till det efter vad du skriver!

Emouse
10/12/17, 8:44 PM
#8

#7 Hej! Ja allt rullar på nu och allt känns bättre, tror jag❤️

Ja jag saknar att ha de små liven här hemma, men som sagt kommer det då inte bli mycket hantering varannan vecka men jag tror nog att det är okej.

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Grodan
10/14/17, 8:47 AM
#9

#8 Du avgör själv. Jag kan tycka att det är ok, men ju tamare en mus blir desto mer vill den spendera tid med dig. Jag tänker ju fortf att du skulle kunna ta en hane… haha… om du orkar med lukten.

För att de blir så fantastiskt tama (ja, de med rätt förutsättningar så klart) och goa och för att de helt klart är svåra att hitta hem till.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Emouse
10/14/17, 9:59 AM
#10

#9 Ja, och när det bara är en får man ju mycket mer ensamtid med denne utan att behöva dela tiden med andra. 

Akvariumet är ju stort och med bra strömaterial och städning så känner jag spontant att det inte kommer lukta så värst mycket (även om det luktar, för möss luktar). 

Det kanske blir en hane ändå, har till och med saknat att vara med i fototävlingarna🤪

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Grodan
11/12/17, 9:33 PM
#11

❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Upp till toppen
Annons: