Möss till salu vår/sommar 2023
Här lägger vi in möss till salu och även länkar till våra annonser här på sajten.
(Annons är mycket välkommet, lägg gärna till massa info om och foton på mössen, släkten och hälsa i linjen.)
Se gärna annonsmallen
https://mus.ifokus.se/discussion/1362908/annonsmall
Vi har även några försäljningsregler
- Det är inte tillåtet att annonsera om möss som bortskänkes eller avlivas om ingen köper dem.
- Inga möss får skänkas, minsta tillåtna pris är därför 50 kr
- Ange vart ni bor! (Ort och län gärna!)
- Redigerat 2023-05-19, 03:43 av Grodan

Skåne
Hej! Bor i Klippan och har kullar lite nu och då (just nu svarta satin med lite vitt). Ser ibland folk som söker möss lite akut så jag skriver här.
Eftersom jag fortfarande försöker utveckla temperament och hälsa skriver jag med förbehåll. (har inga bitska möss men det är lite 50/50 om de är spattiga eller tama). Jag tänker mest om det är någon i närheten som behöver honor lite halv-akut, kanske deras blivit ensam eller är på väg att bli ensam, så finns det en god chans att det går att lösa.
Hanar är lite mer sällsynt att jag har, men det brukar ju inte vara akut med ny hane eftersom de hålls ensamma.
Färger.. Just nu finns som sagt svart satin. Har en kull på uppväxt där jag inte vet vad som kommer (testparning/syskonparning för att se vad som gömmer sig i min PEW), föddes igår. Annars finns chans för blått, svart, bew, choklad, splash i framtiden. Med och utan vita tecken, tan osv. Satin, vanlig och fuzzy - fast jag kommer nog fasa ut fuzzy.
Pris beror kanske lite på mus. Är de spattiga och kräver extra jobb att få tama kan jag inte ta fullt pris tänker jag, men 150kr om de verkar lugna?
Som sagt, det är mest en heads up i halv-akut läge. Letar man efter sin första grupp kan man nog hitta uppfödare med mer koll och erfarenhet av sina linjer.
Tänker att hos mig är de uppfödda i berikade burar och inte i rodent mill anläggning, om man nu vill undvika att stötta sådan.
*bild för uppmärksamhet. Dessa behåller jag själv, men det är lite såna färger dom dyker upp.
Jag är inte jätteaktiv på iFokus men ska försöka komma ihåg att checka in här ibland.