Annons:
Etiketterföreningutställningträff
Läst 1156 ggr
Grodan
3/27/10, 7:11 AM

SVEMUS har en manlig ordf!

Svenska musklubben, SVEMUS, har fått en manlig ordförande: Kent Ivarsen.

Detta är helt fantastiskt i den svenska kvinliga musvärlden (i andra länder är det dock inte så konstigt) och jag välkomnar Kent varmt som ordförande!

Mig veterligen (tyvärr är mitt minne och förnuft inte att lita på riktigt idag) så är detta SVEMUS första manliga ordförande i historien! Så om jag inte missminner mig är detta ett HISTORISKT år!

WEEEEEEEEEEEEEEEE

Välkommen som ordis, Kent!


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
ivanhoe81
3/27/10, 4:13 PM
#1

välkommen kent, lycka till på denna plats nu

kent
3/27/10, 5:37 PM
#2

jo man tacker…det känns som om vi har ett jätte jobb framför oss.

vi behöver att bli flera medlemer både aktiva med oxå passiva stödmedlemer. vi behöver att få till flera träffer rundt om i hela landet inte bara i stockholm. flers kurs om färg,genetik,skötsel m.m

jag har många ide vill ni va med ?

ivanhoe81
3/27/10, 6:03 PM
#3

jag är gärna med men måste bli medlem först

håller med att det bör vara fler träffar och inte enbare i stockholm (det var 45 mil enkel resa till den senaste utställningen ju)

ajanki
3/27/10, 6:26 PM
#4

Välkommen Kent, ska bli jättekul och se dina ideér ta form!

Jag är gärna med och hjälper till på nåt sätt, det låter jättekul!

kent
3/27/10, 6:40 PM
#5

näste utställning som är 6 juni har vi planer för i gävletrakten.

StillaSinnet
3/27/10, 11:49 PM
#6

Gävle, så kul!!!! Då kan det hända att halva Svemus våldgästar stackars Elin *lol*

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Annons:
ivanhoe81
3/28/10, 1:02 AM
#7

hahaha ja tur att man känner någon som bor långt där borta

[caj61]
3/28/10, 1:24 PM
#8

KUL KENT!!!

Vi får väl hålla ihop mot "mus-tanterna", eller?

Utställning i Gävle? Jo de var ju nära o bra hehe.

Skämt åsido. Gävle är vaä så centralt det går att komma.

kent
3/28/10, 2:10 PM
#9

vi i styrelse för svemus tar tacksamt imot tips på nya ställen att va på…kanske ska bli en husdjursmässa i er kommun….kom igen det är vi som är klubben och vi ska va i hela landet.

StillaSinnet
3/28/10, 3:33 PM
#10

Vi har smådjursmässor både i Örebro coh Karlstad varje år. När jag var med i SRS och öppnade lokalavdelningen Mittråttan så var vi alltid med på dessa mässor för att sprida info och hade då också utställningar.

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

kent
3/28/10, 3:44 PM
#11

#10 bra där….kan du kolla när det sker i år då tycker jag vi fixa ett bord där…kanske en drive inn petutställning oxå.Skrattande

StillaSinnet
3/28/10, 3:55 PM
#12

he…he…men jag ska ju inte hålla i sånt (har jag lovat mig själv)…

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

kent
3/28/10, 4:19 PM
#13

#12 du behöver inte holde i det..kanske hjälpa en dag eller va du nu har tid med….det jag mener är om du kan kolla när det är och vem ska jag kontakta för att vi ska få en plats där….Cool

Annons:
ivanhoe81
3/28/10, 4:21 PM
#14

karlstad eller örebro låter ju fint, kom igen nu artlink du får hålla i det nu…..

ajanki
3/28/10, 4:59 PM
#15

Husdjursmässan i Vårgårda är ju varje år.

Ni var ju där förra året så du kanske vet vem du ska kontakta?

Ceciliaolucifer
3/29/10, 12:39 AM
#16

Men, jag trodde att ni hade fått tag i en riktig man minsann Skrattande

kent
3/29/10, 1:06 AM
#17

#15 vårgårda är med i planen för 2010…kommer inte ihåg vem som va kontaktperson där…men det löser sig tror jag.

#16 hmmm jag är mera man än du klara av.Flört

Ceciliaolucifer
3/29/10, 4:21 AM
Grodan
3/29/10, 2:08 PM
#19

#2 ja, flera medlemmar behövs alltid, hur många är vi idag?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Terato
4/1/10, 7:24 PM
#20

En eloge till underbara Kent, tycker jag!

Tycker det känns så underbart med Svemus. Känner att allt kan hända och att alla är så positiva! :D

Jag ska kolla upp lokalen än en gång i Gävle. Vi får låna den, det är klart, pappa tillhandahåller ju nyckeln dit och så. Det enda jag misstänker är att den kanske är för trång. Men ska kolla upp det som sagt. Till kursverksamhet fungerar den dock super!

Annars om den inte funkar till utställning så kanske man kan hyra Kanalen. Ska kolla upp vad den kostar att hyra i så fall. Det är en bra lokal och ligger precis bakom järnvägsstation.

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Annons:
kent
4/1/10, 7:30 PM
#21

#20 tack så mycket…men nu är det inte bara jag som driver svemus….det är vi alla sammen.

duger inte den lokal  så hyr vi den andra lokal…vi ska va i gävle d.6 juni. sen ska vi till göteborg o ch skåne om vi hinner ska vi till varmland oxå…tycker jag…svemus ska bli hela landet så ni som inte är med just nu… kom igen svemus behöver er.Skrattande

ivanhoe81
4/1/10, 8:22 PM
#22

värmland ja tack dit kommer jag iallafall för det är ju där jag bor

Terato
4/2/10, 2:57 PM
#23

Bor inte Tantselma i värmland? Länge sen man såg till henne!

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

StillaSinnet
4/2/10, 3:19 PM
#24

Menar du Elisabeth i Kristinehamn?

I så fall har jag varit i kontak med henne och den där musträffen våren 2009 som aldrig blev av kanske ändå kan komma till skott nu när vi är fler ;)

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Elyria
4/5/10, 1:48 PM
#25

Här är jag! Tittar inte in här så ofta just nu, men det händer då och då! Och jag har fortfarande några möss, det går ju inte att vara utan… Fast nån kull har jag inte tagit sen sommaren 2008.

Jättekul att vi är fler musmänniskor härikring, ser fram emot musträff!!

Faxlin
4/9/10, 6:23 AM
#26

Välkommen som ordförande Kent. Rätt man på rätt post :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

[Dominik]
2/20/12, 8:02 PM
#27

Yay jag är så jäkla duktig på att hitta riktigt gamla trådar  :D

Hmm så Kent fick jobba bland massa, massa, massa kvinnor? Så kul :D

Annons:
Rönisch
2/20/12, 10:14 PM
#28

Jag ska gå med i Svemus, känns lite som ett måste nästan när man har köpt möss av Kent Tungan ute

Skämt åtsido, tycker det är kul med klubbar. Har hittills bara engagerat mig inom hästvärlden och som ny musägare skulle jag uppskatta träffar/kurser/utställningar. Ligger de inom rimligt avstånd går jag gärna Glad

[Dominik]
2/21/12, 2:42 AM
#29

#28 Så häftigt! Lycka till med det, hoppas att du kommer ha kul :) Själv okrar jag inte engagera mig i massa föräingar för gosedjur. Gosa kan jag med min mammas chivava. Dessutom anordnar inte SVEMUS utställningar i Skåne.

Grodan
2/21/12, 1:36 PM
#30

#29 Eh, jo, det gjorde SVEMUS första gången förra året, 14 augusti… och finns intresse så kan det säkert upprepas.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[Dominik]
2/21/12, 2:00 PM
#31

#30 Jo, och det var riktigt ordentligt kul…fast jag satt o snackade med min kompis istället för att umgås med musmänniskorna hahaha. Det fanns lite för många kvinnor på utställningen, killarna kände sig utanför haha.

Anordnar SVEMUS nåt i Skåne, så kommer jag hälsa på :D

Tiaran
2/21/12, 2:08 PM
#32

#31 Dominik att det finns mycket kvinnor inom musvärlden är inte direkt något som är lätt att ändra på, om man t.ex kollar på reptilvärlden så är det mest män som håller på med det (det finns kvinnor också förstås). men så är det med det mesta i dagens samhälle, och förhoppningsvis kommer det att ändras i framtiden Glad

[Dominik]
2/21/12, 2:17 PM
#33

Så har det alltid varit. 90% av alla reptilintresserade är män…I musevärlden är det tvärtom. Men jaja, kvinnor är trevligare än män tycker jag :D

Upp till toppen
Annons: