Annons:
Etiketterleksakeraktivering
Läst 1383 ggr
Pharmaceutic
2009-05-11 23:05

Springboll

jag funderar på att köpa en såndär boll som mössen kan springa i på golvet och jag undrar hur länge mössen kan göra det, om det är typ en kvart eller bara 1 minut och om dom ens tycker att det är roligt? =/

Annons:
MP160
2009-05-11 23:22
#1

Jag har provat en sån boll men jag kan inte påstå att den uppskattades mer än högst 2-3 minuter, dvs tills musen kom på att "Hjälp, jag kan inte komma uuut!!"

imsuchadiva
2009-05-11 23:31
#2

Blir mössen in stängda i bollen? :O

Pharmaceutic
2009-05-11 23:54
#3

nej de gör dom inte de är därför jag tvekar lite eftersom att man typ tvingar dom att springa  :/ men okej jag tror att jag skiter i att köpa en sån o köper nått som kan uppskattas inuti buren ist :) tack för de bra svaren :)

imsuchadiva
2009-05-12 00:00
#4

Köp ett hjul och ställ in i buren :)

Pharmaceutic
2009-05-12 00:29
#5

de har jag redan :):)

Pimu
2009-05-12 00:55
#6

Har 2 st .. mina små (svenstypade) gillade den inte, ramlade/snubblade i hålen .. men därimot mina större (engelsktypade) gillar den ..

Annons:
Dressan
2009-07-23 23:14
#7

jag köpte en sådan boll.. men ingen av våra möss gillade den.. de bara satt där ..

fast hamstrar gillar det..

Mvh Caroline

Medarbetare på Svåra Tider

Stephanie
2009-07-23 23:30
#8

Köpte en sån till min hamster förut, för många år sedan. Hon älskade den faktiskt!

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

[TrevorS]
2009-07-24 01:59
#9

Jag vet inte varför men jag blev varnad att skaffa hjul av uppfödaren nu vet jag inte om man ska lyssna på dem eftersom min ena mus dog någon dag efter jag fick den och den andra fick massor av barn. De sa att den kunde bli så stressad och springa ihjäl sig…

UlrikaD
2009-07-24 02:07
#10

Skulle aldrig stoppa in vare sig någon av mina möss eller hamstrar i en springboll. Det är knappast naturligt beteende. Det finns ju golv, bänkar, bord osv.

Dressan
2009-07-24 02:08
#11

menar du vanligt hjul? eller springboll?:)

Mvh Caroline

Medarbetare på Svåra Tider

Max96
2012-07-03 12:11
#12

Jag köpte en riktigt bra springboll för en billig peng och då fick jag också med en löstagbar ställning att sätta den i så att den fick samma funktion som ett springhjul. Shippô älskar springbollen eftersom han är en energisk, bestämd kille som älskar att röra på sig. Han hoppar självmant in i bollen och börjar springa innan jag ens har satt fast den i ställningen/släppt den på golvet. Han har blivit bättre på att undvika möbler och hinder och bollen tillgodoser just det behovet Shippô behöver : att få röra på sig. Krillion däremot förstår sig inte alls på bollen, förstår inte ens att det är mening att man ska springa i den så han bara sitter i den och tvättar sig, så han använder den aldrig numera. Det hela har resulterat i att Shippô är slank och motionerad medan Krillion är lite pösigare och latare, vilket jag inte gillar. Enda problemet är att de både bajsar och kissar i bollen, så det är snarare jag som får avbryta Shippôs framfart än att hans springlust försvinner. Han skulle nog kunna springa hur länge som helst men jag håller det på mellan tio minuter till tjugo minuter för att han inte ska bli helt fanatisk. Jag vet inte exakt hur mycket en springbollen kostar, men är de på rea så kan man lika gärna slå till och se om den uppskattas, för om den gör det är det mycket värt då musen blir piggare, gladare och inte lika rastlös. :)

Upp till toppen
Annons: