Annons:
Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 2626 ggr
Grodan
3/18/09, 9:42 PM

Medlem i närbild

Tänkte att vi kunde starta medlem i närbild! Något jag startade på råttor-ifokus när jag var Medarbetare där. Så jag snor grejen o frågorna rakt av! Dessa är frågorna

  1. Hur länge har du haft möss?
  2. Hur väcktes ditt musintresse?
  3. Hur många möss har du/har du haft?
  4. Hur många möss har du nu?
  5. Vad är viktigt att informera blivande musägare om?
  6. Föder du upp möss/tar någon kull då och då?
  7. Favoritvariant?
  8. Nämn några fina namn på möss
  9. Favoritmusen 4ever & varför?
  10. Roligaste musminnet
  11. Hur aktiverar du din/dina möss?
  12. Ställer du ut?
  13. Vad hette första mössen?
  14. Det bästa med musägandet?
  15. Andra djur?
  16. Andra intressen än möss?
  17. Jobb/skola/annan sysselsättning?
  18. Finns det något mål med museriet, isf vad?
  19. Har du eget rum till dina mössr?
  20. Vad har du för bur/burar?
  21. Förklara ditt nick, varför du valt just detta!
  22. Finns det något du skulle vilja berätta om dig själv?

Förutom att svara på frågorna skall man även bifoga minst 2 fotografier - ett på sig själv och ett på musburen. Givetvis får flera foton bifogas.

Vilka vill vara medlem i närbild? Skriv i tråden.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Grodan
3/26/09, 7:48 AM
#1

Vill ingen vara medlem i närbild?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Drawich
3/26/09, 9:54 AM
#2

1. Hur länge har du haft möss?

Inte alls länge, dom har 3 systrarna är mina allra första men jag har velat ha möss sen jag träffade råtter för första gången vet det låter konstigt..

2. Hur väcktes ditt musintresse?

Jag började gå på råttutställningar m.m. och blev kär i deras långa svansar o nyfikna näsor men jag tyckte inte om storleken på dom.. Gosade alltid med don yngre råttorna eftersom dom inte blivit så där jätte stora.. Sen började jag kolla på möss på olika ställen och upptäckte att dom var ännu mer min smak än råttor är..

3. Hur många möss har du/har du haft?

3 systrar, Macke, Metallica och Majken

4. Hur många möss har du nu?

Se ovan

5. Vad är viktigt att informera blivande musägare om?

Ehm att dom ska vara ordentligt pålästa och inte kasta sig in i ett nytt djurs värld utan att veta nåt om det?

6. Föder du upp möss/tar någon kull då och då?

Nej

7. Favoritvariant?

satin, siameser och fläckiga små möss.. Metallica stal mitt hjärta trots att hon är hel röd (?)

8. Nämn några fina namn på möss

Jag tycker om Macke.. Var min syster som kom på det även om det låter killigt "Marracas"

9. Favoritmusen 4ever & varför?

Svårt att välja antingen Macke eller Metallica.. Metallica kan man sitta och skratta åt och titta på hela dagen med alla henens cirkuskonster, hon är enormt nyfiken och ska undersöka allt hon ser verkligen.. Macke är den tamaste och istället för att provsmaka en o nafsa lite i fingertopparna börjar hon alltid att pussa en o smakar man gott börjar hon slicka på en som besatt.. (ifall man ätit något eller hållt i något mumsigt)

10. Roligaste musminnet

När vi hämtade systrarna och alla mössen sprang i hjulet (kanske 20 st möss, var 2 kullar ihop) och alla sprang i hjulet samtidigt och dom stod på varandra och sprang m.m. Metallica klättrade för fullt över dom i gallret och ville kolla vem jag var (stack ut näsan o sniffade åt mitt håll)

11. Hur aktiverar du din/dina möss?

Än så länge gör jag inte så mycket mer än försöker "uppfinna" nya roliga leksaker och byter ut och lägger in i buren samt försöker lära dom sina namn..

12. Ställer du ut?

Nej

13. Vad hette första mössen?

Antar att det är Metallica efter som det tog 5 sek innan jag aldrig skulle kunna släppa henne igen..

14. Det bästa med musägandet?

Få se, höra och gosa med muslingarna

15. Andra djur?

många =p Hästar, får, katter, hundar, kaniner, sköldpadda,fiskar, underlat och planerar att skaffa en pardinus imperator om något år..

16. Andra intressen än möss?

Nästan alla djur =)

17. Jobb/skola/annan sysselsättning?

Skola, jag går gymnasiet och försöker fixa ihop en showreel till att söka till högskolan till.. showreel är en kortsammanfattning av olika arbeten man gjort (bilder man målat, 3d omvandling, filmer osv) för att visa "det här kan jag och är så här bra på"

18. Finns det något mål med museriet, isf vad?

Jag vill lära mössen dansa =) konstig idé kanske men jag drömde om det och det var jätte vackert när dom gjorde som the chipmunks (alvin och gänget) men det är ett större projekt.. Först får jag börja med dom lätta sakerna som sitt, ligg, kom, stanna..

19. Har du eget rum till dina mössr?

Nee dom sover med min och mina kaniner, CandyCane (tizzy´s Narcissa) angoran och Tequila Wannawollabena löwen

20. Vad har du för bur/burar?

Jag har hamsterburar, en tvåvåning, en ettvåing och en trevåning som dom får busa i och 2 terrarium.. terrariumet bor dom i och sover och det andra terrariet står redo för nya småttingar som karantän.. troligtvis där min skorpion kommer bo sen..

21. Förklara ditt nick, varför du valt just detta!

Jag snackade med en kille som kalladse Drawich och jag tyckte det namnet var skit snyggt men han lessna på det och lät mig använda det.. Har använt det i 5-6 år nu på alla sidor jag är med på så det är lätt att hitta mig ifall ni känner för det =)

22. Finns det något du skulle vilja berätta om dig själv?

Tja min största dröm är att äga ett eget zoo och jag vill veta allt och inget om alla olika sorters djur så fill me up med allt du kan om allt =)

Raja
3/26/09, 10:21 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3
  1. Hur länge har du haft möss?
    Jag har haft möss sen den 22/1-08
  2. **Hur väcktes ditt musintresse?
    **Hade planer på att föda upp foder här hemma eftersom en vän har orm men när jag väl fick hem krypen föll jag som en fura :P
  3. **Hur många möss har du/har du haft?
    **Har fem möss hemma och dessa är mina första.
  4. **Hur många möss har du nu?
    **Fem vuxna och en kull på g.
  5. **Vad är viktigt att informera blivande musägare om?
    **Vad musen ska äta och hur den ska aktiveras. Att dom bör ha stort utrymme att röra sig på. hur man hanterar dom.
  6. **Föder du upp möss/tar någon kull då och då?
    **Japp det är tanken.
  7. **Favoritvariant?
    **Finns så många fina men just nu är den nog vanlig svart tan kh… eller röd skh.
  8. **Nämn några fina namn på möss
    **Io, Calisto, Pandora.
  9. **Favoritmusen 4ever & varför?
    **Har ju inte haft så många än men Pandora är en riktigt charmig tjej.
  10. **Roligaste musminnet
    **När mustjejerna bosatte sig i min luva och boade med mitt nackhår ;P
  11. **Hur aktiverar du din/dina möss?
    **Dom får komma ut i princip varje dag och springa runt eller sitta på axlen. Försöker ha mycket variation i buren.
  12. **Ställer du ut?
    **Inte än iaf.
  13. **Vad hette första mössen?
    **Calisto
  14. **Det bästa med musägandet?
    **Dom är så söta och goa. Man känner att man får mycket tillbaka med möss. Dom luktar så gott ;)
  15. **Andra djur?
    **Katter, kanin, råttor, hamstar (guld och roborovski) och fiskar.
  16. **Andra intressen än möss?
    **Resor, film, inredning, sol och bad, vänner, familj och övriga djur.
  17. **Jobb/skola/annan sysselsättning?
    **Arbetar deltid inom vården som personlig assistent.
  18. **Finns det något mål med museriet, isf vad?
    **Om jag föder upp blir det i första hand temperamentet. Skulle gärna avla fram hanar som funkar bättre i grupp.
  19. **Har du eget rum till dina mössr?
    **Än sålänge delar dom rum med som andra smådjuren.
  20. **Vad har du för bur/burar?
    **Antonius från IKEA och petbox. sparar till terrarie.
  21. **Förklara ditt nick, varför du valt just detta!
    **Raja var en av mina första råttor och en mycket speciell dam.
  22. **Finns det något du skulle vilja berätta om dig själv?
    **Nope. Är du nyfiken får du fråga ;)
Raja
3/26/09, 10:25 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Upptäckte att jag inte har några bilder på burarna men såhär bodde tjejerna tidigare.

Raja
3/26/09, 10:26 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Slänger in en bild på pojkarna med.

Drawich
3/26/09, 10:50 AM
#6

Vad fina möss! Såg att med tyckte dom luktade gott=) Trodde det var ovanligt.. Älskar lukten av möss!

Annons:
Grodan
3/26/09, 8:06 PM
#7

hihi…

gulliga ni, tänkte att vi skulle presentera er som artiklar… hm… axilur, hur vill du ha det?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

axilur
3/26/09, 10:47 PM
#8

Det ser bra ut. Jag tar tag i det där så fort internet funkar lite mer än 10 minuter åt gången… Skrikandes

/Anneli

[Thiah]
3/26/09, 11:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

1. Hur länge har du haft möss?

Erm, första flickorna skulle fyllt 1 år i januari så sedan februari 08.

2. Hur väcktes ditt musintresse?

En vännina faktiskt.

3. Hur många möss har du/har du haft?
Erm, med ungarna räcknat 10stycken. Men bara två stannade ju kvar så 8 sammanlagt.

4. Hur många möss har du nu?

4

5. Vad är viktigt att informera blivande musägare om?_
Hur man "kontaktar en ny mus". Det är svårare ibland än man tror._

6. Föder du upp möss/tar någon kull då och då?_
Jag har tagit en kull och skulle kanske ta en till, beror på en flicka jag har…._

7. Favoritvariant?

Jag tycker texel är så underbart. I färger gillar jag det mesta, docklite småtrött på siames.(Alla mina första 4 möss var siames.)

8. Nämn några fina namn på möss_
Jag har en dragning mot det skämtsamma/seriefigurnamnen_

(Doris(hitta nemo) Fiona (shrek) osv…

9. Favoritmusen 4ever & varför?
Fiona. Hon var tillsammans med sin syster mina första möss. Medan doris visade sig social som barn så blommade Fiona ut som en underbar muskvinna. Hon fick tyvärr en tumör men hon var super ända tills slutet.

10. Roligaste musminnet

När Alma och Semlan försökte båda klättre på hjulet och misslyckades hemskt. Min make hade kompisar hemma och alla satt och tittade på flickorna  och deras hjuläventyr istället för att kalasa :D**
11. Hur aktiverar du din/dina möss**?_
Jag har öppna burar. Fixar nytt ofta och fixar massor av hängande nät och sådant så de kan klättra,hänga, slänga och så vidare…_

12. Ställer du ut?

näpp

13. Vad hette första mössen?
Fiona och Doris

14. Det bästa med musägandet?
Att domg er så mycket kärlek tillbaka.  Innan man skaffar möss kan man inte heller förstå glädjen i att ha en tom ny toarulle i buren… :D

15. Andra djur?
Nej inte ännu men det kommer. Hade katt innan

16. Andra intressen än möss?
Datorn och dataspel.

17. Jobb/skola/annan sysselsättning?_
Jobbar på dagis._

18. Finns det något mål med museriet, isf vad?_
Nej inte direkt. Vill bara njuta av de små liven._

19. Har du eget rum till dina mössr?

Nej men köket verkar passa bäst för dem.

20. Vad har du för bur/burar?
2 duna burar + 1 gallerbur. Har oftast taket öppet, om jag ens använder det.

21. Förklara ditt nick, varför du valt just detta!

Thiah kommer från mitt dataspelande. Först var det Thia sen blev det Thiah eftersom Thia redan fanns….Nämnde jag att jag är en datanörd? ;)

22. Finns det något du skulle vilja berätta om dig själv?

Jag är en svensk tjej som bor i finland. Flyttade hit eftersom jag träffade min man som bodde här. Eftersom jag fick mitt musintresse här är jag glad men samtidigt lite störd för jag hade hellre varit i sverige och mus intresserad :D

Jag ser ut sådär… :D Egopick javisst :D

TheHippie
4/21/09, 8:29 PM
#10

1. 13 dagar

2. Jag fick se sällskapsmöss i en djur affär och blev kär!

3. 2

4. 2

5. Mus.ifokus.se! Skrattande

6. Nej, och har inga planer på att göra det heller.

7. Alla möss är söta! Glad

8. Smulan, Norpan, Svansan, Bettan…

9. Norpan (inte hon som bor här hemma i terrariet, hon e ju super söt också men inte min favo, hon e bara döpt efter min favo…) Den sura lilla snorkiga bus musen från 70 tals barnprogrammet Doctor Snuggles.       (Hus musen ifrån Bamse är ju också en favorit…)

10. Har ju bara haft möss i 2 veckor men jag har ju ett….

När jag hade köpt Norpan och Makadam så satt jag och väntade på spår vagnen och så hade jag handen nerstucken i godis lådan (som var utrustad med många luft hål och spån…) och gossade lite med dom, då kom en liten tjej i 8 års åldern kanske, och satte sig bredvid mig på bänken. Och som hon stirrade hon bara stirrade och stirrade och stirrade som om hon sett en utomjording enda tills spårvagnen kom då stängde hon munnen och gick på vagnen. Man fattar ju att hon inte har en mus hemma i alla fall…

11. Tar ut dom ur buren ofta och byter deras terrarie "inredning"

12. nej

13. Norpan och Makadam

14. aghhh en sån svår fråga!!!

15. Har en katt (Sessan) har haft vandrande pinnar (Che Guevara och John Lennon + hundra av deras ungar Tungan ute)  och så har jag haft grod yngel Tungan ute

16. Skriva, sjunga, läsa, resa, och äta choklad!

17. Skola

18. Nej, vill bara pussa och kela med dom!Kyss

19. Nej, dom delar med mig

20. Terrarium

21. I'm a hippie chick! It's as easy as that!

22. Bor i en 2 rok i Gbg med min mor min katt och mina möss. Har en pappa som är amerikan och bor i Albany (norr om NY) med Irländskt ursprung.

[Dominik]
10/12/11, 4:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

1. Jag fick min första mus den 06.12.2002. Då var jag 6 år gammal, så jag hade möss ganska länge.

2. Jag blev kär i en möss när jag var på en djuraffär. Sen dess ville jag alltid ha en mus, och så fick jag en.

3. Hmmm… Jag hade ungefär 30 möss i hela mitt liv?

4. I skrivande stund har jag 11 underbara möss.

5. Ehm…Jag vet inte riktigt…Man ska veta att hanar tillverkar illaluktande kissdoft ?

6. Det gör jag inte! Men mina mlss tjuvparades, så nu har jag 6 musbebisar hemma. (Jag tänker behålla alla)

7. Black even och broken :)

8. Balle, Bitch, Ägg, Masacra, Kaos, Punk och Sellon <4

9. Det blir nog Skrillex och Pilen. Två black even/broken ungar som jag har här hemma. Dom är jätte tama, trevliga, deras mamma är underbar och dom hoppar upp på min hand så fort dom ser den.

10. Alla minnen rroliga.

11. Mina möss aktiverar sig själva. Dom har massa saker att pyssla med i buren, och jag leker med dom minst 2 timmar varje dag. Jag släpper också ut dom stora mössen, för att dom älskar att klättra på gardinerna och mina kläder som ligger på golvet,

12. Jag gjorde det en gång, men jag tänker inte göra det i framtiden efetrsom jag tycker att med möss ska man kela, o inte ställa ut.

13. Min första mus var en black even hona och hon hete Athene eller Athena.

14. Jag blir glad när jag ser att dom älskar varandra :)

15. två leopard geckos, 1 dvärghamster o 1 mexican red knee tarantula.

16. Aggressiva spindlar, ormar (stora och aggressiva), stora ödlor som varaner och teju, anime och NO :)

17. Går i 9an.

18. Ja? Kela med dom varje dag. Det är målet!

19. Mina möss bur med mig. Jag har inte 100 möss, så jag behöver inget extra rum.

20. En gallerbur 60Lx40Bx30H, och ett  akvarium 50Lx30Bxtyp 30H

21. Det får ni lista ut själva.

22. Jag tycker inte att det är fel med att mata reptiler med levande möss, men själv skulle jag aldrig göra det. När jag ska skaffa ormar och ödlor så ska jag hålla mig till stora hamstrar, råttor och kaniner :)

Bilder på buren kommer nån gång idag eller imorgon…

Charlie2006
10/12/11, 7:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12
  1. Hur länge har du haft möss? I 1½ år om jag har för mig rätt.
  2. Hur väcktes ditt musintresse? Ville testa på att ha möss, sen drog det igång, idag kan jag inte vara utan dessa djur :).
  3. Hur många möss har du/har du haft? Har haft innan, 4 sebramöss och 6 tammöss.
  4. Hur många möss har du nu? 3 honor, och ett gäng som flyttar in om 2 veckor.
  5. Vad är viktigt att informera blivande musägare om? hmm.. Vad som är bra mat + att dom alltid ska ha tillgång till mat, hur dom ska bo.
  6. Föder du upp möss/tar någon kull då och då? Nej, men funderar på att ta en kull till våren. men är inte bestämt än.
  7. Favoritvariant? Engelsktypad. Helfärgad eller med riktigt bra fox.
  8. Nämn några fina namn på möss.
  9. Favoritmusen 4ever & varför? Kanel. För att han vart min första mus och han var riktigt speciel. Sen är hade han den färgen jag gillar mest, dock skiftade hans färg, från att vara beige fox till att bli nougat fox :P.
  10. Roligaste musminnet. Kan väl inte säga att det är roligt. Men det var min första mus, som fick för sig att rymma, varje natt till en guldhamster. Det som var, var att hans bur var på ett skrivbord. Så han vart tvungen först att rymma ut från buren, sen att hoppa ner därifrån, gå till andra sidan rummet. klättra up till burarna (var en ställning och den hamstern var högst upp) sen hoppa ner i buren. Sen låg dom varje morgon tät intil varandra. Tokmus säger jag. Hjälpte inte att man bytte bur, och säkrade buren.
  11. Hur aktiverar du din/dina möss?, dom har fri tillgång till ett skrivbord, och över buren, där det finns olika saker, som dom kan klättra på. Sen har dom saker att göra i buren. Själv myser jag med dom, men kallar väl inte det aktivering, utan mysstund med matte :D.
  12. Ställer du ut? Nej.
  13. Vad hette första mössen? Kanel. Han var abby nougat fox.
  14. Det bästa med musägandet? Att hålla på med dessa underbara djur :).
  15. Andra djur? 14 hamstrar och 2 katter.
  16. Andra intressen än möss? Älskar att fotografera :), även föder jag upp guldhamstrar.
  17. Jobb/skola/annan sysselsättning? Läser sista året på livsmedelsprogramet. och jag läser till chark- och styckare.
  18. Finns det något mål med museriet, isf vad? Är inte mus uppfödare, så har inga mål inom möss ;). Men om jag skulle ta en kull, skulle det först och främst vara för att få fram bra sällskapsmöss. men sen är det bara en bonus om det blir färgerna man gillar. och om det skulle bli "utställnings möss".
  19. Har du eget rum till dina mössr? Dom bor i mitt rum.
  20. Vad har du för bur/burar? Terrarium.
  21. Förklara ditt nick, varför du valt just detta!
  22. Finns det något du skulle vilja berätta om dig själv? Jag är allergisk mott vissa möss, damm och spån. Tro det eller ej, men det är riktigt avslappnande att stycka.. och jag gillar det. Dock tänker jag inte på att det är djur, och om jag hade gjort det, skulle jag inte klarat av att jobba med detta yrke.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Charlie2006
10/12/11, 7:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

och musburen

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Annons:
[Dominik]
10/12/11, 11:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

här bor några av mina honor

Grodan
10/13/11, 11:55 AM
#15

Haha, vad bra att ni puttade upp den här. För jag hade helt glömt detta!


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Grodan
4/11/14, 10:52 PM
#16

Wow kolla, detta kom jag på redan 2009. 

Får inte fram den nya tråden i detta ämne nu när jag söker.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Grodan
5/17/14, 6:05 PM
#17

Får inte fram nya tråden nu heller och tyvärr så får jag heller inte svar från medlemmarna.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

thenewbreed
5/17/14, 6:26 PM
#18

är det bara o svara på eller? c:

Medarbetare på bildredigering! :)

Grodan
5/17/14, 6:31 PM
#19

Vi har en ny tråd för detta, men jag hittar den inte nu. Någon som kan hitta den?

#18 Vi gör en artikel med varje medlem, så ingen ska svara i någon tråd. Frågorna är omgjorda och så ska det vara med bilder osv.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
5/17/14, 6:32 PM
#20

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
Grodan
5/17/14, 6:36 PM
#21

#20 ja, hittade den nu 👍


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

thenewbreed
5/17/14, 6:39 PM
#22

Jasså okej, men dåså C:

Medarbetare på bildredigering! :)

Grodan
5/17/14, 6:41 PM
#23

#22 Kolla i den andra tråden och skriv upp dig där.

Om du har tid att knåpa ihop frågor och fixa bilder nu under helgen kan du få förtur.

Jag har nämligen tid och ork nu. I veckorna jobbar jag och är halvt död, loggar inte ens in varje dag när jag är som mest väck… 😃


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Upp till toppen
Annons: