Annons:
Etikettergenetikfärgerhårlagteckningar
Läst 1898 ggr
Zamwyn
5/18/08, 5:57 PM

Recessive yellow

I was wondering, which countries have recessive yellow (ee)? I know they have it in the US, but that's all I know. How common is it? Those who have it, is it almost always on the bigger type of mouse (show type, fancy type etc, depending on the country) or the smaller type too (sometimes called pet type, more similar to a wild "house mouse")?

 I was also thinking about if ee mask the presence of aa or not? For example, an aaee syrian hamster look exactly like a A-ee hamster (it masks both agouti/golden and black/self), while an aaee gerbil has it's own fenotype (nutmeg).

Annons:
Grodan
5/19/08, 12:35 AM
#1

Very interesting. Hope for answers! Skrattande


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[TomasH]
5/19/08, 2:23 AM
#2

I have judged mice at shows on the Continent and only found recessives yellows in Germany. Only one speciments were at that show and it was poor in type and colour. I used to bred dominant yellow back home with quite good colour and type and was not impressed at all. I understand that you are more of a fan of the "swedish pet-type" of mice so our views of a top mice will differ. I can give you some adresses to german breeders if you want to import recessives!

Zamwyn
5/19/08, 2:45 AM
#3

#2 Thanks for the offer, Tomas! I was kind of hoping they had them in the UK or Finland though, I don't have the money to go to Germany for quite a while I suspect. I might take you up on that offer in the future though, if I may? ;) 

You're right about the type, I'm all for the pet/Swedish variety, although I could make an exception for these. I've had pet type A(y) mice and absolutely love the colour, but decided not to breed them. Instead I hope to someday come across some recessives.

 But most of all, I'm just curious! There's not much information about them on the net that I've found except on American sites (and quite sparse even there).

Yosha
5/19/08, 7:19 PM
#4

I have not heard of them in Holland. But I think some breeders over here would be very interested, because a lot of people love it. It is difficult for them if they have dominant red to find good owners, some people do not give them the right food so they get too fat.

Grodan
5/19/08, 7:31 PM
#5

If they can get to Poland it´s not so difficult to bring them over from there. Last year I asked for recessive yellow when I was in Poland but they didn´t had them yet. Maybe they do now. They exchange much mice between Poland and Germany.

Off topic: my good you´re good at English Zamwyn & Tomas…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Zamwyn
5/19/08, 7:34 PM
#6

#4 Yes, I can imagine that being a problem. I must say I'm a bit surprised the colour hasn't become more common worldwide, because it's been around for a while now.

Annons:
amaira
5/20/08, 12:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Sorry men det här bli på svenska.

Jag älskar röda möss, och har haft flera av de så otroligt vackra varianterna av A(y), dominant yellow.

Självklart var jag och "nosade" på de recessiva röda som inte har de dominantas defekter. Och jag har "nosat klart", är inte intresserad.

Kanske är det anledningen till att de inte är mer spridda? De är helt enkelt inte lika vackra som sin dominanta kusin. De tar också längre tid på sig att utveckla sin röda färg. Som ungar och ungdjur ser de mer "gråa" ut, och vilka som utvecklas till en bra färg ser man inte förrän långt senare.

Dominant yellow har ju sin otroligt vackra färg redan när pälsen börjar utvecklas! Fast sedan är risken med dem, att det tillkommer sotning som tar bort effekten när de växer upp.

Här en bild på 24 karats guld. Det är min Aura, A(y), som bebis (död av tumör - de rödas gissel - före 1 års ålder). Hon var precis lika vackert färgad genom hela livet:

Nu kanske jag inte är exakt i det jag skriver, men det är så jag minns det.

Zamwyn
5/20/08, 1:56 PM
#8

# Interesting, Amaira! I don't know if I've been unlucky or what, but the dominant reds/yellow I've had have all gotten sooty sooner or later, some almost immidiately. Only had one texel male that didn't, but he died quite young so he might've changed later on if he'd lived longer. Even if the recessives might have a tendency to be greyish as babies and youngsters, if it's the "normal" e-gene, it should be something not too hard to get rid of or at least get some influence over, by selective breeding.

[Thiah]
5/20/08, 4:26 PM
#9

#7 that was one beautiful colour

amaira
5/21/08, 10:12 AM
#10

#8 "Even if the recessives might have a tendency to be greyish as babies and youngsters, if it's the "normal" e-gene, it should be something not too hard to get rid of or at least get some influence over, by selective breeding"

As I understood, the greyish colour is connected to e-gene.

Jag skriver en ny tråd på svenska, "Om standardavel". (för att jag vill skriva av mig, inte för att jag tror att du inte förstår, Zamwyn, för vi pratar om samma saker.)

Zamwyn
5/21/08, 10:37 AM
#11

#5 Ah Grodan, you must've written that while I was typing out my message, I didn't see it until now! Thank you so much, you're making me blush! :)

Zamwyn
6/1/08, 7:47 PM
#12

I've joined The Fun Mouse Forum and have been looking at pictures and reading about recessive yellow for a while now. This is definitely a colour I want! Haven't seen any as of yet that come even close to the red shade of a dominant yellow, but I still like them. From what I've read and seen, it seems like not all of them are greyish as babies/yongsters, even if it's very common. And there were satins! Very nice colour combined with satin, imo red/yellow shades (red, argente, fawn, RY etc) are ideal to put satin coat on. One interesting thing is that ee seems to work genetically like it does on syrian hamsters; it masks most colours. There may be some visual clues ("ticking", shade)as to if it has an agouti or non agouti base, but not always.

There are people from England there too, so maybe I can get in touch with someone that can provide me with a recessive yellow or two to import when going to London this fall. If the transportation issues gets solved, that is.

Grodan
6/2/08, 1:27 AM
#13

#12 that´s what I notised with A(y) aswell, on ticked varietys the redness becomes grayish and shaded. The best is to have chocolate based red I think.

I would love to see some healthy reds in Sweden soon! AND tiger!


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Zamwyn
6/2/08, 1:35 AM
#14

#13 Do you mean A(y)abb, A(y)a(t)bb or just A(y)Abb?

Grodan
6/2/08, 2:36 AM
#15

I mean A(y)abb

tan you should not see on a good read and cinnamon-red I think will get shaded


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Zamwyn
6/2/08, 3:10 AM
#16

I thought as much, but wanted to make sure! :)

Zamwyn
8/14/15, 8:43 AM
#17

Titta på den här gamla tråden! Skriver på svenska nu, eftersom det inte verkar finnas ngn engelsk kategori längre (väl?).

7 år senare och det ser lite annorlunda ut i det röda muslandskapet i Sverige. 😎 Fast kärleken till röda möss i allmänhet tror jag nog består, för vem kan motstå dem? ❤️

ariama
8/14/15, 10:55 AM
#18

Det var en gammal tråd!

Numera har jag "nosat klart" på de dominanta röda/gula A(y) och älskar mina recessiva gula. De är på väg att bli riktigt vackra! Och färgen är verkligen helt okej.

Tänk att vi envisas med att säga "röda möss", fast det är den svåraste färgen som finns (eller i alla fall väldigt svår) och det praktiskt taget inte finns några röda möss i Sverige, bara gula eller brandgula,  eller vad man nu ska kalla dem.

Zamwyn
8/14/15, 11:39 AM
#19

Målet är ändock rött generellt sett, och "gula" möss finns det andra varianter som skulle kunna kallas också, om vi bara går på fenotyp. Tycker illa om både dominant och recessiv gul som färgnamn, egentligen. Fult och trist. Fast det är en smaksak förstås. 🙂Dock använde jag begreppet röda möss i det här fallet med tanke på röd färgskala i kontrast till svart färgskala, och syftade egentligen inte bara på DY/RY utan alla färger som är åt det hållet. 

Tänk vad det händer saker fort med mössen ändå, när generationsväxlingarna är så snabba jämfört med många andra djur! Du har kommit långt med dina på den tiden du haft dem, amaira!

MissEmmis
8/15/15, 8:51 AM
#20

Ariama: Jag hoppas verkligen att du fortsätter att föda upp ry, för de är så otroligt vackra tycker jag, och du har verkligen lyckats bra med att få fram varma färger!

Miss Emmi's uppfödning

Blogg: http://emmisibirier.bloggagratis.se

Annons:
zickan
11/4/15, 11:16 PM
#21

Håller med. Jag är också mer fast på de resensiva än de andra. Att de inte är så lätt att få fram rätt nyans är ju lite av det roliga med det. Saker som är enkelt och inte utamande är sällan lika roligt.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Tsunamis
11/6/15, 9:37 AM
#22

Prova tecknade varianter. Där finns utmaning så det räcker och blir över 😛

MvH  Tsunamis

zickan
11/7/15, 5:54 PM
#23

#22 gillar inte tecknade djur så mycket. föredrar otecknade ju ;-)

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

ariama
11/11/15, 8:40 AM
#24

#22. Prova tecknade OCH röda, hahahah, sen finns det inget att tillägga vad gäller utmaningar. 🤪

(röd alltså, inte gul, brandgul, eller ens guld, utan vackert mörkt brunröd)

zickan
11/13/15, 4:09 AM
#25

#24 låter som migrän och åratal av jobb.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Upp till toppen
Annons: