Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 531 ggr
[Inana]
2007-08-02 22:11

Hjälp! är någon online?!

Mitt hjärta stannade precis!

Det blev ett jäkla liv i den ena musburen och när jag kollar dit så har en av "kossorna" värsta rycket. Flyger som en pingisboll över hela buren, helt okontrollerat. Sen slutade hon. När jag flyte upp henne så trodde jag att hon var död. Helt slapp och livlös, men efter en liten stund så började hon tvätta sig och allt var som vanligt.

Vad var det!? Epilepsi? Det här är zoomöss som jag vaktar åt en vän så jag har ingen aning om deras bakgrund.

Annons:
Mymlan
2007-08-02 22:51
#1

Låter som epilepsi så gjorde min mus hona i dec-06 då hon hade 10 st 9 dagar gamla musungar. Hon dog ungarna stödmatades. Hon fick 3 st på kort tid efter varandra på det 3:dje dog hon..

Håll henne under uppsikt..

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

 

[Inana]
2007-08-02 23:00
#2

det ska jag göra Mymlan. Kan en veterinär göra något?

Muszimba
2007-08-02 23:07
#3

Jag skulle ringa en veterinär för att höra mig för om jag var dig.

Lycka till med den lilla.

[Inana]
2007-08-02 23:12
#4

Tack så mycket! blir det första jag gör i morgon… för det finns väl ingen som svarar nu?

Mymlan
2007-08-02 23:27
#5

Bagarmossen har öppet dygnet runt. Albano till kl 22.00  *om det ej ändrats* Ultuna har nu öppet dygnet runt. Om dessa är bra på möss kan jag ej svara på. Ringer du imorgon kontakta Roslagstulls djurklinik. Förutsätter du bor i sthlm..

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

 

dreamiz
2007-08-03 16:48
#6

Har du fått tag i veterinär?

Jag har varit med om precis samma sak. Min veterinär sa att det var epilepsianfall (men de kan få anfall av flera orsaker) o att det inte går att behandla. Eller, det går, men det är för svårt att få rätt dos på medicinen då den är gjord för hund/katt o inte en liten mus o en överdosering dödar djuret.

Jag har haft 4 möss med ep. Två fick jag låta somna in pga för kraftiga anfall för ofta (ett anfall tar massor med energi o det är normalt för musen att vara trött i ett dygn efteråt om det varit ett rejält anfall, sk grand mal.) Hanen som hade ep blev dock över 2 år trots anfallen.

De kan också ha ett anfall o sen aldrig något mer. Så det behöver inte upprepas.
Men man ska ju hålla koll o se hur musen beter sig o även så hon inte blir mobbad av kompisarna (KAN hända att de gör det när hon inte beter sig normalt, men inget sånt hände mina utan kompisarna antingen höll avstånd under anfall eller tog hand om henne.)

Hoppas det går bra med din lilla tjej!

Annons:
Terato
2007-08-03 17:12
#7

ursh vad jobbigt..

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

[Inana]
2007-08-04 14:34
#8

Det går bra med henne tror jag. Hon har inte haft nått mer anfall och hon verkar inte så trött heller. Allt är med andra ord som vanligt i den lilla flocken. men jag har ett par vakande ögon ditåt hela tiden…

dreamiz
2007-08-04 15:17
#9

Skönt hon är bra nu. Förhoppningsvis händer det aldrig igen!

Terato
2007-08-04 15:20
#10

nej vi får hålla tummarna för er!

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

willyregerar
2012-01-24 14:33
#11

Va läskigt :o Men jag hoppas verkligen att det inte händer igen och att det inte var något farligt! :)

willyregerar
2012-01-24 14:33
#12

Oj, hehe, såg nu att tråder var från 2007 haha

Upp till toppen
Annons: