Annons:
Etikettergenetikfärgerhårlagteckningar
Läst 1430 ggr
Vattnadal
2006-09-13 22:32

Nya tjejer!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hittade dessa 3 fröknar på jobbet idag. Packade raskt ner dem i en petbox och nu bor de i karantän här hemma. Behöver inte nödvändigtvis behålla alla sen, om någon skulle vara intresserad efter karantän och ivomec-kur.

Pappan är en mycket svensktypad Vattnadals All The Young Dudes, agouti stex (med himalaya, bl-ag, argentevarianter, nougat och silver agouti i bagaget, massa extreme dilution) Det sitter 4 honor med honom, sållar snabbt bort dove tan sax honan som mamma, annars borde det ha dykt upp sådana här skönheter under året de två gått ihop tidigare. Vidare sållar jag bort en svensktypad cinnamon feltecknad dutch, dels för att ungarna påvisar en aning mer engelska öron, men även för att den honans ungar inte är så bra i temperamentet som dessa. Kvar är då engelsktypade Vattnadals Benten, rö vit kh (champagne tan, agouti och silver agouti bakåt, satin finns med, inget krull) samt engelsktypade utan att vara extremt engelsk, Vattnadals Ö Big Hurt, agouti korthår (med agouti, blå agouti, röd, silver agouti och även här en del extreme dilution, satinet finns med men krullet är långt bak om det finns med.) Undrar stilla vem som borde vara mamma åt dessa, för jag antar att de har samma mamma…

En av dem torde vara burmese, pointerna är på gång, hon är satin astrex. De andra båda har samma färg, en astrex och en satin korthår. Ljust ljus choklad i bottenfärg och ljus, som nästan silver, i topparna… Svartögda, påminner nästan lite om siamesen jag hade här hemma sist. Funderar om det ska bli pointer på dem, och de är någon colorpointvariant…

Snygga är de, samt lugna och trygga i handen. Satin korthårshonan fångade min blick redan när jag tog av locket på dunaburen de satt i. Tyvärr satt de på kattsand, så burmesen är lite irriterad i ett öga, och de där galna mössen vi fick in förra veckan har tuggat lite på svansar och rumpor på dem. Tydligen sattes de ihop igår, 4 v gamla sorterade ur avelsburen.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Annons:
Vattnadal
2006-09-13 22:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Burmesen

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Vattnadal
2006-09-13 22:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Krullisen

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Vattnadal
2006-09-13 22:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Närbild, något ljus, på krullisen

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Vattnadal
2006-09-13 22:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Och så den underbart näpna satinen

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

mandymoo
2006-09-13 22:36
#5

vill du inte ha kvar burmesen så är jag mer än intresserad *ler*

Vattnadal
2006-09-14 00:51
#6

Burmesen är egentligen inte ett dugg intressant för mig. De var bara så söta, satinhonan bara lyste, och så var de så gosiga och snälla, så jag stoppade dem i fickan på en gång!

Jag registerar dem framöver, och karantänar, ivomecar och står i, så kanske jag tar med dem på någon träff eller så sedan! Antingen stannar 2 eller 1 eller ingen här hemma!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Annons:
reverse
2006-09-14 03:22
#7

Den korthåriga satinen fastnade jag genast för! Säg till om du inte tänker behålla henne sedan. =) Jag är intresserad

 //Lina

lothus1
2006-09-14 03:26
#8

Hej Vattnadal

Jag förstår inte vad du menar med att du hittade töserna =o/ Kan du förklara för mig =o)  Jag är ju ganska ny här =o)

Vattnadal
2006-09-14 10:19
#9

Jag jobbar på Brynäs Zoo i Valbo (5 min utanför Gävle). Vi föder upp möss själva, och avelsdjuren är för det mesta 100% svemusmöss, fast just nu har vi en hona utifrån, som troligen ska bytas ut med en svemushona, tecknad (dock ej berkshire, utan dutch, even el broken) med bra temperament och gärna stamtavla som är OK.

När jag "hittar" bra möss, är det således ungar vi föder upp där som jag fastnar för. Oftast är det temperamentat jag faller för, ibland färg, typ eller något annat.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

lothus1
2006-09-14 10:34
#10

Okej. men då hänger jag med =o) De små på bilderna är jättefina =o)

Jag har oxå jobbat på zoo =oP Det var kul som sjutton.

reverse
2006-09-14 12:42
#11

Den korthåriga är verkligen jättefin! Jag får inte nog. ¤tittat på korten ännu mer och gillar ännu mer¤

 //Lina

lothus1
2006-09-14 15:10
#12

Alla dessa småtöserna e ju alldeles underbara =o)

Grodan
2006-09-14 23:00
#13

Jag brukar sälja möss till Brynäs zoo och de/Elin avlar då på dem eller säljer dem med stamtavla.

Morakullan´s Ovaltine, kan väl ligga där bak? Hon är/var ju aa(t)Cc(e) satinbärare, korsad sve/eng typ…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Vattnadal
2006-09-15 11:39
#14

Jo, men om det var Ovaltine, så borde det ha dykt upp såna här bebbar tidigare, tänkte jag. Har aldrig sett några tidigare. Fast ingen kan ju styra slumpen, och det är väl den som avgör vilka av generna på föräldrarna som används.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Grodan
2006-09-15 11:52
#15

mja, men sen måste ju hanen ha c(e) och även c(h)…

fina honor är det i a f… Skrattande


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

becciie
2006-09-15 17:39
#16

Underbart söta Glad

MoaL
2006-09-16 01:11
#17

Gissa vilket zoo jag nu måste besöka någon gång… :P Hur ser det ut där? Får man titta på djuren? :)

Helt fantastiskt söta möss. :D

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Alwyn
2018-07-24 07:51
#18

Elin vad reggade du den vänstra astrexen som, minns du? Jag har ett gäng exakt sådana ungar nu. Reggade dem som nougat, men vet inte om det va rätt 😜

Vattnadal
2018-07-26 15:00
#19

Minns inte alls tyvärr, det är 12 år sen ju. 😂

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Grodan
2018-07-26 15:54
#20

ROLF *förkortning av rullar på golvet och skrattar ärslet av mig*


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Alwyn
2018-07-26 21:24
#21

#19 förståeligt haha! #20 he he

Grodan
2018-07-27 11:56
#22

😃❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Upp till toppen
Annons: