Annons:
Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 508 ggr
MalinE
2006-04-24 18:55

Boktips!

Har Ni något tips på bra musböcker?? Skulle vara roligt med lite egna fina böcker om möss, skötsel, mat, ave,l färger och hårlag etc. Det finns kanske inte så jättestort utbud men några måste det ju finnas!

Annons:
Grodan
2006-04-26 01:19
#1

Det finns ingenting på svenska tyvärr, men på engelska finns en del. Den jag tycker är absolut bäst är denna

Mice: A Complete Pet Owner's Manual

Hm… jag skulle behöva en ny… min är borta…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

ThereseW
2006-04-26 10:11
#2

#1 Är den bra alltså, på riktigt?

Grodan
2006-04-26 13:44
#3

Ja, det är den bästa - enligt mitt tycke!!! Men givetvis skulle vi här på musifokus kunna skriva en bättre. Jag och Eva J. började för 6 år sedan med en musbok på svenska, men vi har haft för mkt emellan som gjort att vi inte kunnat fullfölja projektet.

Däremot har jag inte läst supernya musböcker och vet inte om sådana finns, så det kan hända att det finns en som är snarlik.

Det som är bra med den är sättet den är skriven på. Att gå in på musens varelse på djupet och verkligen förstå djuret, samt bra utfodringstips etc. Boken är en källa som många musfolk tagit fakta från.

Så vad kostade den? Tio kronor?? (+frakt) Man borde köpa allihopa och sälja eller ge bort som vinst. Någon rik? Skrattande


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

MalinE
2006-04-26 23:51
#4

Ok, jag litar på dig att den är bra! Jag har också bläddrat någon gång i en bok som hette nåt i stil med Fancy Mice någonting…. har för mig att boken var ganska tjock och blå. Det stod ALLT i den boken om jag inte minns fel… Tyvärr så var jag inte så mustokig på den tiden så jag la det inte på minnet! Någon som har en aning?

Muszimba
2006-04-27 08:14
#5

Svemus har ju just denna bok utöver 4 till, dock alla på engelska. Jag har dem hemma då jag är shoppens ansvariga på Svemus. Vid mer info, kontakta mig.

Matsvin
2006-05-25 18:56
#6

Jag håller med Grodan, boken på bilden är den bästa som finns om tammöss idag!!! 

/Eva.

Annons:
jossa5
2014-05-17 13:27
#7

Nu puttar jag upp en gammal tråd, istället för att starta en ny, då min fråga handlar om just denna bok.

Jag har beställt den från amazon, helt ny för totalt 62 kr (med frakt)! :D Man blir så glad när det blir billigt.

Iaf, ska väl börja läsa den nån dag nu när det inte är så mycket hemma att göra. Men då boken är några år, är det något som är fel i den och som man inte bör lyssna på? Eller är det mesta fortfarande likadant som när den kom ut?

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Grodan
2014-05-17 15:52
#8

#7 Jag tycker fortfarande att det är en mkt bra bok. Välgenomarbetad text men många intressanta kapitel.

Jag har inte hängt med i utvecklingen med musböcker, men tror inte det finns någon som är lika bra faktiskt. Inte på det sätt den är skriven, den vänder sig till sällskapsmusägare.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

jossa5
2014-05-17 17:47
#9

#8 Åh, det låter ju jättebra! Ser fram emot lite musläsning senare då. :)

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Upp till toppen
Annons: