Annons:
Etikettmöss-med-djur-och-människor
Läst 14618 ggr
Grodan
12/8/06, 4:33 AM

Hund-tråd

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sorri, jag kan inte låta bli. Jag vill ha en hundtråd! Vi är flera här som har hund så varför inte?

Flera av våra hundar är även lite krassliga så jag vill även låta er ventilera det. Min hund är just idag frisk, men med en rygg/kotsjukdom vet man ju aldrig från dag till dag…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Grodan
12/8/06, 4:37 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

maddemusen
12/8/06, 5:14 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

maddemusen
12/8/06, 5:16 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

lothus1
12/8/06, 8:23 AM
#4

*ASG* Joda var ju grymt rolig……

lothus1
12/8/06, 8:25 AM
#5

Åååååh, jag vill ha en Grand Danois. De är så underbart vackra och ståtliga djur!!!!

Jag är uppvuxen med hundar, men när jag flyttade hemifrån hade jag inte tid att ha hund. Saknar den tiden då jag var ute i skog och mark med Bella, min schäfertik =o(

Grodan
12/8/06, 10:47 AM
#6

mmm… men sååå sjuka (dvs har så mkt hälsoproblem)… det är inge kul å ha en sjuk hund… har ju en dobbis = oxå en sjuk hund

jag & kårven håller en tumme för Blondie idag - att hon bara behöver lite Selen! Flört


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
mandymoo
12/8/06, 11:18 AM
#7

#6… just nu är hon mycket piggare min lilltussa.. har ätit frukost med mig… o följer mig runt i lägenheten .. o tagit sig upp i sängen så…. säger inte mer… men selen ska hon helt klart få… har läst nu o det verkar vara något som hon kan äta av som förebyggande ifall att hon har problem med muskler eller…  o det var ju heller inget dom gjorde att matte får svälta i 2 veckor … 38 kr för en burk

Och nej håller med Grand danois - vackra hundar men lite för mycket "fel" på dom … vill ha friska hundar… *ler*

lothus1
12/8/06, 11:53 AM
#8

Grodan, jag vet inte om det var mig du skrev till om sjuka Grandisar =o)

Jo, jag vet att Grandisen har en del problem, men tydligen enligt en tjej som har denna art säger att det blivit mycket bättre nu förtiden =o)

De lever ju inte så värst länge heller tydligen =o(

Varghund är en art jag oxå skulle vilja ha, men på 80talet pratades det mycket om att de lätt fick hjärnhinneinflammationer och en del annat och dog….vet inte om detta stämmer riktigt, men,men…..

Kramen!

Grodan
12/8/06, 11:59 AM
#9

jo, stora hundar har ju probs…

jag är nyfiken på weimaraner, hur frisk är den? hur är den?

visserligen ska jag verkligen inte ha någon mer hund på ett tag när kårven försvinner - jag vill fasiken va friiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

mandymoo
12/8/06, 12:17 PM
#10

vet inte hur det är med sjukdomar på weimarener… men dom jag träffat på har varit mer än aktiva o behöver få jobba hela tiden … o lite hårda tyckte jag…. sen vet jag inte om det bara var dom jag träffade på… men jag vart inte förtjust  i dom .. vackra att titta på men inte mer för mig

Grodan
12/8/06, 12:19 PM
#11

jag får kolla lite om rasen… när är stora hund förresten?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Vattnadal
12/8/06, 12:23 PM
#12

Gillar utseendet på weimaraner. Det är ju en jakthund, men i jakthundskretsar ses de ner på… Funkar säkert som arbetande sällskapshund oxå.

Golden kommer jag alltid att ha, även om de har sina fel. Raksha har sin allergi, men det strör inte så ofantligt, är så van. Vidare har de problem med ögonsjukdomar, där har hon klarat sig. Höftledsfel är hur vanligt som helst, och där har hon 1:a, 2:a, utan att vi märkt det än så länge. Armbågarna var friröntgade vid + 1 år, men nu har hon pålagringar och blir halt om hon blir kall eller får springa lös och busa för länge. Vi har bytt upp oss till ett dyrare och bättre glucosaminpreparat, och hoppas att det får effekt snart.

Huskyna är friskare, dras inte alls med en massa sjukdomar. Gammeltanten, alaskan husky på nästan 12 år har juvertumörer och börjar tappa gnistan när hon drar. Erkänner dock att hon blir trött och jobbar bara när hon vill. 

Nästa hund in här blir en siberian husky, en tik som vi hoppas ska duga till avel. Efter raksha ska jag ha en golden oxå, kan inte vara utan guldhund! Fast OJ vad jag ska släktforska och lusläsa på hunddata för att få strora förutsikter att få en utan HD eller ASD, eller ögonjox, för jag vill ha guldvalpar oxå!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Elyria
12/8/06, 1:54 PM
#13

Nån som har erfarenhet av boxer?

Dottern planerar att gå hundgymnasium efter nian. Hon tycker inte att vår hund (korsning cairn och cavaljer) duger att ha med dit så hon sparar till en egen. Ett tag var det yorkshireterrier hon ville ha. Nu är det boxer…

Annons:
TacoBelle
12/8/06, 3:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Jag har en vit chihuahua som är 6,5 år gammal. Hon heter Chilli och som tur är har hon aldrig varit sjuk.

Jag drömmer om en borzoi!

Grodan
12/8/06, 4:00 PM
#15

min morsa födda upp boxer när jag var en liten parvel


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

-mmk-
12/8/06, 5:25 PM
#16
Vattnadal
12/8/06, 5:31 PM
#17

# 13 De boxrar jag träffat är stora, lyckliga, levnadsglada, svansviftande clowner. Skulle själv aldrig vilja ha en, men förstår att folk faller för dem!

De vill nog jobba lite för att inte sätta sig själv i arbete. Skiljer sig extremt från york, men säkert perfekta att gå hundgymnasium med, ochg prova på det mesta inom hundsport med!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Sushifish
12/8/06, 8:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Jag har en engelsk staffordshire bullterrier hane på två år. Vi både tränar lydnad och spårar, mattes gris! <3

Grodan
12/9/06, 1:55 AM
#19

nämen mmk inte får du TA BORT dina inlägg sådär.. *grr*

mmk frågade i #16 om någon skulle till Stora Hund - hon ska sitta i en monter för cockerspaniel (om jag minns rätt)

är det nu i helgen? om någon bjuder mig på entren går jag gärna, annars är det noll nero zipp utflykter för mig då jag är pank


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Mymlan
12/9/06, 2:01 AM
#20

http://www.jussikia.se/kia/kia3.jpg

Sådana här hundar är jag uppväxt med då min farmor hade kennel. Hade gärna haft en om jag hade haft tid, råd, kunskaper i trimning. Helt underbara hundar. Gillar alla 3 varianter, dvärg, mellan och Risen.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

 

Annons:
Grodan
12/9/06, 2:23 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

ah Schnauzer… ja det är underbara hundar… tycker dock bäst om korthår… trimpäls är ju ett helsikke!!!

för att inte tala om borstpäls!!! jag hade en briard i 11,5 år… uuuhh… han var HÅRÖM… snacka dålig kombination när han också hade extremt mycket underull…

 han hette Bosse… Kyss


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[Theriss]
12/14/06, 11:57 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Jag har en blenheim cavalier king charles spaniel tik på snart fjorton år, Vanessa. För en tid sen fick hon kraftiga blåssljud på hjärtat så nu har hon två mediciner hon går på. Idag ska hon på återbesök hos veterinären, för vi har minskat på den ena medicinen.

Kan ju berätta nåt rätt roligt, för Vanessa har aldrig behövt åka till veterinären mer än en gång per år förrän i typ april i år, sen dess har vi åkt in med henne ett par gånger pga återbesök och så, och nu senast vägrade hon gå in genom mottagningens dörr. Det var verkligen "Åh nej, inte nu igen". Jag fick bära in henne, och sen när vi skulle gå in i ett eget rum stack Vanessa mot utgången istället… haha. Förr har hon snällt följt med, men nu hade hon minsann fått nog och skulle INTE in i det där rummet igen, tyckte hon =P

Grodan
12/14/06, 12:00 PM
#23

hm… det är ju inte alls kul… min hund är LIVRÄDD att gå till veterinären sedan han hölls fast (misshandlades?) av 4 veterinärer som skulle klippa klorna på honom… jag fick inte komma nära honom på flera dagar efter den händelsen och det var den första veckan han bodde hos mig… snacka om dålig början…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

lothus1
12/14/06, 12:09 PM
#24

#18

Din hund e ju söt som få =oD

Gillar både bullterrier och amstaff. Synd bara att ägare till amstaff ogillar ägare till bullterrier. Det är så mycket skit man fått höra, utskällningar bla. över att man äger en bullterrier.I Amstaffen är ju gamenessen bortavlad säger de, men jag ser nog helst på  hur själva ägaren till hundarna behandlar sina djur. Jag är sååå trött på detta kiv mellan dessa två läger =o(

Jag skulle helt klart kunna ta ett litet "muskelknippe" =oP

Kramen!!!!

cosmonita
12/14/06, 3:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Här är min lilla grishund Berta. En engelsk bullterrier som jag fick glädjen att äga för några år sedan.

cosmonita
12/14/06, 3:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

Och här är mina grabbar som jag lever med nu. Två whippet-pojkar.

-mmk-
12/14/06, 3:39 PM
#27

#19 förlåt :p .. det ska inte upprepas :p

jag satt aldrig i rasmonter.. hade fullt upp  med andra saker :D

Annons:
lothus1
12/14/06, 6:26 PM
#28

Jäklar var fin den var Cosmonita =oP

[Theriss]
12/14/06, 7:31 PM
#29

#23 Fast jag tycker det var roligt med min hund, eftersom hon inte är rädd för veterinärer eller så alls. Det var mest som att hon tyckte hon varit där tillräckligt många gånger i år ;) Idag gick hon in utan problem, och hon ser aldrig ledsen eller så ut där inne. För övrigt var det glädjande besked vi fick efter undersökningen och den ena medicinen ska minskas ytterligare =)

Grodan
12/14/06, 8:21 PM
#30

haha… sån typisk whippetbild du fick till där cosmonita


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

mocchino
12/16/06, 2:04 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

Här finns det en hund vid namn Oliver som just nu får slåss om min uppmärksamhet.. Men jag gör mitt bästa för att han ska få lika mkt tid som sin "lillebror".. :)

Han är en liten blandis mellan Papillon, Chihuahua och Dvärgspets.. Man ser lite av alla raser i honom.. :)

Sen så har mamma 5 hundar oxå som lite halvt e mina.. *thihi* Lite halvdelad vårdnad där. Som tur e slippar jag betala nått för dom bara.. *thihi*
Mammas hundar är:

  • Iowa, Bichon Havanais (gammeltant)
  • Fiffi, lillasyster till Oliver
  • Max, son till Oliver och Iowa
  • Astrid, dotter till Fiffi
  • Agnes, Papillon med lite japansk spets i

Som ni ser är det en liten släkthög vi har där hemma.. *thihi*
Agnes är det senaste tillskottet och är inte släkt med nån.. Men hon passar in endå.. ;)

Sen så har jag en hund som ligger mig väldigt nära hjärtat.. Hon bodde hos mig ett tag innan hon flyttade upp till min mammas kusin.. Det är lite på tal om att hon kanske ska flytta tillbaka hit när Elliott blivit lite större men vi får se.. Det beror helt på hunden.. Jag tycker inte om när hundar får flytta omkring för mkt.. Men samtidigt så kom hon och jag varandra väldigt nära under den relativt korta tid som hon var här.. Så vi får se.. :)¨

Oliver är den som är närmast kameran på bilden, dvs han som är minst.. Sen är det hans syster brevid och sedan kan man även se en liten skymt av Max i bakgrunden.. Han såg kameran och vände.. *haha*

// Nathalie

reverse
12/16/06, 2:25 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#32

Familjens vovve Charlie i somras. 13½ år nu and still going. Han var svarthårig och brun en gång i tiden. =P En blandning mellan bearded collie och flat coat retriever. Märkligt nog har han aldrig varit riktigt sjuk. Magsjuk några gånger och urinvägsinfektion en gång. Nu är han gammal helt enkelt, lite knackig i lederna. Den enda av kullsyskonen som fortfarande lever. (Någonting har vi gjort rätt med andra ord. =P)

 //Lina

Fairytail
12/17/06, 12:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#33

Här är tre av våra 4 hundar. (hunden längst till vänster är inte våran, utan våra grannars. Han är bror till vår hanhund som sitter nästa längst till vänster.) Den yngsta vovven fanns inte när den här bilden togs, men detta var den enda bilden jag hittade då de flesta vovvarna var med…;P

cosmonita
12/17/06, 5:04 PM
#34

#28 Tack, visst är hon!

#30 Räcka ut tungan Alltid full fart när de får springa lösa…

Annons:
Benjy
12/17/06, 7:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#35

Grodan, din dobbis är så himla fin! Glad

Har själv en blandras mellan schäfer å siberian husky som heter Benjy (därav mitt namnval)

Grodan
12/17/06, 7:33 PM
#36

oh, men men… han är ju inte här ens… *fniss*


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Sushifish
12/17/06, 10:03 PM
#37

#24
Bullhundar is the shit! Speciellt min woo!

mices
12/17/06, 11:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#38

Jag har en blandras, risen, schäfer, golden och border collie och hon är verkligen världens goaste hund Skrattande Gör inte en fluga förnär. Hon låter till och med katten jaga henne fast hon är mycket större än honom. Hon var med om en olycka för några år sen då min mamma kastade pinne åt henne på gräsmattan och den studsade mot marken och hon tog precis i det ögonblicket och pinnen gick rätt ner i halsen och ut igenom den också. Så vi fick en riktig läxa att aldrig kasta pinnar igen. Hon fick opereras för en så där 25000:- och mediciner och grejjer för nära 10 000:- hon fick drenage och det kom så himla mycket var  och hon luktade så illa. Stackars jycken. Veterinärerna hade aldrig stött på en så lugn och fin hund. Så vi var så klart jätte stolta att hon klarade det så bra som hon gjorde iaf. Hon är idag 8år och friskare än någonsin. Eller nej nu ljög jag hon problem med sköldkörteln så hon förlorar päls lite här och var fläckvis. Men det äter hon också medicin för. 2 piller om dagen. Hade en cavalier king charles spaniel förrut som hette Hannes han fick vi tyvärr avliva när han endast var 2 ½ år. Han blev väldigt agressiv och högg min mamma till slut så allvarligt att det inte fanns något alternativ. Sönderavlad antagligen. Ledsen Bilden är på My blandis tjejen. Glad

Elyria
12/22/06, 10:44 AM
#39

Senaste numret av Härliga hund berättar om vad man ska hålla hunden bort från under julen:

Nötter - kan ge magproblem. Speciellt hasselnötter som har lagom storlek för att fastna i tarmen. Syns inte på vanlig röntgen.

Ben och fet mat med kryddor - hundar som inte är vana att äta ben kan få magproblem. De ska inte heller ha annan mat de inte är vana vid. Fet mat med mycket kryddor ger magproblem.

Snören - kan vira sig runt tarmen. På en katt som kom in till en veterinär stack det fram snöre både ur munnen och ändtarmsöppningen.

Choklad - vet vi väl numera är livsfarligt för hundar. Ändå är det vanligt att veterinärer får in chokladförgiftade hundar.

Soppåsar - Luktar det gott om påsen lockas hunden dit och kan äta upp både det goda och förpackningen som det ligger i. En veterinär berättar att hon en gång fick in en hund som svalt ett skinknät. Det hade snott sig runt hundens tarmsystem.

Giftiga växter - Några exempel: amaryllis, liljekonvalj, julstjärna.

Fyrverkerier - Fira på en tyst plats eller skaffa i god tid recept på lugnande medicin (behandlingen ska starta flera dagar före nyår).

Erika86
1/25/08, 11:43 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#40

oohh.. en hundtråd Glad

Då måste jag få presentera NOVA min lilla vovve som är en blandras mellan chihuahua / Cavalier king charles spaniel / Chinese crested powder puff.. hehe

amaira
1/25/08, 11:48 AM
#41

Så sanslöst söt Nova är!!!!!     

Annons:
Pimu
1/25/08, 12:36 PM
#42

Håller med .. jätte sööt .. NOVA

Jag själv skulle vilja ha en MOPS eller en FRANSK BULLDOG om jag skulle skaffa hund .. *ler* .. men nu tillåter inte ekonomin till någon hund .. *ler*

Linn
1/25/08, 1:30 PM
#43

#26 vilken kenell kommer dom från? pappas fru är uppfödare i Torshammarens Whippets.

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Erika86
1/25/08, 10:15 PM
#44

Tack så mycket hörre ni Glad

Anett Lindbom
1/25/08, 11:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#45

Åhh vad roligt med en hundtråd, hundar är bland det bästa som finns..:)

Jag har en whippetkille som snart blir 10 år gammal.  Just nu är han lite dryg för det är ngn tik som löper här i grannskapet så Benji vill så jättegärna ut & nuppa men han får inte för mig, så han tycker att jag är världens taskigaste människa som finns just nu..

Benji är i ordningen min fjärde Whippet. Jag hade tills för ngt år sedan även en Irl.Varghund som skulle bli 9 år men han vart så dålig & sliten på slutet så han fick somna in. Bruno lämnade ett stort tomrum efter sig.. Men han har det bra där han är nu, där i hundhimlen..

Anett Lindbom
1/25/08, 11:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#46

Bruno i sin ungdom..

Elyria
1/26/08, 10:46 AM
#47

#40 - Tänk vad korsningar kan bli lyckade!

#46 - Var han stooor eller bara stoor? I vår stad finns en varghund som verkligen är stor. Grand Danoiserna i vår by är ingenting mot den killen.

Har sett honom många gånger men aldrig kopplad. En gång mötte vi honom när vi hade Jack, vår lille hund, med. Han kom fram och hälsade och Jack bara glodde. Vad är det där?

Elyria
1/26/08, 10:49 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#48

Jack! Korsning mellan cairn och cavaljer. Han fyller 8 i juni. Bilden är tagen i höstas när han var alldeles nyklippt.

Annons:
amaira
1/26/08, 10:56 AM
#49

Vilka snyggisar!! (och Jack har jag ju träffat irl)

Elyria
1/26/08, 11:06 AM
#50

#49 - Ja, Jack är ju med oss överallt och jämt…Glad

MalinMalin
1/26/08, 11:32 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#51

Här är en bild på mina gulleflickor Skrattande

Komenteras bör väl dobbisens öron,hon är bara bebis där och hennes öron var då på viftSkrattande

//Malin

www.r8ttor.se

Föder upp högkvalitetsråttor efter importer i varianterna Rex,Dumbo,Naken,Odd eyed,Downunder,Longhair,Satin och Manx.

Anett Lindbom
1/26/08, 1:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#52

#47, Jo Bruno var stor, men jag har stött på varghundar som har varit högre än honom, Bruno var med stor & grov, en bastant herreman som själv trodde att han var en liten plutt..

På bilden är det Bruno som vill ner i slasken & kolla efter gotta. Jag sitter på en stol där bakom honom..

Terato
1/27/08, 8:13 PM
#53

#51 Haha, ååå vilken charmig bild! Det ser ut som att fotografen sa: "..och så lägger ni huvudet på sned och ler"..

#52 Oj vilken stor bruno!

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

amaira
1/28/08, 10:36 AM
#54

Läckra hundar ni har!

Laika
1/28/08, 2:13 PM
#55

Åh, jag vill också ha… Gråter

Annons:
Zamwyn
5/30/08, 3:01 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#56

Åh, en hundtråd!! Måste passa på och visa upp min lille skrutt, och samtidigt öva på att lägga in bild direkt i inlägget.

Hade labbe när jag var liten, mormor och morfar hade långhårig normaltax. Tricolour springer spaniel i 13,5 år sen, gick bort 2005. Nu finns varghunden Zimon hos mig, 1-årig unghund. Väger 70 kg och sist jag mätte tror jag han var några och 80 cm, mini för hanhund är 79 på varg har jag för mig så han blir nog inte en av de pyttigaste. Har ingen bra bild på honom som är tagen nyligen, är så svårt att fota honom själv (kanske kan lura Hedbrant att assistera ngn gång? ;))

Bilden ovan från hämtningsdagen då han var 9 v.

Zamwyn
5/30/08, 3:04 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#57

Och så vid 9 mån ålder, inte riktigt lika liten…

Muszimba
5/30/08, 8:27 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#58

syrrans border collie som är den nya zeeländska typen med mer motor i.

Muszimba
5/30/08, 8:32 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#59

Mammas hund. En Dobberman/Rottweiler-tik vid namn Puma.

Honolulu
12/8/08, 12:39 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#60

Här hittade jag en rolig tråd Skrattande

Här är min labradortik Sindy som är 4 år. En väldigt glad och social tjej som älskar att pussas!!

Honolulu
12/8/08, 12:48 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#61

Här kommer min andra pärla Flisa.

Tyvärr var jag tvungen att ta bort henne i början av året pga ålder…. Gråter  Hon var underbar och så där vis som bara gamla hundar är. Gråhårig och charmig! Hon blev 13 år.

Pimu
12/8/08, 11:04 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#62

Hade glömt tråden .. så jag måste uppdatera #42

Vi har juh haft vår Rottweiler "Zazzie" sen hon var 9-10 veckor .. (16 veckor på bilden)

Annons:
Anett Lindbom
12/8/08, 12:24 PM
#63

#62, Vilken söt liten rottisgris ni har, min yngsta lilla-syster hade en sådan tidigare, hon (hunden alltså) hette Chicka men kallades ibland för Chicka-grisen..:) Rottisvalpar är ju så himla underbara & gosiga..

Anett Lindbom
12/8/08, 12:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#64

Lite nyare bild på min Benji, den togs i somras,, i februari 2009 fyller Benji 11 år.

Grodan
12/8/08, 8:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#65

här är min korv, renrasig brun dobermannhane på 7 år

han kommer inte att leva så länge till, pga skäl som går att läsa högre upp i tråden


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

MalinMalin
12/8/08, 8:45 PM
#66

Vad är där för sjukt med honom Grodan?

//Malin

www.r8ttor.se

Föder upp högkvalitetsråttor efter importer i varianterna Rex,Dumbo,Naken,Odd eyed,Downunder,Longhair,Satin och Manx.

MalinMalin
12/8/08, 8:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#67

Här kommer en dobbishälsning till "Korven" ifrån min Alice som går under smeknamnet "pinnen"Skrattande

//Malin

www.r8ttor.se

Föder upp högkvalitetsråttor efter importer i varianterna Rex,Dumbo,Naken,Odd eyed,Downunder,Longhair,Satin och Manx.

Grodan
12/8/08, 10:32 PM
#68

åh, har du en dobbis Malin… vad ballt!

Korven har wobblers syndrom


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

MalinMalin
12/8/08, 10:59 PM
#69

Vad tråkigt Rynkar på näsan

Vår förra dobbistjej hade oxå en ärflig sjukdom och det var hjärtfel.

//Malin

www.r8ttor.se

Föder upp högkvalitetsråttor efter importer i varianterna Rex,Dumbo,Naken,Odd eyed,Downunder,Longhair,Satin och Manx.

Annons:
Sandra-L
12/9/08, 6:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#70

här kommer bilder på mina då :D

Min dobermann Vanja, fyller 6 år i April.

 

Min blandras Tyra, fyller 2 nu i Januari.
(Bernen sennen, boxer, dogo/presa canario, new foundland)

 

Grodan
12/9/08, 6:18 PM
#71

mums vilka mysiga hundar du har sandra


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[Thiah]
12/9/08, 6:25 PM
#72

Awww jag är så svartis på er och era hundar… Jag vill ha en och maken med men vi måste vänta på att eknomin tillåter…

Har dock inte bestämt oss för någon ras förutom en gemensam önskan - vi vill ha en stor hund.. =D

Grodan
12/9/08, 7:06 PM
#73

#72 liten hund som inte äter så mkt? Skrattande

omplaceringshund är ofta billig… och vuxen - så man kan lätt avgöra hur den är i karaktär och lynne… dessutom behöver den ett nytt hem och ibland kan den verkligen behöva räddas från missär Gråter

jag föredrar att ta omplaceringshundar faktiskt…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Sandra-L
12/13/08, 10:29 AM
#74

Min blandras Tyra är en omplacering, fastän vi tog henne som 4 månader men min nästa hund som kommer (förhoppningsvis i feb!) är 8 veckor vid hemkomst, jag vill lixom forma min hund själv :)

Det är ngn som är värt att tänka på! Den första tiden är ju viktigast!

Och vem kan motstå en liten 8 veckors fjutt som studsar omkring :D
Det är ju den bästa tiden!

Grodan
12/13/08, 3:46 PM
#75

jag kan, jag gillar inte valpar Tungan ute


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Pimu
12/13/08, 6:12 PM
#76

.. mkt jobb me valp .. *pust* .. men roooligt samtidigt ..

Annons:
[Thiah]
12/13/08, 6:23 PM
#77

'#72 jag skulle gärna ta en sådan hund. En vänninna hade en sådan men karl säger nej. Han vill veta allt om hunden från att den föds typ

:(

Och jag vill ha en hund som jag känner mig trygg med på länga promenade och som märks i famnen ;)

MalinMalin
12/13/08, 6:42 PM
#78

Den roligaste tiden med hund är när dom är typ över 5 år,då kan dom nästan allt,förstår nästan allt man säger….underbara är dom då:-)

Valptiden är den jag tycker minst om med hund,det är därför hundvalpar är så söta…annars hade man aldrig stått utTungan ute

//Malin

www.r8ttor.se

Föder upp högkvalitetsråttor efter importer i varianterna Rex,Dumbo,Naken,Odd eyed,Downunder,Longhair,Satin och Manx.

reverse
12/14/08, 3:19 AM
#79

Skulle helst hoppa över valptiden om det inte var för att jag vill uppfostra en hund efter mina regler ända från start. Vet inte hur man ska få det att gå ihop under valptiden när hunden inte får lämnas ensam mer än några minuter i taget osv… Eftersom jag måste jobba också. =P Dessutom är det roligare när de är äldre och har lärt sig saker. Precis som barn. Hur kul är det med spädbarn… Skriker och bajsar och klarar inget själva.

 //Lina

MalinMalin
12/15/08, 9:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#80

Bjuder på en hundbild till,som har lite med julen att göra.

Julgris med äpple i munnenSkrattande

//Malin

www.r8ttor.se

Föder upp högkvalitetsråttor efter importer i varianterna Rex,Dumbo,Naken,Odd eyed,Downunder,Longhair,Satin och Manx.

martinc
12/16/08, 12:44 AM
#81

hahahah va söööt! ^^,

[Theriss]
12/17/08, 8:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#82

Här är en (suddig) bild på hunden jag har nu. Hon heter Demi =)

reverse
1/11/09, 3:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#83

Här har vi Loke, vår 10 veckor gamla Australian shepherd. =) Än så länge finns inga sjukdomar eller andra fel på honom.

 //Lina

Annons:
hus-musen
1/11/09, 7:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#84

visar väl en bild då på killens alaskan husky Tika=)

Qui dormit, non peccat

 


Grodan
1/11/09, 7:08 PM
#85

#83 ascool hund!!!


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Muszimba
1/11/09, 8:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#86

Min mammas dobberman/Rottweilertik Puma som fick somna in idag pga konstiga kramper.GråterGråter En underbar hund när man lärt känna henne. hon blev bara 4 år….

MalinMalin
1/15/09, 2:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#87

-Tror jag blir i sängen hela dagen idag säger Boxern Doris Skrattande

//Malin

www.r8ttor.se

Föder upp högkvalitetsråttor efter importer i varianterna Rex,Dumbo,Naken,Odd eyed,Downunder,Longhair,Satin och Manx.

Vattnadal
1/15/09, 3:03 PM
#88

Stackars Vidar gjorde bort sig idag. Jag lämnade Raksha hemma (först fick hon poa runt lös hemma 2 gånger) och tog bara Vidar och valparna med. Kopplade först, sen släppte jag först de små, sen, efter att ha hittat en grusväg utan bilspår i nysnön, även Vidar. Började med godissök och inkallningar för att inte släppa för mycket. Alla var duktiga och höll stenkoll på mig. Ett par smårepor ut i skogen, men max 1 min. Valparn ahnar dessutom bjällror i selarna och är alltid inom hörhåll. Så jagade Vidar helt plötsligt orrar. Valparna hängde på, men kom snabbt när jag ropade. Vi fortsatte längs vägen, och jag ropade Vidars namn ett par gånger, för att han skulle höra att vi fortsatte.

Det gick några minuter, sen nån till. Jag vägrade vända, för vi skulle ju gå långt idag, därför fick ju Raksha stanna hemma. Vi fortsatte leka, jag och valparna, men gick raskt.
Så helt plötsligt hörde Gjöa något och rusade på framåt. Vidar, trodde jag, men ropade på dem. VBåda kom, gjorde en lov runt mig och sprang framåt igen. Andra gången kommenderade jag sitt, och kopplade Ego. Gjöa däremot hann jag inte på. Hon drog upp i skogen. Vi ropade, gick fram och tillbaka, sen bestämde jag mig för att gå hem. Var inte klädd för att stå stilla, egentligen inte ens för promenad i rasklt takt (6 minus och inga långkallingar). Ropade minst en gång i minuten på Gjöa (både namnet och "pluppiplupp" som är valparnas signal, de är ju plupparSkäms). Muttrade lite över att gå ut med 3 hundar och komma hem med en. Vidar hade nu varit borta över 20 min. Vet att alla hittar hem, men lite dumt känns det ju. När jag kom fram till platsen Vidar försvann på, såg jag spår efter honom, full fart hemåt. Det har hänt förr att han kommit ut ur skogen, inte stet mig, och istället för att använda nosen för att hitta mig, springer han i full fart hemåt, för att hinna ikapp mig.

Muttrande fortsatte jag och Ego, hojtandes på syrran. Efter låååånga 15 min kom hon ikapp oss, skitlycklig och nöjd. Kopplade henne raskt, tvingade mig att låta lite glad och så oxå.
Gick nästan hela vägen hem. När vi såg huset över ängen ser jag Vidar dyka upp på tomten bakom häcken. Han hörde väl bjällrorna, och rusade mot oss i full karriär när jag ropade "hit".

När han kom fram till oss skrek han nästan, så upprörd var han över att vi varit borta, och lycklig som den fåniga lilla gris han är, att vi äntligen kom hem. Tröstade och ömkade honom lite för mycket nästan, koppalde honom och gick sista biten hem. 35-40 min efter att han försvann hittade han oss igen. Med tanke på spåren höll han full fart hela vägen hem, vilket är rätt snabbt med tanke på hans långa ben. Hemma på trappan såg jag vart han suttit. Inte så att han gått ner till slakteriet efter nåt mums, för det var ju gubbar där nere. Nej, han hade suttit på trappan, med ryggen tryckt mot dörren. Det var 2 tydliga väl framsmälta spår efter hans framtassar i snön på mattan.

Nu ligger han och sover djupt hoprullad i fåtöljen, med en filt på sig. Hoppas att han minns att använda näsan nästa gång, istället för att springa i panik!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

[VictoriaR]
1/15/09, 3:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#89

Min pälskling

Vattnadal
1/15/09, 3:58 PM
#90

Nu är det inte lika roligt längre. Vidar har skitont i nacken, piper och skriker när han försöker vrida huvudet åt ena hållet.

Ska avvakta till imorrn, blir han sämre är det ilfärd till Falun som gäller. Blir han bättre eller lika, vår vanliga lilla veterinär hemma. Ingen rimadyl mot värken förrän imorgon, inget koppel i halsbandet, inget umgänge med andra hundar (fast Raksha inne räknas inte, tror nog Freja får komma in och sova som vanligt oxå), inget bus.

Har vi tur är det en lätt sträckning, har vi otur blir det inget dra släde på ett tag heller!Gråter

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Annons:
KerstinL
1/15/09, 8:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#91

Jag älskar hundar.. tyvärr har jag ingen hund utan bara en massa andra "monster" som far runt i lägenheten, mina illrar..

Men jag lägger ut en bild på min systers hund Balder som min dotter avgudar!! Han är en dvärgpincher Kyss

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

Vattnadal
1/15/09, 8:09 PM
#92

Ni som saknar egna hundar kan få komma hit och pussa på mina när det blir musträff av. Har en del nosar att pussa på och pannor att lukta på (Vidars luktar godast). Valparna är fortfarande söta, även om det valpigaste gått över. De fyller 6 månader på söndag, så nu närmar sig dagen de ska få sina dragselar med stormsteg!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

MP160
1/15/09, 9:36 PM
#93

#92 Jösses, vad lockande det där lät! Hundar är ju nästan det bästa som finns! x_x

pimmi
1/15/09, 9:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#94

2 underbara systrar, 9 mån….Bella o Hera, pappivavva.

Tassar
1/16/09, 8:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#95

Här kommer en bild på mina två tjejer. Vidja, Whippet och Theia, Italiensk vinthund:
 

Vattnadal
1/16/09, 8:48 PM
#96

Åh, en italienare, de är så fascinerande. De jag sett har varit som sagoväsen snarare än hundar. Så späda, smäckra och sköra att de ser ut att kunna gå sönder av att röra sig, och ändå håller de, och är trevliga oxå! Gillar dem!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Ceciliaolucifer
1/17/09, 1:35 AM
#97

Min älskade Morris :) Amerikansk Cocker, ej trimmad el klippt! hehe. Han blir 5 år 2009 :)


Min älskade Pyret som jag sörjer så djupt :( Min Älskade Giant Riesenschanuzer som jag fick ta bort 28/12-07. Hon blev bara 9år gammal.

Vi har precis fått hem en Riesen tik som heter Grace, tyvärr inga bilder ännu.

Annons:
Anett Lindbom
1/17/09, 12:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#98

#95, Åhh mina favorithundar, Whippets & Italienare. Italienarna är ju så himla charmiga & roliga, dom är som små clowner,,, Och Whippet det har jag ju en, han är min fjärde Whippet, är man Whippetfrälst så är man:)

Anett Lindbom
1/17/09, 12:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#99

För många år sedan så fick min Whippet Benji bli pappa, och dom som har tiken har även ett gäng med Italienare, När vi var dit och kikade på Benjis valpar så blev det lite bilder på Italienarna också,,

Det är ett par Italienare & en Whippet där i högen..

reverse
1/20/09, 2:48 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#100

Måste lägga upp en bild till på Loke, för det blev ett så sött kort! Skäms 11 veckor nu. Det blå ögat har ett brunt fält "klockan 12" och det grönbruna ögat har lite blått dis "klockan 5" typ. Så himla vaken och uppmärksam på allt. ;) Han kom vilt rusande när matte hukade sig för att fota.

 //Lina

MP160
1/20/09, 9:18 AM
#101

#100 Halledulanemej så söt! Skrattande

Gaaaaah, ge mig mer tid å pengaaar! En dag SKA jag skaffa mig en voffe, därmed pasta! SkrikandesKyss

Sandra-L
1/20/09, 3:50 PM
#102

#97

Har dem am. cockern silvertejp för ögonen?

Vattnadal
1/20/09, 6:36 PM
#103

#100 Ska bli kul att se om ögonen byter färg, när han har fält av annat. Vår Drífa, siberien husky, har blå ögon med bruna fläckar. När hon var valp var det nästan inget brunt alls, nu är det rätt mycket.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Grodan
1/25/09, 7:02 PM
#104

hundgossugna kan också komma och gosa med min korv, han älskar människor och pussar nästan ihjäl folk som kommer på besök…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Vattnadal
1/26/09, 1:53 PM
#105

Måste bara göra hundfolket avundsjuka, har haft en helhelg om vardagslydnad (för blivande instruktörer) med Anders Hallgren. Lärde mig massor av nytt, och har en hel del kula idéer till kurser jag kan hålla när jag är klar!

Dessutom börjar Vidar bli bättre i nacken!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

[Catteklina]
1/26/09, 8:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#106

Jsg har två nakenfisar.
Här är första - Disa <3

[Catteklina]
1/26/09, 8:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#107

Och - Lukas <3

[Theriss]
1/26/09, 10:31 PM
#108

#83 "Här har vi Loke, vår 10 veckor gamla Australian shepherd. =) Än så länge finns inga sjukdomar eller andra fel på honom."

Antagligen bara jag som fattat fel men.. av ditt inlägg låter det precis som om du förväntar dig att han ska bli sjuk snart? Fick värsta bilden framför mig att rasen är jättesjuklig av sig men det verkar ju knasigt att skaffa en sån ras då Obestämd Ja, jag är lite förvirrad här… Skäms

reverse
1/26/09, 11:44 PM
#109

#108 Syftade bara på det faktum att inlägget öppnades med att flera av våra hundar här är krassliga och att vi skulle kunna ventilera det i den här tråden. Men Loke är det inget fel på såvitt jag vet än. ;)

 //Lina

Grodan
1/29/09, 1:47 AM
#110

#106 åååååååh, maj gadd *svimma*

vilken jäkla sötnos!!! Kyss


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Grodan
1/29/09, 1:49 AM
#111

#109 haha.. skulle döpt tråden till "våra sjuka hundar"… hihi

aja, men nu handlar väl inte tråden så mkt om sjuka dåggisar längre?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
[Catteklina]
1/29/09, 1:06 PM
#112

#110 Hon är ett charm-paket!

MalinMalin
1/29/09, 1:20 PM
#113

#106

Det var dom sötungarna jag träffade när vi möttes sist,när jag precis innan blivit biten av en sur puff i byxbenet SkrattandeSkrattande

//Malin

www.r8ttor.se

Föder upp högkvalitetsråttor efter importer i varianterna Rex,Dumbo,Naken,Odd eyed,Downunder,Longhair,Satin och Manx.

[Catteklina]
1/29/09, 8:31 PM
#114

#113 Ja, det stämmer! Dom som satt i bilen - Den store tuffe och den lille näpne :)

Zamwyn
2/5/09, 2:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#115

Här är min vargis Zimon från tidigt i höstas, då han var 1 1/2. I mars i år blir han 2. Nyryckt av uppfödaren på bilden, personligen vill jag ha iaf liiite mer päls på öronen på honom.

 

axilur
2/5/09, 2:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#116

Det här är inte min egen hund, men en hund jag är dagmatte till några dagar i veckan. Leia heter hon och är en Rhodesian ridgeback. Hur underbar som helst. Hon var med på TV för inte så länge sedan. På programmet "Nytt läge" som visades på Tv3. Familjen Söder letade hus här omkring Märsta, och då fick man se Leia litegrann. :)

/Anneli

Anett Lindbom
2/5/09, 2:38 PM
#117

#115, Åhh lilla gose-Zimon, han är bra mysig han, och pussig:)

Ja just ja vi skulle ju ha varit ut på en prommis snart, fast nu har det ju varit så himla kallt så man har ju nästan dragit sig för att gå ut.. Både jag & Benji är rejält trötta på vintern nu..

Zamwyn
2/5/09, 3:36 PM
#118

#117 Ja, inte har det varit direkt plusgrader på sistone, inte…

Annons:
Vattnadal
2/5/09, 3:58 PM
#119

Men våra hundar gillar minus, för då ligger snön kvar!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Zamwyn
2/5/09, 4:05 PM
#120

#119 Det är sant. Och det är skönt att inte ha så mycket att torka när man kommer in. Det lilla som är, är dessutom mest vatten och väldigt lite gegga/smuts. Fast jisses vad samma temperatur här uppe i Norrland känns annorlunda mot längre söderut. Det tyckte jag redan på den tiden jag bodde i Gävle, men än mer nu i Bollnäs.

Honolulu
3/21/09, 7:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#121

Jag har varit dagmatte till en underbar bullterrier, Bosse 12 år, i ca 2 månader nu.

Han har varit helt bedårande så där som bara gamla hundar kan vara. Hur kelig och pussig som helst men så där klok och egensinnig som gamla hundar blir. Funkat jättebra ihop med min labrador-tik.

I torsdags em skulle vi gå ut på en promenad men hann bara 200 meter innan han stannade och började flåsa kraftigt. Helt plötsligt föll han ihop och låg och flåsade men var inte kontaktbar. Eftersom jag inte har körkort ringde jag min svåger och bad honom komma med bilen direkt. Vi åkte till veterinären men på vägen dit slutade han andas…. Veterinären kunde inte göra nåt annat än att bara konstatera att han var död…. Antagligen var det ett blodkärl som brustit eller hjärtat som lagt av trodde hon.

Ingen rolig upplevelse vill jag lova!! Sen att behöva ringa hans matte och säga att han dött var väldigt tungt, framförallt när man själv var i upplösnings-tillstånd…

Känner mig ledsen och det är väldigt tomt utan min lilla Bosse här hemma….Gråter

Binajis
3/22/09, 12:06 AM
#122

#96 Håller och håller… en kompis till mig har en italienare som hoppade ner från soffan och bröt benet. Fyra veckor senare gjorde den något annat "livsfarligt" (typ gick över en tröskelFlört) och bröt andra benet. Dom är lite för galna för sitt eget bästa.

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

MP160
3/22/09, 1:36 AM
#123

#121 Men herregud! Usch vad obehagligt! O_O

Grodan
3/22/09, 10:01 AM
#124

#121 majgadd, vilken hemsk upplevelse. din stackare

Bosse hette min förra hund…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Anett Lindbom
3/22/09, 2:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#125

Och här är en bild på min gammelgubbe Benji,,

Annons:
Grodan
3/23/09, 8:36 PM
#126

Jag känner en hund som heter Cocka (felstavat sårri) som är svårt sjuk och jag o korven håller en stor tumme för att hon blir frisk!


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Vattnadal
3/30/09, 2:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#127

Min Raksha blev sjuk i onsdags, svullna lymfor och en liten knöl på nosen, besök hos veterinären där hon fick synolux. Torsdagen var hon sämre, svullen i nästan hela ansiktet, akut till Falun för prover, kvar över natten för dropp och kortison. På fredagn åkte vi dit och lät henne somna in. Cancer i lymforna.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Grodan
3/30/09, 2:30 PM
#128

#127 Åh… sov så gott Raksha… gamla trogna vän


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Pimu
3/30/09, 4:56 PM
#129

#127 .. näeee, vackra Raksha .. Gråter

Grodan
3/30/09, 5:03 PM
#130

hur gammal blev hon?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Vattnadal
3/30/09, 5:23 PM
#131

Hon skulle ha blivit 11 i april.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Anett Lindbom
3/30/09, 5:39 PM
#132

#127, Näää men fy vad tråkigt, och vad jobbigt för dig Elin.. Usch det är inget kul alls när ens bästa vänner blir gammal & sjuk..Gråter

Annons:
Muszimba
3/30/09, 6:07 PM
#133

Vila i frid gosiga Raksha. På andra sidan regnbågsbron kan du skutta för fullt. Tröstekram från mig till dig, Elin.Kyss

Anett Lindbom
4/10/09, 6:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#134

Här komer det en bild på en trött gammal man, Så här trött och utslagen blir man efter att ha gått en långprommis…

hejkomochhjälpmig
6/16/13, 12:45 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#135

Även jag har hund 😃 en sibierian husky/schäfer korsning som heter Castor men som oftast kallas för "kisse". Han fyllde hela 9 år denna veckan och det har varit 9 härliga år tillsammansHjärta

Svårt att beskriva en sån kär vän utan att skriva en hel uppsats men en av hans finaste egenskaper är att han är så otroligt snäll och försiktig med alla mina andra djur, speciellt de allra minsta! Här är han med en av mina mushanar Silas:

Grodan
6/16/13, 10:36 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#136

Korven lever, är 11 ½ år nu, men tyvärr sjuk sedan en vecka. Han äter antibiotika, men äter otroligt dåligt. Så tyvärr ser det inte ljust ut. 

Foto från förra sommaren.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

lol girl
6/16/13, 10:48 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#137

Jag har ju oxå en hund…. En liten irriterande plutt… Gör nästan aldrig som man säger, kommer nästan aldrig på inkallning, hatar lydnad och älskar soffan och att SPRINGA…. Näää, hon är ganska underbar…. Men lite irriterad blir man i bland när hon drar…. =P

Mvh/ Filippa

Medarbetare på Vinthund

Pennybus
6/16/13, 12:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#138

Jag har två fjantiga vovvar, Opsis och Penny (: 

Opsis, Australian Shepherd, 1½år

"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"

Pennybus
6/16/13, 12:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#139

Penny, Mellanpudel, 1 år

"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"

Annons:
hejkomochhjälpmig
6/16/13, 12:39 PM
#140

#136 Vilken fin äldre herre ❤️ Har alltid varit svag för dobermann, oerhört vackra, härliga hundar! Beklagar att han är sjuk, skickar stryrkekramar och håller tummarna för fina Korven. 🌺

Grodan
6/16/13, 5:11 PM
#141

#140 Ja, Dobermann är fina. Jag gillar dock inte svarta så mkt utan bruna, blå osv. Dock är endast bruna och svarta tillåtna i Sverige.

Korven är den mest underbara individ jag träffat någonsin. Han är mitt allt.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[Miss_björnbär]
6/16/13, 5:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#142

Även jag och min sambo har två hundar, betyder allt för oss båda och vi väntar spänt på att få ställa ut lilla Arthas (Limehills great kisses-N-love) som är en Pembroke welsh corgi. Vår lilla lowrider, haha hur söt och charmig som helst och världens coolaste lilla grabb.❤️

[Miss_björnbär]
6/16/13, 5:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#143

Bara för han är så fin enligt mig  😉

L8sson
6/16/13, 6:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#144

Jag har två hundar av rasen american staffordshire terrier. Två terriers som har mkt motor ;) Jag tränar och tävlar med dom. Leia är född 2008 och Bill är född 2011. 

Leia är tränad i lydnad, agility, sök, spår, viltspår, freestyle, drag och massor av annat. Tävlad i lydnad. 

Bill är tränad i spår, lydnad och drag. Inte tävlad ännu.

Jag har studerat på hundsportsgymnasiet. :)

L8sson
6/16/13, 6:07 PM
#145

Jag hoppas att Korven blir bra! ❤️

Grodan
6/18/13, 8:04 PM
#146

#145 Korven avlivades igår. Han blev 11 år 7 månader.

Han bodde hos mig i 10 år 6 månader.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Pennybus
6/18/13, 8:05 PM
#147

#146 Ååhhh, jag beklagar! 🌺

"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"

jollycox
6/18/13, 8:47 PM
#148

Vi har tre hundar, irish softcoated wheaten terrier. 9, 7 och 2 år gamla. Hon som är 9 år har spondylos(pålagringar i ryggen) samt sår på ena tassens trampdynor typ jämt så jag vet inte hur länge till hon kommer leva..

#146 Beklagar.😢🌺

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

L8sson
6/18/13, 10:11 PM
#149

Korven! ❤️

Vila mjukt fina dobber pojken… 

Kramar till Grodan 😕❤️ Otroligt att få ha en hund så länge!

hejkomochhjälpmig
6/18/13, 10:29 PM
#150

#146 Beklagar sorgen 😕🌺

Grodan
6/19/13, 5:20 PM
#151

#144 Oj, missade den där bilden… Den är ju underbar! Du borde fotoshoppa bort bakgrunden och ha en bild på bara hundar o mus.❤️(och glas)

Tack alla för kondoleans. Det är så tomt…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

lol girl
6/19/13, 5:24 PM
#152

Beklagar verkligen Grodan…

Mvh/ Filippa

Medarbetare på Vinthund

ajanki
6/19/13, 6:08 PM
#153

Vet inte vad jag ska säga Grodan…vet hur mycket Korven betydde för dig! Och jag förstår hur tomt det känns nu, önskar jag kunde göra nåt ❤️

Älskade Korven, jag saknar dig också, sov gott❤️

Annons:
[Miss_björnbär]
6/19/13, 6:40 PM
#154

Usch, Grodan, jag beklagar verkligen ❤️

Vet inte vad mer jag ska säga, önskar bara att de levde så länge vi gör det 😕

Vattnadal
6/19/13, 9:49 PM
#155

Det gör så ont att förlora en hundvän, de är ofta bättre vänner/sambos eller vad man nu ska välja för ord, än människor. Jag vågar inte ha bara en hund, för tomheten när man inte har en annan hund oxå, skulle jag inte klara av.

När Raksha gick bort hade jag Vidar och Ego. Nu närmar det sig för Vidar, som blir 10 i höst. Han är tung i kroppen, felvinklad, artros i en armbåge, knas i en ryggkota och börjar bli gammal. Vissa dagar har han inte lust med promenader, men nu har det gått bra en vecka eller så igen. Tröstar mig med att ha Vittra, min nya golden, nu 4 år (var utan golden ca 2 mån efter Raksha). Har även skaffat Ingrid, enb grönlandstik, då det är mkt grönländare i Vidar. Hon har charm, och kommer att bli min "nya Vidar" när han inte finns, tror jag. Sen finns det ju en hel hög huskyn oxå. Ur valpkullen vi hade behöll vi 4, Ubbe och Skade till mig, Fenja och Bestla till maken.

Störstaste tröstkramarna till dig, GRodis!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Grodan
6/19/13, 10:02 PM
#156

#155 ❤️ Ja, så är det nog. Det är nog lite lättare när man har flera tassar hemma. När man dessutom är ensam i en byhåla där man inte känner någon är det faktiskt värre.

Den stora chocken var att komma hem till ett tomt hus. Ett hus fullt med hundlukt men ingen hund. Jag fick sådan panikångest att jag var tvungen att tvinga mig till att andas, för att inte bara sluta och kvävas. Av någon anledning fortsatte jag alltså att leva, konstigt nog. Jag har varit övertygad i några år att när Korven dör då dör jag också. Och nu tror jag att jag vet hur man dör av sorg, man glömmer bara bort att andas när man får panik av all sorg som slår en till marken..

När det hade gått ett dygn pratade jag med veterinären. Jag har så svårt för avlivningar på kalla stela hemska djurkliniker. Och jag tycker det tar så jäkla lång tid. Att de också stack fel ett par gånger och Korven skrek till tre gånger gjorde att jag fick ångest för att hans sista tid i livet var ångestfyllt för honom.

Jag kunde nämligen inte veta. Även om jag bet ihop och var där för honom. Låtsades och försökte vara normal, för han blev alltid väldigt påverkad av hur jag mådde och illa berörd när/om jag var ledsen, så jag ville inte färga av det. Jag kunde inte veta hur han mådde, jag kunde inte läsa honom, jag hade fullt upp med att stödja honom. Jag hade fullt upp med att vara en duktig matte. Att vara där.

Så jag var tvungen att fråga veterinären - eftersom jag ju var ensam med min hund på kliniken. Jag hade ingen vän med mig, den vän jag hade med mig var jag tvungen att lämna där… - om Korven fick en bra avlivning. Om hans avslut var bra. Och hon sa att det var det. Han hade blivit så avslappnad redan när han fick lugnande att han inte upplevde det som hände sedan som något hemskt. När han skrek till när nålen stacks fel hit o dit så var det bara som "oj, vad hände" och inte "aj, hjälp" och ångest…

Det räckte för mig. Då släppte min panikångest.

Nu är jag bara glad över att jag fick vara hans matte. Glad över att ha blivit villkorslöst älskad av en annan varelse i 10,5 år som faktiskt också kunde visa det på så oslagbart underbart sätt. Korven kunde pussas och kramas, gosa och sova sked.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Frosstis
6/19/13, 11:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#157

Hur tar man sig igenom sorgen? Jag har bara upplevt en enda avlivning. Hamstern. Den var så hemskt, även om själva avlivningen var fridfull. Jag grät så jag inte kunde andas och så jag nästan spydde. Ändå var det bara en hamstern som jag haft i 1½ år. Hur tar man sig igenom med en hund man haft i 11 år? Jag tänker ofta på när vi ska avliva min älskling. Hur ska jag ta mig igenom det. Jag hoppas så innerligt att jag hunnit flytta hemifrån då, så jag slipper komma hem till ett tomt hus. Han är redan 9 år. Hoppas han lever iallafall 4 år till..

Grodan
6/20/13, 2:41 PM
#158

#157 Vi är alla olika. Dessutom utvecklar vi också vårat sorgarbete med tiden.

Den här gången flydde jag inte sorgen. Jag lät den slå mig till marken. Jag lät den våldta mig. Jag hade sådan panikångest och hulkade i många många timmar utan att vara medveten om omgivningen.

Jag var helt amputerad i sorg.

Men jag flydde inte som tidigare. Jag ville förstå, jag ville sörja. Jag ville känna frid.

Det var det första dygnet, innan jag hade pratat med veterinären, som var svårt. Eftersom jag fick för mig att min hund blev avrättad och inte avlivad…

MEN jag har även tagit farväl under några år till min hund. Jag vet att hundar inte lever länge och jag förberedde mig på att han en dag skulle lämna mig. Jag hade dock planerat lite annorlunda. Att veterinären skulle komma hem till oss och Korven få somna in på tomten…

Nu blev det inte så och jag plågar mig själv lite med det. Med hur jag hade velat att slutet skulle vara och hur det verkligen inte blev så… Men jag kaninte plåga mig med det. Jag levde för min hund. Han visste det. Han levde för mig. Jag visste det. Och jag är så tacksam för det. ATt jag en gång i mitt liv faktiskt blivit villkorslöst älskad under en lång lång period.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

lol girl
6/20/13, 4:09 PM
#159

Nu ska jag kanske inte dra upp det här, mitt i all sorg… MEN, jag hämtar kanske min hund idag!!!! :D

Mvh/ Filippa

Medarbetare på Vinthund

Muszimba
6/21/13, 10:25 AM
#160

ÅHHH, lille goa Korven!!! R.I.P goa dobbis.

MÅNGA VARMA KRAMAR TILL MATTE, jag vet hur du känner dig. Jag känner fortfarande saknad efter min hund som somnade in för 8 år sedan.

Annons:
fladdy
6/21/13, 4:13 PM
#161

Åhnej vad hemskt Grodan, skulle aldrig klara av att leva utan min lilla bebis. 😕

Massor av kramar till dig ❤️

aaaaaaaaaaaangelina

TheCottonCandy
1/10/14, 6:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#162

Hittade denna tråden och tänkte visa vilka hundar vi har här hemma! 🙂

(Tyckte att bilden var rolig.) Pelle är den svarta till vänster och Rasmus är hunden till höger

Pelle är en blandning av riesenschnauzer, rottweiler, jämthund och münsterländer. Så där är ganska mycket jakt och energi i honom. Han är 2 år just nu och är en riktig busig "liten" kille 😛

Rasmus är en blanding av labrador och golden retriever. Han är väldigt snäll mot alla. Lite för snäll mot Pelle då han inte säger till honom ordentligt när Pelle blir busig. Tyvärr har Rasmus artros så han får gå på medicin men han mår bra så länge han får den. Han är 10 år men han är fortfarande pigg och glad 🙂

TheCottonCandy
1/10/14, 6:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#163

En bättre bild på Pelle :)

TheCottonCandy
1/10/14, 6:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#164

Och en bättre på Rasmus C:

MaaariaS
1/10/14, 6:54 PM
#165

Den här tråden har jag missat,många fina blandningar det finns ❤️

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Sugar Mist
1/10/14, 7:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#166

Opsis somnade in 20 December 2013😕

-

Sugar Mist
1/10/14, 7:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#167

Men vi fick 28 December 2013 ett tillskott i form av en aussievalp❤️

-

Annons:
KickiG
1/10/14, 7:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#168

Lilla vita herdehunden Lime är snart 4 år. Hon flyttade till mig i november 2013. Reserverad mot främlingar, men världens goaste med dem hon känner. Hon förgyller min vardag ❤️

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

MaaariaS
1/10/14, 7:32 PM
#169

#168 Helt underbart fin ❤️

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

KickiG
1/10/14, 7:38 PM
#170

#169 Tack! 🙂

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Grodan
1/10/14, 8:06 PM
#171

Jag ljög. Korven fick inte en bra avlivning och jag har inte sörjt. Jag har flytt sorgen, den är för svår att hantera. Jag saknar honom varje dag, jag gråter varje dag och när jag känner att jag får svårt att andas så måste jag stänga av och fly… jag fixar det inte, nu ser jag inte längre för tårarna… och jag blir så arg… jäkla hundar som lever så kort tid, de ska leva minst 50 år så man kan få ha dem hela livet!


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Emmaslindh
1/10/14, 8:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#172

#171 smärtan att förlora dom är helt förkrossande :( En bild på hunden i mitt liv, Bobby! Var tidigare dagmatte åt honom men nu när det inte behövs längre blir det bara lite hundpassning några gånger i månaden! Bobby är en Parson Terrier som haft en tuff start i livet, första ägaren efter uppfödaren slog honom vilket satt sina spår, som tre ägare till inte klarade av fram tills han fyllde 1 år och fick komma hem till min brors kompis och hans tjej. Jag var med från början och vi har kämpat för Bobbys skull att bli trygg i tillvaron. Nu 1.5 år senare är han en helt annan hund som är glad och älskar människor! Ibland när vi åker buss och tåg kan han dock bli osäker och det händer att han gör utfall mot människor som är högljudda eller för närgångna, men han blir bättre och bättre! Älskade Bobban

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Katti
1/10/14, 10:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#173

Jag har fem vuxna hundar och fyra valpar på fem veckor just nu. Valparna börjar bli lite söta nu, tro't eller ej Skämtar.

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Moonchillas
1/11/14, 2:16 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#174

Här har vi 2 hundar i hushållet.

Ajax- Gråhund/Lajka
Java- Tibetansk Terrier

Bild på Ajax

Annons:
Moonchillas
1/11/14, 2:24 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#175

Här har vi Java med päls, dock så valde vi att ha kort päls på honom nu för han har så otroligt ullig päls och vården av den blir ett hel*vete för både honom och oss.

ajanki
1/11/14, 12:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#176

Vi har 7 hundar just nu:) 6 italienska vinthundar och 1 saluki❤️

Här är salukikillen Ior.

ajanki
1/11/14, 12:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#177
ajanki
1/11/14, 12:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#178

Jag och Daim (våran äldsta italienare, hon är 9 år)

ajanki
1/11/14, 12:51 PM
ajanki
1/11/14, 12:52 PM
Annons:
ajanki
1/11/14, 12:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#182

Och sista vovven:) Ronja till höger med conny.

lol girl
1/11/14, 12:59 PM
#183

Åhhh…. ♡😍😍😍 IG… Jag ska ha en IG någon gång…. 😍😍😍😍😍😍😍

Mvh/ Filippa

Medarbetare på Vinthund

L8sson
1/11/14, 4:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#184

Varja, Leia, Blenda och Bill. 

Blenda är inte min men resterande hundar är mina 😃

Blenda och Bill är syskon och Varja är deras mamma ❤️

Fälth
1/11/14, 4:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#185

Här har vi Våran lilla hund, Daisy.

russkiy toy, Framavlad i Ryssland med ett syfte.. Att göra sig av med råttor och möss. Men hon funkar bra med mössen. Kanske inte just direkt kontakt. Men hon skäller inte på dom när dom är i sin bur! Men nyfiken på dom är hon allt! 😂

Här är lilla Daisy med sin polare Bamse (golden)

Fälth
1/11/14, 4:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#186

Slöa på filten är ganska härligt. Särskilt när man blir klappad på magen!

Galenidjur
1/11/14, 7:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#187

Här är Anton, familjens lilla dvärgpudelpojk, som har varit med oss sen jag var 9 år.  Han har epilepsi och känslig mage och dessutom är han en riktig mes, men jag skulle ändå inte byta honom mot någon annan vovve.

Han har alltid en boll eller någon annan leksak med sig som han vill att man ska kasta och när han inte leker ligger han i ens knä, snarkar och myser riktigt rejält. 

Men favoritsysselsättningen är att sätta sig längst upp i trappan på kvällarna när det är helt mörkt i huset och vänta på att någon ska upp. När någon sedan kommer skäller han så högt han kan för han har lärt sig att vi inte alltid ser honom i mörkret (han är ju svart) och att han då kan skrämma skiten ur oss! haha. Sen när man har upptäckt honom börjar han springa runt i hela huset, skäller, hoppar runt och bara busar.

Det är samma sak varje kväll, och man blir alltid lika glad av hans glädjefnatt. 

Riktigt svårt att tro att han fyller elva i år. Han har fortfarande samma energi som en unghund❤️

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

MaaariaS
1/11/14, 11:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#188

Lägger ut en bild på Max här 🙂En 10 årig chinese crested powder puff/papillon ❤️

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Annons:
KickiG
2/10/14, 10:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#189

Lime och jag tog oss en kvällspromenad i duggregnet, med reflexvästen käckt på sned. Tyvärr är inte min mobiltelefons kamera den bästa, i synnerhet inte i skymning men några foton blev det i alla fall.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Vattnadal
2/11/14, 12:10 PM
#190

Jag bytte foder åt Vidar ungefär när jag skrev sist, och började barfa honom, så han hänger med än. Under hösten har han bantats lite, gått längre promenader, hängt med på cykelturer, i vinter dragit lite släde, men sen sträckte han ett ben (pga 2 gråhundar en jägare släppt med lina mellan, som satt fast i ett snår där vi skulle förbi) och när det gick över hade han liten ont i armbågarna (artros) pga överbelastning av trasig bakdel, och i torsdags sträckte han det andra bakbenet när han halkade. Vi går 4 prommisar på 1 km varje dag, och hoppas att det är bra snart.

Otursvinter för oss med hundarna nu. Ubbe skar sönder en trampdyna, och är först efter en månad på gång att bli bättre. Vittra fick svamp i öronen. Fenja ser ut som hon är spetälsk på 3 tassar, svullna tår, varkladdigt och snuskig. Antibiotika och dyr salva sen i torsdags har effekt i alla fall. Tur att det andra gänget är friska. Fast den där satans snön försvinner igen. Börjar misstänka att maken får köra korta polardistans, dvs 160 istället för 300 v 10…

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

KickiG
5/15/14, 9:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#191

Idag hittade vi något väldigt konstigt på vår promenad. Jag fick även känslan av att vi var dagens sevärdhet…

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Sugar Mist
5/15/14, 9:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#192

Skitungen i #167 har växt rätt mycket sen då. Han vägde då 7kg och nu väger han drygt 24kg, och är nu 7 månader!

-

Grodan
5/17/14, 11:58 AM
#193

#191 Härligt foto ❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

zickan
5/17/14, 1:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#194

Min äldre vovve. Phoenix fyller snart 8 år. Peppar peppar har han aldrig varit dålig, skadad eller sjuk. Som det ser ut just nu verkar han va väldigt frisk och pigg. Hoppas han orkar 8 år till. Varit en skön klippa i mitt lilla stökiga liv ❤️

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Galenidjur
5/17/14, 1:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#195

Kan ju visa en rolig bild jag tog härmodagen. Försökte få till en cool hoppbild och så blev det såhär haha. Skrattar lika mycket varje gång jag tittar på den😃

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Annons:
zickan
5/17/14, 1:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#196

Även blivit en andra hund som nu blir 4år i sommar. Bullterriern Thea. 

Lite otur med henne. Väldigt aktiv och bryr sig inte på vad som står ivägen. Inte slagit sig så mycket som man skulle kunna tro som hon far fram. 

Men skall till tandläkaren med henne på tisdag. De högg ned massa träd, så hon lyckades få tag på en ca 2meters pinne när hon var i löplinan. For iväg och körde en vurpa framåt. 

Märkte först när vi kom in att hon blödde lite i läppen. Såg då att hon slagit av halva huggtanden fram. Så det är en 5-6000 till att lägga på henne. Hoppas försäkringen tar det mesta. 

Som valp hade hon en uvi jag totalt missade. Tog det för valp att hon kissa så mycket. Kan ha gått med det ett tag :-/. Immunförsvaret sjönk och hon blev känslig för det mesta en tid. Så det har varit många turer till veterinären innan det lyckades bli stabild. Men överlag ändå mest små saker som går att lösa. Så det är rätt skönt.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

ajanki
5/17/14, 4:04 PM
#197

#195 Vilken häftig bild! Ser nästan ut som en staty😎

ajanki
9/11/14, 3:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#198

Nu har en till italienare flyttat in! Eddies dotter Esme❤️

MaaariaS
9/11/14, 7:39 PM
#199

#198 Lilla bebisen ❤️

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Upp till toppen
Annons: