Annons:
Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 2025 ggr
Elyria
7/2/06, 8:02 PM

Hamsterboll

I går köpte vi en begagnad bur med diverse tilbehör. Bland annat fick vi med en sån där boll som man ska stoppa in hamstern/musen i och så ska den rulla runt i den. Vi testade med Albin men han verkade inte riktigt förstå vitsen. Inte jag heller. Musen är ju helt instängd i bollen utan att kunna ta sig ut själv.

Är det nån som använder sådana bollar?

Annons:
ThereseW
7/2/06, 8:19 PM
#1

Jag gillar dom inte! Stänga in någon sådär… Ledsen

[Theriss]
7/4/06, 1:10 AM
#2

Jag vann en sån boll en gång. Har provat att sätta in feta möss i den men de har aldrig ens försökt gå i den.. =P Mycket bättre att få springa fritt =)

Jaha-jaa
7/4/06, 3:02 AM
#3

den typen av boll funkar bra till hamstrar men möss går sällan e de vad jag vet…

Muszimba
7/4/06, 9:38 AM
#4

Jag har en sådan boll, men använder den inte speciellt mycket. Bara om jag verkligen vill att någon mus ska få lite extra motion.

Grodan
7/4/06, 11:18 AM
#5

Behöver mina möss motioneras så brukar jag sätta ner dem i badkaret. Jag lägger en handduk i badkaret, sätter i avloppsproppen så att de inte går ner i avloppet och låter dem springa runt lite där. Utan vatten förståss.

Hamsterboll tycker jag oftast är för liten och musen kan inte gå in och ut som den vill. Har dock sett att det finns sådana på ställning som de kan gå in och ut ur som de vill, men det verkar vara svårt att göra dem rena…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

snövit
7/20/06, 1:00 PM
#6

jag men jag har henne i nte så länge som 20 minuter dessutom så är det bra när man byter spån och när man tvättar sakerna men då brukar ja ha henne i sin extra bur och dessutom så behöver man inte hålla lika mycke koll och så kan hon gå vart hon vill fast vill man inte så vill man inte å vill man så vill man Glad

Annons:
Minilotus
2/24/09, 3:02 AM
#7

Hej villka tillverkare finns det som kan göra en hamsterboll stor nog för en person på 185 cm?Cool

Liz85
2/24/09, 4:08 AM
#8

#7, fråga TV4 om de har kvar de där stora springbollarna från Gladiatorerna… ;)

Vattnadal
2/24/09, 12:15 PM
#9

Jag har en, använde den till hamster (jo, jag har haft såna!Förvånad) och gerbilerna älskade den. Min lille Egil gillade den oxå. Han var en rallymus med mycket spring i! Han sprang runt och hade skoj, nä'r han ville ut ur den stannade han och försökte hoppa ur den, då äppnade jag den och han fick komma ut.

Har inte haft någon mus som gillat det efter. Eller rättare sagt, testade på några möss samtidigt, men bara Egil gillade den. Har inte testat sen han dog, och det är ett tag sen… Han föddes 97.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Pimu
2/24/09, 1:09 PM
#10

Jag har en sån (efter dotterns hamster) som jag använt på möss, men tycker att de är så stora lufthål på den så jag är rädd att dom ska göra illa sina små fötter me den ..

Ceciliaolucifer
2/24/09, 3:31 PM
#11

#10 Tänkte precis på luften…

[hasselmusen]
7/25/13, 12:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

den jag ville ha ser ungerfär ut så här!

panini
9/29/13, 6:58 PM
#13

#12 jag hade en sån fast med blåa sidor. Tyvärr så går bollen åt ett håll hela tiden, så då kommer den att springa snett. Det var iaf inte populärt av hamstrarna att få springa på snedden ;p

Annons:
Upp till toppen
Annons: