Annons:
Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 774 ggr
Nali
4/8/11, 12:57 PM

Vårtips tack!

Hej!

nu är det äntligen vår, yeeeeeeeeeeeeeeeeee Skrattande

jag undrar nu vad kan man ta utifrån till sina små djur. t.ex. kan man ha jord istället för spån? grenar osv. vet jag, vilka blommor är bra ? ormbunkar osv.? kan man ta in kottar,stenar osv.?

Tack på förhand!

Annons:
Nali
4/11/11, 9:02 PM
#1

ingen som vet om man kan ha jord som underlag eller iallafall en bit av buren?

Banankaka320
4/11/11, 9:03 PM
#2

Funderade också på 1#!


ivanhoe81
4/11/11, 9:10 PM
#3

vår usch och fy, dax att gå i ide nu tills solen inte lyser lika skarpt i mina ögon och att jag slipper vara tätt i näsan och nysa som jag brukar göra om sommaren

jord är jag osäker på, tönk så mycket skit man kan dra in till djuren, stenar och grenar går om man bakar dem först så att allt skit är dött innan man ger dem det

Nali
4/11/11, 9:13 PM
#4

#3 tänkte om man kunde steka jorden i ugnen innan man lägger in det?

Banankaka320
4/11/11, 9:14 PM
#5

Eller sån jord man köper i fina påsar till växter :)


MP160
4/11/11, 11:06 PM
#6

jag hade en gång en kruka med blomjord till mina dåvarande möss, det funkade prima. Dock hade ju den påsen stått väldigt, väldigt länge så jorden var väldigt torr. Att frysa den eller sätta in den i ugnen först skulle nog vara en bra idé :P

Annons:
Banankaka320
4/12/11, 6:54 AM
#7

Min pappa har en påse jord som legat i bilen ett år typ, de borde FUnka


Ratata
4/12/11, 9:54 AM
#8

Jord kan nog vara riktigt poppis, men det kan nog vara bra att slänga in i ungen en stund innan, som nämnts ovan. Tänk på att det ska vara jord som är fri från gödningsmedel bara! Jag tog in ett gäng kottar till mössen för några dagar sedan. Visade sig vara favoritleksaken just nu! Orkade inte vänta på att ungen skulle bli varm så jag micrade dem en stund i stället :P Jag såg att vi börjar få tusenskönor på gräsmattan igen, så det ska plockas in snart för det brukar mössen tycka är smaskens!

Hanna01
11/18/13, 9:39 PM
#9

Putt🙂

Upp till toppen
Annons: