Annons:
Etikettertill-minne-avin-memorian
Läst 1800 ggr
ajanki
10/25/11, 2:45 PM

Till minne av en söt mus

I går hittade jag min älskade siameshane Chyo död i sin burGråter

Han var 18 månader så även om det kanske inte är lastgammalt så tror jag att det var av ålder han dog.

Chyo var en av dom där snälla killarna, bodde med andra obesläktade hanar i hela sitt liv.

Mot mig var han så lugn, snäll och rar att jag älskade och värdesatte han högtKyss

Hans pappa var min första mushane Morakullan´s Kvantilmus siamese ssh.

Nästan ingen mus har kommit att betyda lika mycket för mig som Kvantilmus (tack Grodan för att Kvantilmus fick flytta till migKyss)

Men Chyo lyckades…

Jag har bett min äldsta son Sebastian och hans flickvän Mikaela att samla toa och hushållsrullar till mig (det går ju åt så många här:)

Sist Sebastian var här och hälsade på så hade han en hel kasse med rullar med sig. Skillnaden den här gången var att det stod meningar skrivna på alla rullar!

Mikaela hade skrivit: till en mus som ser ut som en råtta, till en liten mus, till en stor mus o.s.v

Och det var noga att jag läste på rullen innan jag gav den till nån mus, för det skulle stämma tyckte MikaelaGlad

När jag tog upp Chyo från buren såg jag att han hade en rulle liggandes som det stod nåt på, jag blev nyfiken och tänkte: vilken rulle fick han?

Tog upp den och läste: Till en söt mus…med tårarna rinnande tänkte jag: såklart att han fick den!

Jag tog en liten låda, klädde den med papper och la ner Chyo och rullen i den och så gick jag ut och begravde han

Annons:
DeniceP
10/25/11, 2:55 PM
#1

Usch, förstår din smärta! Sänder alla hjärtekramar i världen till dig och herr Chyo! Hoppas att han och min Oddish hittar varandra där uppe <3

/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!

ales
10/25/11, 3:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Beklagar verkligen. Tänker på dig & tänder ett ljus för Chyo.

Stor varm Kram

fiffiluren
10/25/11, 4:20 PM
#3

Måste kika till mina damer lite extra nu i dagarna, Pipen kommer nog att vandra vidare när som helst, men Aaryn är ganska pigg än :) Dom är ju systrar till den här fina killen.

Tröstkramar till Ajanki, inte kul när di små vandrar vidare alldeles för tidigt

ajanki
10/25/11, 6:34 PM
#4

Tack, ni är snälla!!

Tack snälla för ljuset alesKyss

UlrikaD
10/25/11, 7:11 PM
#5

Men åh så fin han var. Beklagar:(

jauchzet
10/25/11, 8:01 PM
#6

Åh, vad tråkigt! Sov gott sötismusen! Rynkar på näsan

Annons:
[aammE]
10/25/11, 9:14 PM
#7

Få så trist. :'( Kram!

Grodan
10/25/11, 10:59 PM
#8

#0 Rart, rörande och underbart!

Det är så jobbigt när mössen bara dör sådär, utan att säga hejdå, och speciellt när man räknat med att ha kvar dem så länge till.

Jag är glad att jag har hans dotter Ipsi och hennes avkommor här. Skrattande


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[Dominik]
10/25/11, 11:09 PM
#9

vila i frid musen <3

ajanki
10/26/11, 8:36 AM
#10

Tack allaKyss

#8 Tack GrodanKyss

Känns skönt att du har Ipsie och barnen så att Chyo finns kvar…men lite orättvist är detTungan utejag vill också ha Chyo barnbarn!

Grodan
10/26/11, 3:47 PM
#11

#10 Som jag sagt tidigare så kan en av killarna flytta till dig. Ska bara klura ut vilken.Skrattande


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

ajanki
10/26/11, 3:49 PM
#12

#11 Var inte hundra på att det var Ipsie som var mamma till just dom siameskillarna.

Tack snällaGlad

Grodan
10/26/11, 3:50 PM
#13

Näe… just sant ju… fasiken jag är fett förvirrad… ska också åka iväg nu… måste handla nyttig mat till mig själv


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
ajanki
1/25/14, 9:19 AM
Grodan
1/26/14, 6:36 PM
#15

Ipsi ligger bak i stammen på de mesbebbar som ligger här i boet och piper.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

ajanki
1/26/14, 6:37 PM
#16

Åh, hoppas han gör det!! Gör ju egentligen ingen skillnad för mig..men lite kul ändå om Chyo är med på ett hörn:)

Upp till toppen
Annons: