Annons:
Etiketterleksakeraktivering
Läst 1860 ggr
Thowas
12/6/11, 10:52 AM

musboll

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

tror aldrig jag har läst här på ifocus att nån har en musboll till sina möss. med musboll menar jag en sån där genomskinlig boll man kan köpa på djuraffärerna som musen kan springa i.  köpte en sån för ett tag sen, och kan nu ha dom springandes på golvet med oss i köket, utan att komma bort, bli klämd eller skadad.

Annons:
Lamina
12/6/11, 10:53 AM
#1

Finns det verkligen sånna som är stora nog för möss? Oskyldig

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Wand
12/6/11, 10:55 AM
#2

Det känns som att det är ett väldigt dåligt alternativ till möss. Det måste var en enorm diameter i sådana fall med tanke på att de inte gärna ska springa med svansen uppåtböjd alls.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Thowas
12/6/11, 11:49 AM
#3

dom finns i olika storlekar.  den vi köpte stod att den var för möss och våra verkade gilla att springa omkring i den. ser faktiskt skit flummigt ut! hahahaha

Lamina
12/6/11, 11:53 AM
#4

Står det att det är för möss kan jag nästan garantera att den är för liten. Hur stor är den?

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Wand
12/6/11, 11:55 AM
#5

#4 Ja, som med hjulen. Det står att det är för möss och dvärghamstrar och så är diametern typ 15 centimeter, men egentligen behöver de hjul med ca 28 cm i diameter helst.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

DeniceP
12/6/11, 12:02 PM
#6

Jag hade en sådan boll tidigare, som lilla Ozzy tyckte var väldigt rolig. Den var vääääldigt stor, så han kunde minsann springa rak i den. Eller ja, rak och rak. Bollen är ju rund så den sluttar ju lite eftersom mössen inte väger mycket, så de måste springa så långt fram för att den ska flytta sig. Pga det slutade vi använda den till honom, det slet för mycket på ryggen

/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!

Annons:
Thowas
12/6/11, 12:07 PM
#7

minns inte hur stor den är, bara att det stod att den var för möss. tycker dom ser ut att få plats bra i dom, så jag kommer nog använda den ändå. dom springer ju inte i den varje dag i flera timmar

Jase
12/6/11, 1:04 PM
#8

Vann en sån boll en gång, men använde den inte till mössen. Testade nog den på några men ingen ville röra sig i den. Dock var det en gerbil som jag provade med och han verkade tycka det var helt okej. Och så fick han extra motion, han var rätt tjock Skäms

Thowas
12/6/11, 1:14 PM
#9

den ser inte för trång ut när dom springer i den.  tycker det är en sån hets vad som är bra eller inte för möss.

adirf1
12/6/11, 1:28 PM
#10

Vet att det finns sådava bollar avsedda för illrar. Låter helt galet men de har en diameter på 25-28 tror jag..

Vad är den närmast storleksmässigt, en tennibolls eller en fotboll?

Thowas
12/6/11, 3:28 PM
#11

12cm står det

Grodan
12/6/11, 3:34 PM
#12

#0 Det är inte så vanligt att vi använder sådana. Jag skulle själv aldrig komma på idéen att stänga in mina möss i en liten plastboll.

Jag skulle ev prova med den där stora illerbollen, i a f till någon mus som jag tror skulle uppskatta det (och absolut endast en i taget). Och jag måste iaktta noga om de mår ok där inne, inte får panik för att de inte kommer ut samt inte ha dem i för länge så att de måste springa i sitt kiss och bajs samt bli törstiga och hungriga.

#9 Jo, det kan kännas så ibland, men vi vill bara väl. SkrattandeTyvärr anser jag nog att plastbollen utan in och utgångshål är en av de sämre leksakerna…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

jauchzet
12/6/11, 3:36 PM
#13

Jag har en sån hemma, men har bara haft en mus som tyckt att det varit kul. Om de tycker om det så tycker jag lätt att det är värt att ha en, men man ska ju absolut inte lämna dem utan uppsikt och absolut inte längre än 10-15 min åt gången.

Annons:
Thowas
12/6/11, 3:49 PM
#14

självklart lämnar man inte sin lilla vän i bollen flera timmar på golvet och utan uppsikt. de får springa några minuter nånstans där vi är och kan hålla koll.  ska se om jag kan filma och lägga upp en video här när dom springer i bollen.

jauchzet
12/6/11, 3:58 PM
#15

#14 Jag menade inte att du trodde att man kunde göra det eller så. Ingen kritik riktad mot dig om du trodde att det var det.

Jag läste nåt om nån på typ hamster (?) i fokus som lämnade sin hamster i en sån väldigt länge och bara argumenterade mot det liksom.

Har din mus blivit bra på att svänga och så än? De lär sig det jättebra tillslut!

Skrattande

Stephanie
12/6/11, 4:32 PM
#16

Jag hade en sån till min första hamster. Tror att hon tyckte att det var riktigt kul trots allt. Det var inte alls att hon sprang för att hon var rädd eller så, mer målinriktat Tungan ute

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Rebornbabyn
4/27/13, 9:54 AM
#17

Jag vet att denna tråden är gammal men…

Hur stor ska bollen vara minst?? :)

Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.

[Iyen]
4/27/13, 10:21 AM
#18

#17. Köp du ett tefat istället

Sync
4/27/13, 10:23 AM
#19

#17 28 minst. Men rekommenderades ej.

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Grodan
4/27/13, 1:23 PM
#20

Bra inlägg här ovan. Om det finns bollar mössen kan gå in i och ut ur frivilligt så kan möss ev prova dem, men det ska vara deras val. De ska inte behöva vara instängda.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
nlinds
4/27/13, 9:49 PM
#21

jag har köpt den stora varianten, jätte kul tycker dom att det är !

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

xtezz
5/23/13, 3:46 PM
#22

Jag ska få fyra möss imorgon..skulle verkligen vilja ha en sån där boll men, Stort men, vi har två katter och de lär ju tycka att det är kanske lite för spännande med en råtta springa runt i en boll på golvet tyvärr :/

lol girl
5/23/13, 5:09 PM
#23

Har en stor boll som funkar som ett hjul, men Alice och Bella boar i den ist… ♥

Mvh/ Filippa

Medarbetare på Vinthund

Upp till toppen
Annons: