Annons:
Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 3430 ggr
Grodan
12/26/11, 8:52 PM

Klödder

Klotteri klott, klöddi klödd


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
DeniceP
12/26/11, 8:54 PM
#1

Klödderiklödderklödd hihi. Akta så jag inte klöddar på dig du!

/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!

Grodan
12/26/11, 9:31 PM
#2

sitter på tryggt avstånd Tungan ute


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

DeniceP
12/26/11, 9:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Jasså du? Flört

/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!

Grodan
12/26/11, 9:50 PM
#4

hehe

vill inte rita nåt som har med ditt nick att göra… hehe


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

DeniceP
12/26/11, 9:50 PM
#5

HAHAHAHA! Nej snälla, gör inte det xD Såvida du inte ritar en dregglande mig bredvid Synyster haha, för det är egentligen DET nicket står för xD

/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!

Grodan
12/26/11, 9:51 PM
#6

kan du be Sabine att hon fyller i uppgifterna om sin uppfödning så att hon kan stå med på vår lista här?

---------------

Uppfödarprefix/Uppfödarnamn:

Registrerad i SVEMUS (ja/nej):

Namn innehavare:

Bostads ort:

Hemsida:

Kontaktsätt övrigt:

Föder upp:

Medlem i SVEMUS (ja/nej):

Om ja, registrerar möss (ja/nej):

Säljer möss med stamtavla:

------------


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
DeniceP
12/26/11, 9:51 PM
#7

Ska genast skicka till henne! :)

/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!

Grodan
12/26/11, 9:52 PM
#8

mus-ifokus är nog enda sajten som haft medisar som heter bajs o (cencur)… hehe


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Grodan
12/26/11, 9:53 PM
#9

Vet du nån mer uppfödare så skicka till den ocksåTungan ute

Gutke kanske… hon vill ju va här men fattar inte ifokus


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

DeniceP
12/26/11, 9:53 PM
#10

Hahaha!

/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!

Grodan
12/26/11, 9:56 PM
#11

apropå bajs så ska vi ut i blåsten nu, jag o dagmar… nä menar korven… dagmar var ju stormen som hette

det tyckte min mor va kul… men inte jag… man döper väl stormar till namn man inte gillar… tycker stormar då borde heta adolf, ikea, hsb… fyll på listan medans ja o korv vankar våra lurfiga apåstlahästisarjagstavarsomjagvillsådeså


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

DeniceP
12/26/11, 9:59 PM
#13

Ha det så kul ute i yrvädret! Bli inte päkörda av något träd bara!

namn jag inte gillar. Hm. Skulle ju typ vara Spindel och Mal då haha!

/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!

Annons:
Mice
12/26/11, 10:16 PM
#14

Orm och larv, ysh. Oskyldig

Grodan
12/26/11, 10:44 PM
#15

sötsuget har kommit på besök… så nu ska jag baka negerbollar

UTAN SOCKER!!!


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

DeniceP
12/26/11, 10:55 PM
#16

Har du testat agavesirap? använder det istället för socker, mycket nyttigare, men ger samma sötma. Bland annat detta som diabetiker använder sig av :) Dock giftigt för djur!

/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!

Grodan
12/26/11, 11:01 PM
#17

oj oj oj säger jag bara… det blev fett me gott… godaste negerbollarna någonsin

  • 100g smör (riktigt smör alltså)
  • 1 rågad msk sojamjölk
  • 1 kryddmått (el nåt sånt) vanijextrakt
  • 3 rågade msk honung
  • 3 dl havregryn
  • 2 msk kakao

tror de va alles

Agavesirap. Nope nävör tested…

Undrar smått för mig själv om det finns några antioxidanter i kakaopulver… hm


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

gulzebra
12/26/11, 11:56 PM
#18

#17: Ska man göra negerbollar så ska man ju göra efter Gyllenhammars recept! Omnomnom!

Gawd vad sugen på negerbollar jag blev nu… Jag som är förkyld med slemhosta och således inte får äta såna godsaker… Stackars stackars mig! Gråter

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

[Dominik]
12/27/11, 12:01 AM
#19

Hej! Jag har bestämt mig att ta en kull varannan månad, men komer inte att sälja mössen :P

Uppfödarprefix/Uppfödarnamn: Galaxy

Registrerad i SVEMUS (ja/nej): Nej

Namn innehavare: Dominik Lojkowski

Bostads ort:¨Malmö

Hemsida: håller på att fixa en

Kontaktsätt övrigt: dominikkaulitz@hotmail.se, PM-mus.ifokus, håller på att fixa en hemsida

Föder upp: Svart/White Even

Medlem i SVEMUS (ja/nej): Det tror jag

Om ja, registrerar möss (ja/nej): Nej

Säljer möss med stamtavla: Stamtavla fixas om jag kommer att sälja någon mus.

Sen så kommer jag förmodligen att vilja bli av med alla hanar, då jag inte får ha hanar hemma längre :/

#8 Hahaha men det är bara för att vi är så jäkligt häftiga och coola :D

DeniceP
12/27/11, 12:06 AM
#20

Oj. en kull varannan månad. och bara sälja hanarna? Lycka till !

/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!

Annons:
[Dominik]
12/27/11, 12:33 AM
#21

#20 Är man ond så är man det muhahaha :D

Wand
12/27/11, 12:53 AM
#22

Tänk vad synd att jag startade en egen tråd med mitt klotteriklottklöddiklödd när jag kunde ha klotteriklottklöddat här istället, men jaja, jag förtjänar en egen tråd med mitt klotteriklottklöddiklödd. Cool

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Grodan
12/27/11, 5:22 AM
#23

#22 hehe, kul  att det hände nästan samtidigt


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

MaaariaS
12/27/11, 7:22 PM
#24

Blev riktigt upprörd idag…Hade varit borta och hade min hund med mej och jag fick dåligt samvete för att jag glömt tagit med mej hans täcke och jag såg att han frös…Satt och väntade på bussen när det kom en tjej med 3 hundar en bedlington och två nakna kineser båda av hjort typ(dvs väldigt små och smala) och dom hade inga kläder alls på sej fast det var jättekallt ute.Jag såg på dom att dom frös jättemycket.Jag menar ska man ha naken djur så får man ju faktiskt tänka på vad det är för väder ute.Hade Max varit naken och ute idag hade han suttit innanför min vinterjacka i den har blåstenSkrikandesJäkla människaObestämd

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Grodan
12/27/11, 10:48 PM
#25

Min Dobbis har väldigt tunn päls (på vissa ställen är han helt naken) men jag anser inte att han behöver täcke om det inte är många minus


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

MaaariaS
12/28/11, 5:01 PM
#26

#25 Fast han är väl rätt så mycket större än en liten kines??(Eller också är det jag som är för kinkig,jag fryser ju när det är 15 plusgrader ute)

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Grodan
12/28/11, 5:33 PM
#27

Visst är han större, men han har inte mycket mer päls. Dobermann tillhör de pälsade hundarna med minst päls. De fryser väldigt lätt.

klart man fryser när det är minusgrader, men det är inga minus nu.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Wand
12/28/11, 9:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

Tog upp en liten mus en sväng, och vi upptäckte tillsammans att min halsduk är en perfekt bärsele. Cool Just nu så ligger förresten Kathryn under halsduken bak i min nacke och vägrar komma fram, undrar om det var skönt där eller om hon bara är rädd för min hand som luktar smör…

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Grodan
12/28/11, 11:54 PM
#29

LOL… hur kan hon vara RÄDD för din hand som luktar smöööööööör… smööööör är ju jättegott i musmunnar… Skrattande

haha, minns tiden då vi alla skulle ha bärselen till våra råttor… haha


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Wand
12/28/11, 11:56 PM
#30

#29 Försökte locka fram henne till handen genom att gnida fingrarna i smör, men nejdå, hon skulle inte fram. Hahaha. Cool

Hon är ju dock inte helt van mig ännu så det tar väl lite tid. Tellus har i alla fall börjat gå ner i handen när hon varit på axlarna, ser det som ett framsteg. Skrattande

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Lamina
12/29/11, 12:08 AM
#31

Bärselar till råtor? Duger int luvtröjor? Tungan ute

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

gulzebra
12/29/11, 1:25 AM
#32

Åh! Önskar att jag hade kamera förr i tiden, då hade ni fått se snyggaste bärselen EVER som jag hade till mina första råttor. It… was… AWESOME.

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

MaaariaS
12/29/11, 3:11 PM
#33

#27 Jag har aldrig klappat en dobbis, så jag har ingen aning om pälskvalite på såna…Men jag tycker att dom bruna dobbisarna är riktigt finaKyss

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Wand
12/30/11, 6:17 PM
#34

Idag fick jag verkligen bekräftelse på hur personliga mössen är! 

Jag stod och gosade med dem, de stod och nosade och slickade och klättrade på min hand, och så pratade jag med dem. Då kom min lillasyster in och hennes kompis, och så hade hon (min lillasyster) ner handen i akvariet och pratade också, då sprang de in i huset allihopa. Hahahaha. Kyss

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Annons:
[finamöss]
12/31/11, 12:19 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#35

Kan klöddra lite jag med. Gjort lite skisser. En border collie först ut.

[finamöss]
12/31/11, 12:20 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#36

Varg.

[finamöss]
12/31/11, 12:23 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#37

.

[finamöss]
12/31/11, 12:24 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#38

.

[finamöss]
12/31/11, 12:25 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#39

-

[finamöss]
12/31/11, 12:25 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#40

.

Grodan
12/31/11, 12:20 PM
#41

#34 hehe *flinar lite elakt*

#35 + LOL, fint klotter Skrattande


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Charlie2006
12/31/11, 1:11 PM
#42

Idag hörde jag bebispip när jag vaknade. :) När jag öppnade buren för att kolla till dom, flög pappa mus ur buren och vågade inte gå in i buren igen. :P - Rädda mig matte från min elaka fru. Jag hörde visst att dom slänger ut männen när dom får smått, men trodde inte på det då hon var så snäll föra gången. (Jag har inte flyttat ut honom än då adoptivbarnen ska få gå med honom och hans söner.)

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Camillhe
12/31/11, 1:18 PM
#43

Kan inte möss blir dräktiga igen direkt när de fött? Grattis till bäbbarna!

Wand
12/31/11, 8:41 PM
#44

Hahaha, började gråta nyss när jag kollade på Tristan (gråter för övrigt oerhört, oerhört sällan)…

Först för att han sprang upp och ner för en pinne och såg helt förvirrad ut, sedan för att jag tänkte på hur ensam och ledsen han är, och sedan för att han slog svansen i burkanten.

Gulle. Rynkar på näsan

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Grodan
12/31/11, 8:56 PM
#45

#44 Man kan lätt bli lite sentimental på nyårsafton…

Tyvärr kanske Tristan är ensam, hur ledsen han är kan man alltid diskutera, menhelt klart är han inte superlycklig att vara ensam… Möss är ju flockdjur…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Wand
12/31/11, 8:58 PM
#46

#45 Jaaa, tycker så nedrigt synd om stackaren. Men letar febrilt efter en äldre, infertil hona just nu. Finns dock inte många uppfödare i närheten, och då blir det lite krångligt. Väntar på en del svar! 

Vågar inte sätta med en fertil, för det är ju inte direkt bra för en hona att bli dräktig stup i ett heller. Obestämd Hmmm. Rynkar på näsan

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Lamina
12/31/11, 9:16 PM
#47

Var nära att skälla ut grannarna för noter när dom sköt raketer precis ovanför backen här utanför. Varför kan inte folk vänta med att skjuta till åtminstonde efter nio (kl var åtta då) så man kan få kvällsrasta hunden innan det jäkla spektaklet sätter igång? Det blev ingen rastning av stackars Puzzle och int lär det bli någon fören efter 2 heller. Då har han inte varit ute på 11 timmar. ***** ligister! Skrikandes

Grannarna var iaf väldigt förstående när jag bad dom vänta med att skjuta och jag mådde iaf lite bättre när jag gått därifrån. Tyvärr hjälpte ju inte det eftersom varenda jäkel måste skjuta sina jäkla raketer mitt i bostadsområdena…

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

MaaariaS
12/31/11, 9:21 PM
#48

Min skrutt har legat i mitt knä ett bra tag och nu gick jag ut med honom och fick vända och gå ut på våran baksida med han i koppel istället och han kissa i ca 1 min istället för att skätta som han brukar göra och sen gick vi in.ObestämdSkrikandes

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Annons:
gulzebra
12/31/11, 10:00 PM
#49

#47: Heh, välkommen till klubben. Här smäller de gärna mitt bland en massa trähus… Förra året stod de på gångvägen utanför min lilla gräsplätt, minns inte om du sett hur litet avståndet blir då..? Får se om det blir till att ringa snuten i år igen för att fanskapen tom ska smälla i trapphuset Obestämd

Jag är sååå glad över att inte vara hundägare idag! (Det är jag iofs konstant sen jag började passa mammas mördarpudel några ggr/vecka och insåg hur drygt det är på vintern och när det regnar osv, men ändå :P)

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Grodan
12/31/11, 10:51 PM
#50

#46 Du kan aldrig vara säker på att en äldre hona är infertil och du kan då stå med risken att du har en äldre hona dräktig - det kan bli komplikationer som du verkligen inte vill ha… Så jag tycker du ska ha honom själv om du inte kan sätta honom med någon/några yngre hanar (4v gamla)

Du får helt enkelt göra livet trevligt för honom.

För många år sedan när jag hade ensamma hanar så bodde de centralt i min bostad (i muskökrummet). Burarna var öppna höghusburar som typ amairas, med mkt leksaker. Dessutom fick de vara någon timme på lekbord och greja.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
12/31/11, 11:42 PM
#51

#49 Jo, jag vet hur kort avståndet är. Hmpff, grannarna som jag pratade med stod mer eller mindre i sin egen rabatt, och dom har också trähus. Jag påpekade för dom att det faktiskt är olagligt att skjuta i tätbebygt område. Då undrade dom vart det var tänkt att dom skulle skjuta istället. Eh, det är väl inte mitt problem? Obestämd

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

gulzebra
1/1/12, 12:50 AM
#52

#51: Ja det är väl klart det är ditt problem, gud nåde om de ska behöva ta något ansvar!

Jag var ut en liten stund och fotade nu. Fick gå in när de började skjuta några knallar längs gångvägen som kunnat vända mot mig när fan som helst… Ihop med några mot huset. IDIOTER.

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Lamina
1/1/12, 12:59 AM
#53

Kan med glädje konstatera att det var åtminstonde ett tiotal, om inte ett tjugotal, med sånnadär lyktor som svävade runt där ute på den lilla plätt av himmel som jag kunde se. Glädjande att folk väljer att köpa sånna istället. Glad

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

gulzebra
1/1/12, 1:17 AM
#54

Såg några såna på håll jag också. Trodde det var en raket jag såg först men det gick så saaaakta så sakta så jag var lite fundersam ett tag, tills jag kom på att såna finns ju! Sen dök det upp fler och fler Skrattande

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

MaaariaS
1/1/12, 11:22 AM
#55

Så kul att det är lite mer aktivitet här idagGlad

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Annons:
MaaariaS
1/1/12, 3:54 PM
#56

Sitter och kollar på bilder på mina små muslingarKyss

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

MaaariaS
1/5/12, 10:23 AM
#57

Nu blev jag kär igenKyssKyssKyss*suck*

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

ajanki
1/5/12, 10:25 AM
MaaariaS
1/5/12, 10:37 AM
#59

#58 En.. två.. tre äh många av dina bebisar som  Önskesmycke och Apellimus fåttKyssSkrattande

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Wand
1/5/12, 12:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#61

Jag blev mamma (igen) i måndags, till två pottor. Kyss Frodo och Sam! Gollebolle. Oskyldig

Handduk och tidningspapper hade de bara som underlag när jag var hos mamma över natten, nu har de vanligt underlag och lite mys. ^_^ 
Det är ju en himla skillnad på att ha en råtta på 350 gram (unge) och en liten mus på 40-50 gram på axeln… Foten i munnen


Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Wand
1/5/12, 12:23 PM
#62

Förresten så har jag bestämt mig för att ta min stora samla och dela av tjejflocken av möss trotsallt. De slutar inte med morrhårsgnagandet och jag vill skona de små som INTE gnager och blir utsatta. Känns suuuupertråkigt att behöva sära på dem, men man "måste" ju. Rynkar på näsan

Och så hade jag lite tråkigt imorse så jag fotade några av mina gollisar. Med mobilkamera. Jävla skitkvalitet det är.


Så intressant var det! ^_^

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Annons:
MaaariaS
1/5/12, 12:33 PM
#63

#62 Muslingen på översta bilden vill jag se mer avOskyldigKyss

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Wand
1/5/12, 12:36 PM
#64

#63 Han är tyvärr den enda av muslingarna som jag inte fått chans att fota med riktig kamera, och det är nedrigt tråkigt att fota med mobil. Rynkar på näsan

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

MaaariaS
1/5/12, 12:38 PM
#65

#64 Då får jag vänta ett tag dåFlört

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Wand
1/5/12, 12:39 PM
#66

#65 Yep, men nog ska jag ta fram lite bilder på honom med, hihi! Kyss

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Grodan
1/5/12, 9:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#67

Jag har en ny kompis, Kalle.Skrattande


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Wand
1/5/12, 10:20 PM
#68

Gjorde nyss iordning en låda (samla) så jag kunde flytta över mina 4 första mustjejer, för någon av dem är morrhårstuggare, så tänkte flytta dem ifrån de 3 tjejer som inte har detta beteende. 

Jag upptäckte precis vem av dem som är boven: Nell. Hon har långa fina morrhår, helt utväxta. Och ALLA de andra 6 mössen har helt kala nosar.

BEHÖVER SNABBT SVAR. Hur ska jag göra? Låta stackars Nell sitta ensam, eller låta en stackars mus sitta med henne och bli barberad hela livet?

Dilemma. Rynkar på näsan

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Grodan
1/5/12, 10:58 PM
#69

#68 Tycker du ska ha en egen tråd om det… här är bara kladd o klottertråd…

Vad vill du? Hur mycket tid vill du lägga ner på Nell? Kan du klickerträna bort beteendet?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Wand
1/5/12, 11:05 PM
#70

#69 Jag fick rådet i Mouse på fb att ha henne ensam. Och jag håller väl med till viss del, det är synd att låta en frisk mus bli barberad. Men Nell kommer ju inte må bra ensam, så det är ju synd också. 

Jag har lagt ner rätt mycket tid på Nell + Missa och Tata den senaste veckan + några dagar då det är dessa jag misstänkt för att ha hållt på. Mycket aktivering utanför bur etc. Men det kan ju ta tid innan det hjälper, och då får en annan mus lida ändå. 

Klicker vet jag inte om jag har tålamod till, det har inget med min vilja att göra utan helt enkelt att jag är född sådan. Jag provade med hunden, det var illa nog……..

Men visst vill jag göra allt jag kan för att få henne att sluta!

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Grodan
1/5/12, 11:07 PM
#71

#70 man kan träna på andra sätt… som med klicker, typ samma teknik men utan klicker…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Vattnadal
1/5/12, 11:08 PM
#72

Stereotypier är svåra att få bort, lyckas sällan mer än till 90%.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Wand
1/5/12, 11:13 PM
#73

#71 Självklart! Har ju låtit dem göra några hinderbanor etc nu, + mycket aktivering i sängen t.ex där jag lagt mycket grejor som de kan hålla på med. Men vet inte ändå om jag vågar ha henne med någon annan mus om hon kommer hålla på under tiden, det kan ju även bara trigga henne till att fortsätta, vet itne. Sedan som sagt så är det ju inte alltid det går bort.
Dumma mus, slutaaaaaa. Rynkar på näsan

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Grodan
1/5/12, 11:51 PM
#74

Om du ertappar henne med att tugga morrhår några gånger och petar lite på henne  och sedan aktiverar henne med något annat kan det ev lyckas. Så fick jag i a f bot på en råtta som barberade sina framben


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Ratlings
1/6/12, 12:00 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#75

Brukar musungar typ försöka springa omkring (i sin lilla takt då) när dom är 3-4 dagar? Kyss Det gör mina… Dom kanske var racerförare i sitt förra liv!?

// Lise
When nothing goes right, go left!

Grodan
1/6/12, 12:20 AM
#76

haha vilket sött meddelande med rim jag fick av dig wand


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Grodan
1/6/12, 12:21 AM
#77

#75 joo det gör de ibland, men mest bara om man stör dem typ…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Ratlings
1/6/12, 1:53 AM
#78

#77 Hm, kanske ska låta dom vara då, trots att jag inte rör dom så mycket.. Bra att du sa det! Glad

// Lise
When nothing goes right, go left!

Wand
1/6/12, 2:01 AM
#79

#76 Du borde känna dig stolt, det är första gången jag spenderar mina Guldmynt.. antagligen den sista med Cool

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Stephanie
1/6/12, 4:18 PM
#80

Åhh, jag vill ha möss igen Rynkar på näsan

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Wand
1/6/12, 4:25 PM
#81

På måndag får jag hem en blå, jättefin mushane från Jaxwire här på forumet. Han är uppfödd hos Kent. Sedan ska han bli pappa åt ett par slynglar om parning går som den ska. Förväntansfull till tusen.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Malinolsn
1/6/12, 8:55 PM
#82

#81 Härligt Wand! Skrattande
Bra initiativ, hoppas dom får fina hem allihopa, och att allt går bra. 
Kul att det kommer lite nya "uppfödare" här uppe i norrland, så musintresserade slipper gynna grossisterna genom att köpa från djuraffär, eftersom transportkostnad genom hela sverige kan bli dyrt.

Wand
1/6/12, 9:01 PM
#83

#82 Tackar och bockar. ^_^ 

Jag tror att det kommer gå jättebra, de möss som inte stannar här kommer få omsorgsfullt valda hem. Kan nog vara till nöje för personer längre upp.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Annons:
Malinolsn
1/6/12, 9:05 PM
#84

#83 Superbra att du har sånt planerat, så det ska vara! Skrattande
Lycka till, det kommer gå jättebra! Kyss

Grodan
1/6/12, 9:06 PM
#85

Bakar bullar till mössen.Skrattande


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Grodan
1/6/12, 9:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#86

imorgon får jag se om de är godkända


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
1/6/12, 9:50 PM
#87

Idag är det trettondagsafton. Det firar vi för att dom 3 vise männen kom fram då. Fast Jesus är ju egentligen född på våren (tror man), så vad dom gjorde där redan nu kan en bara gissa sig till… I vilket fall betyder det att banken har stängt så Lamina kan inte lösa in sin check och köpa te, vitlök och kan jang till sin systers förkylda råttor. Dumma vise män, helt enkelt… Men dom får te i morgon istället.

Lyckades missa Vampire Dires också, störande. Får kolla på datorn sen. Försökte ge Twilight en chans också, nu när New Moon ändå skulle gå på ettan. Men alltså, vampyrer som glittrar i solen? Come on! Gav upp efter 10 minuter, går ju inte att titta på sånt skräp. Obestämd

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Grodan
1/6/12, 10:06 PM
#88

#87 lol… jag sover ganska bra till filmer som twilight o new moon


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Stephanie
1/6/12, 10:07 PM
#89

Haha, jag kollar också på vampire diaries och skulle se twilight häromdagen - det är helt värdelöst att byta vampyrserie! :p Twilight kändes sååå fel!

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Camillhe
1/7/12, 1:37 AM
#90

Nä Lamina, Jesus föddes troligast i september 4 år f K.rTungan ute

Annons:
Wand
1/7/12, 1:40 AM
#91

Har ett par bråkiga rådisar här hemma, Sam drar sig inte för att visa för sin bror att han är starkast, och Frodo bara ligger där som en död fisk och väntar tills brorsan ska sluta fjanta sig så han kan gå och äta. Hihihi.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Camillhe
1/7/12, 1:41 AM
#92

Tråkigt när hanar håller på så :(

Lamina
1/7/12, 1:41 AM
#93

Jaja, i September då. Då kan man ju fråga sig varför det tog sån tid för dom? På 3-4 månader kan man ju typ vandra till Italien och tillbaka till fots härifrån, och dom hade kameler! Tungan ute

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Grodan
1/7/12, 1:45 AM
#94

ni får gå till jesus å prata om det där… Tungan ute


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Camillhe
1/7/12, 1:49 AM
Wand
1/7/12, 1:52 AM
#96

#92 Jaa, det är himla tur att de inte gör illa varandra i alla fall! ><

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Camillhe
1/7/12, 1:58 AM
#97

Fast psykisk skada kan vara värre än fysisk mellan råtthanar. En överdominant hane kan förstöra en hel flocks psyke ganska snabbt. Hoppas att han lugnar ner sig.

Annons:
Wand
1/7/12, 3:00 AM
#98

Ja absolut, men han har bara hållt på litegrann i två dagar, så ser det inte som någon fara. Blir det för.våldsamt och frekvent så får jag klura ut en lösning.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Camillhe
1/7/12, 4:44 AM
#99

Helt OT, fast det här var väl en OT tråd .

Tog blodprov ang allergier för en vecka sedan, fick svaren häromdagen.

Jag misstänkte allergi mot mögel och råttor då jag haft mkt besvär sista halvåret och jag har mögel i lägenheten.

Men vi testade även hund och katt och lite annat.

Svaren var chokerande. Jag är rejält allergisk mot hund och katt, kvalster och pollen. Däremot inte mot råttor och mögel.

Helt knäckt. Jag kommer självklart inte att göra mig av med min 12åriga hund pga detta men jag hat haft hund sen jag var 9 år gammal och fattar inte hur jag kan vara allergisk mot hund.

Det ändrar ju inget i min livssituation just nu men just att jag nog aldrig vågar skaffa hund igen efter Happy, känns så fruktansvärt hemskt. Tänk om man skaffar en hund och sen blir superallergisk.

Råttorna hade inte kännts lika jobbigt för de har jag bara i ett rum och då utsätts man inte på samma sätt.
Har alltid varit allergisk mot katt men det har blivit mkt bättre med åldern.

Förlåt gnället men jag är så ledsen över detta beskedet.Rynkar på näsan

gulzebra
1/7/12, 7:58 AM
#100

#93: De kanske inte hade GPS? :P

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Wand
1/8/12, 12:13 AM
#101

Sitter med en Nell på axeln och kollar på film. Hon är helt underbar, JAG ÄLSKAR DEN HÄR MUSEN. Sitter och gnider kinden emot hennes mjuka päls medan hon tvättar sig och gnisslar tänder. Go' är vad hon är. 

Nu när hon flyttat ifrån flocken (morrhårsgnagare) så har jag en ännu större anledning till att ha henne uppe.

Hon är himla varm också… kan möss ha feber? Foten i munnen

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Grodan
1/8/12, 1:37 PM
#102

#101 Har aldrig hört talas om att möss kan ha feber, men visst kan de bli varma av olika anledningar. Honor som är dräktiga och har ungar är varmare än andra…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Stephanie
1/8/12, 1:41 PM
#103

#102 Fast feber måste de väl kunna ha? Svårt att märka/mäta bara, men de lär väl ha samma kroppsliga funktioner som oss människor? Hundar och hästar kan ju ha feber.

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Grodan
1/8/12, 1:43 PM
#104

Tycker att de oftast blir kalla när de är sjuka… men detta ev pga att de slutar äta när de mår dåligt…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Stephanie
1/8/12, 1:50 PM
#105

Frågan är ju om dom får feber först, men att man inte märker att de är sjuka förrän de slutar äta, blir trötta och apatiska osv.

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Wand
1/8/12, 1:57 PM
#106

Tja, vet inte varför, men hon var nästan så varm att jag inte stod ut med att ha henne i nacken när hon låg där. Obestämd Hon verkar dock pigg i övrigt så antar att jag som vanligt kanske överreagerar lite, eller så kanske hon sprungit sig varm, HAH. Skrattande

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Grodan
1/8/12, 1:59 PM
#107

Äh, jag värmde mina kalla fingrar o min kalla näsa i små muspälsar igår, så visst är de varma…Skrattande


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Wand
1/8/12, 2:00 PM
#108

Haha åh, saknar att färma mina kalla fötter med min hund… hon slickade dem varma dock… Foten i munnen

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Love-
1/8/12, 3:43 PM
#109

ikväll ska jag iväg och titta på möss :)

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

 

  

Wand
1/10/12, 5:35 PM
#110

Har en underbar Nell på axlarna. Nyss kröp hon ner mellan brösten och lade sig under tröjan på min mage. Hon är bara för fin, min tjej. Det sägs vara fult att favorisera sina barn… men hon är nog allt min lilla smygfavvis. Kan nog inte tänka mig en vardag utan henne. Finaste, älskade bebis. <3

Sedan jag flyttade henne från flocken så har jag av och till funderat på om det rätta för henne vore att avliva henne. Men jag tycker att det vore så synd att slösa ett så ungt, friskt liv. Jag ska vara med henne massor varje dag, jag tror på att hon kan botas ifrån sitt frenetiska tuggande kanske en dag, hon är ju min älskling, så det är klart att hon ska bli bra igen. Kyss

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Grodan
1/10/12, 9:38 PM
#111

#110 Jag hade en favoritmus en gång som tuggade morrhår, hon fick bo på mitt köksbord och komma ut såfort jag satt där en stund. Hon blev väldigt tam och hade, enligt min åsikt, det bra. Ibland fick hon träffa en gammal burkamrat. Då brukade hon löpa… skutta iväg en bit, spänna sig och vifta med öronen…Skrattande

Min dators systemhårddisk har drabbats av 8MB-buggen… den tror att den bara är 8 MB alltså… Försökte laga den igår men det gick inte, så imorgon måste jag lämna in den (har garanti). Har jag otur får jag vänta några veckor på en ny. Så länge lånar jag en laptop när det går (dvs när den är ledig). Fingrarna måste göras smala och skärmen är så svårt att se… usch jag gillar inte laptops

Morakullan´s Xelest, Champagne Tan AX, är äntligen fångad efter att ha lyckats rymma från ett akvarium i källarrummet där mina möss bor. Tack Magnus!

Jag lämnade en påbörjad sopsäck kvar öppnad i muskällarrummet med en liten liten tanke att hon kanske skulle gå in där och snoka bland tömda burars avfall och det gjorde hon. Så när Magnus var nere i källaren för att sätta ut en fälla hörde han att det prasslade och så fångade han henne. TUR!

Hon har blivit biten på ena baktån och på svansen men uppskattade så när jag idag kom och tog upp henne och pussade på henne länge. Nu har hon och två systrar fått flytta hem till lägenheten. Måste ha henne nära.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Wand
1/10/12, 9:42 PM
#112

#111 Ja, det positiva med att ha dem ensamma (om man nu kan säga att det finns något positivt med det, EGENTLIGEN…) är ju att man inte behöver känna att man separerar dem ifrån trygghet i flock eller flock i överlag, så då kan man ha dem ute i timtal sålänge de inte uppvisar symptom på att de vill hem igen dvs haha… det är så skönt.

Hon ska få hänga med mig och fotas i studio på tisdag hihi. Hon får mutas med lite godis så kanske hon inte tycker att det är så tråkigt…

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Grodan
1/10/12, 9:45 PM
#113

#112 så länge har jag aldrig mössen från mat och vatten…Tungan ute

fast några gånger har jag glömt att jag har en mus i munkjacksluvan eller fickan…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Wand
1/10/12, 9:49 PM
#114

#113 Hahahaha! Skrattande Nja, har inte haft någon uppe SÅ länge heller….. men funderar på att låta henne springa på bordet större delen av dagarna sålänge hon verkar trivas med det. Då kommer hon få matskål och vattenflaska hit upp hihi. ^_^ Problemet är väl att rådisarna lär förstöra allt, klunsar…

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

MaaariaS
1/14/12, 2:34 PM
#115

Nu har Grodan kommit in på iFokus BRA då slipper jag gå in i arkivetOskyldig

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Grodan
1/14/12, 2:44 PM
#116

#115 LOL, Ted-Birger är åtgärdad nu, men jag ska åka iväg några timmar…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

MaaariaS
1/14/12, 2:46 PM
#117

#116 Men dåFörvånadåka bort så där bara Oskyldig

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Grodan
1/14/12, 2:47 PM
#118

Kyss aj vill bi bäck Skrattande


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
MaaariaS
1/14/12, 2:53 PM
#119

#117 Hahahaha

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Grodan
1/14/12, 6:39 PM
#120

ajm bäck naou… men kanske bara för en stund… blev trött


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

MaaariaS
1/14/12, 6:44 PM
#121

#120 Va bra, jag stängde av datorn förut och sov i 3 timmarSkrattande uttråkad javisstTungan uteSkrattande

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Grodan
1/14/12, 7:11 PM
#122

Ok, vad menade du i inlägg #115 med att du skulle slippa gå in i arkivet? Cool


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

MaaariaS
1/14/12, 7:16 PM
#123

#122 Jag hade läst alla inlägg och satt då och kolla arkivet för jag hade tråkigt!! Sen kom du in och skrev i många av trådarna så jag kunde läsa dina svar i trådarna istället  för att läsa i arkivetSkrattande

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Grodan
1/14/12, 7:49 PM
#124

Aha… men du… när du glor i arkivet och hittar något intressant så skriv gärna någon kommentar då. Det finns ju såååå många bortglömda bra trådar här som verkligen tål att puttas upp ibland…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

MaaariaS
1/14/12, 7:51 PM
#125

#124 Då gör jag det nästa gång!!!Glad

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Annons:
Grodan
1/21/12, 12:18 AM
#126

Skrattande


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Wand
1/21/12, 12:22 AM
#127

Idag (eller ska man kanske säga igår?) så hade jag en fuskdag efter en veckas hårdbantande. Det var inte så fantastiskt som jag trott, och jag taggar ännu en bantningsvecka. Saknar hungern, känner mig bara tjock och äcklig just nu efter att ha ätit en dryg tredjedel av en B&J, grädde, en munk, ett wienerbröd och nudlar. Magen är proppfull! That's most unlike my stomach.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Grodan
1/21/12, 12:30 AM
#128

#127 Inte bra. Men antar att du är ung och inte ätit klart med godis än… Själv har jag inte ätit socker på några månader nu. Tappat räkningen, men det är sedan jag la ut tråden "nu kommer…" eller vad den heter med massa godisbilder… Skrattande

Blir jag sugen gör jag "negerbollar" med honung istället eller äter en macka. Annars undviker jag gärna bröd, pasta och annat som inte är nyttigt och gör att min mage bråkar.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Wand
1/21/12, 12:33 AM
#129

#128 Har varit godis- och läskfri i 3 veckor så godis är jag "done" med. Glass äter jag nästan aldrig, och grädde än mer sällan, men nu då jag skulle fuska med något så kunde jag lika gärna gå all in liksom! 

Har bestämt att när jag fyller år så ska jag unna mig lite godis, men jag tror inte att det kommer smaka så gott då med tanke på att glassen blev en besvikelse. De flesta sockerberoende som slutat med godis säger också att det blir äckligt, så jag hoppas på det heh. Cool

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Grodan
1/21/12, 12:34 AM
#130

#129 kan hålla med att det blir för sött typ… men kicken saknas ibland… hehe


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Grodan
1/21/12, 12:35 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#131

Wand, jag deltog i en digiscrap-tävling med ditt foto, såhär ser mitt bidrag ut


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Wand
1/21/12, 12:40 AM
#132

#131 Awesome! Cool

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Annons:
Grodan
1/21/12, 1:06 AM
#133

De börjar ruttna på mina mus och råttbilder. Så jag var tvungen att ta det här fotot där en människa är med… hihi… älskar ju bilden också, den är så underbar.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Sara B
1/26/12, 7:09 PM
#134

Haha måste oxå klottra lite och säga att jag tycker att alla här är riktigt bra på att ge och ta kritik o.s.v. här!
Har varit inne på en annan iFokus sida och där är det kaos… Folk bara hackar på varandra hela tiden och kan inte ta åt sig någon kritik alls medans alla här tar och ger kritik jättebra.
NI ÄR SUPER HELT ENKELT! ;DSkrattande

Lamina
1/26/12, 11:32 PM
#135

Trött, har inte sovit ordentligt på flera dagar. Men nu ska jag i duschen, sen några timmars sömn innan det bär av ner till Stockholm kl 05:30 i morgon. Hem till syster och sova ut! Skrattande

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Grodan
1/27/12, 2:41 AM
#136

#134 Rara ord! Tack!Skrattande

#135 Ska du, jag å syrran gå ut o festa lite i helgen? lol


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Wand
1/29/12, 10:39 PM
#137

Ända sedan jag för första gången träffade mössen hemma hos Ewa i månadsskiftet november/december så har jag lagt märke till att ostädade musburar/många möss i samma rum frammanar samma lukt som blöt hund ungefär. Är det fler som tycker det eller är det bara jag som är lite dum i huvudet? Hahaha! Skrattande När folk frågar mig om möss luktar illa så säger jag alltid att de luktar hund, för det är precis så det luktar i min näsa.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Grodan
1/29/12, 11:48 PM
#138

Tycker mer det luktar laggård då… Tungan ute


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Upp till toppen
Annons: