Annons:
Etikettfotografier
Läst 891 ggr
zickan
2012-01-21 18:20

Revir kiss på jobbet

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Revir kissad på jobbet och luktar mus. Inte många som kan säga det skulle jag tro Flört

Underbara med att jobba som personlig assistent. Kent var förbi i dag och lämnade av nya möss till mig. Men jag jobbar 14 timmar, så jag sitter lite låst. Inte helt fel att kela med möss på arbetstid. Nu springer de löst på köksbordet och kissar ned mig i nacken. Luktar man kardemumma :-P.
Bara lite trist att man inte kom på och ta med kameran i morse. Hade man kunnat haft lite fotostund. Gick inte så bra med mobil kameran.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Annons:
Lamina
2012-01-21 21:00
#1

Får du ha mössen på jobbet? Tungan ute Jäklar vilken fin siames du fårr tag på. :)

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

zickan
2012-01-21 21:59
#2

#1 Ende som inte får komma in på jobbet. Vare sig tam eller vild.Så är det spindel .-)

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

[Dominik]
2012-01-21 22:00
#3

Hon är ganska fin, dock lite för mörk. Alla har olika samker :p

Grattis :D

Lamina
2012-01-21 22:00
#4

Har svårt att tänka mig att spindlar skulle kunna bli tama. :p

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

zickan
2012-01-21 22:06
#5

#4 lite tama iaf ;P

Jo bilden är som sagt totalt kass :-/. Så bra är inte min mobil kamera i fel ljus eller på rörligt. Är mycket mörkare i verkligheten.
Tror det är colour point agouti

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

kent
2012-01-21 22:08
#6

han ska va en colorpoint agouti…en mycket bra avelshane som har givet mig månge fine unger…dock vill jag inte ha samma möss for månge gånge i mina olika linje så då är det bra om han kan göra lite nytta på annat ställe :)

Annons:
zickan
2012-01-21 22:21
#7

Haha ja som sagt. bilden är totalt kass.

De har iaf levt loppan här på jobbet. Haft dom lösa på köksbordet och i min nacke. Brukaren har fått hållt i var och en. Tyckte dom var riktigt söta.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

OliviaK
2012-01-22 02:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Är det möjligtvis Örjan, far till min lilla Mango(f.d. Indira)? Väldigt lik henne iaf

zickan
2012-01-22 09:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Ingen aning :-). Inte fått något namn eller stamtavla ännu. Och en linslus är han inte. En av de mest svår fotograferade möss jag haft tror jag.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

zickan
2012-01-22 09:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Denna kille var mer född framför kameran

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

StillaSinnet
2012-01-22 10:32
#11

Haha, kul med möss på jobbet! Jag har den fördelen att mina yngrta arbetskamrater tjatar varje dag om att jag ska ta med mig mina djur. Helst alla, inklusive spindel, medan de äldsta påpekar allergirisken.
Mina yngsta arbetskamrater 1-5 år ^^.

Men jag har lovat att ta med guldhamstrarna som de inte har fått träffat ännu.

Mitt problem är nog att djuren inte får vara ifred en sekund så länge barnen ser dem, så jag får gömma dem och låtsas att de sover ibland.

Ja, en colorpoint är det du har fått och en jättefin kille. Kent säger att det r en agouti colorpoint och då är det nog så :)

Den lilla linslusen i inlägg #10 är myckt fin! Vem är det?

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

zickan
2012-01-22 11:20
#12

#11 Bra fråga :-). En creme hane född 23/9 11. Inte hunnit få några papper ännu.
Men bra söt och nyfiken är han.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

kent
2012-01-22 22:50
#13

japp en creme hane från kull 13…tror det säger allt :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: