Annons:
Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 552 ggr
[finamöss]
1/22/12, 9:08 AM

Skit möss

Ja idag är jag arg på mina flickor. Dom har gnagt sönder duna buren i botten. Hur gör jag nu då? Buren är relativt ny köpt.

Har lagning (flytande plast) som jag ska ordna med. Men tänk om dom gnager upp igen?

Annons:
StillaSinnet
1/22/12, 10:38 AM
#1

Jag har haft en hona som kommit på att hon kan gnaga i hörnen på typ samlalådor (inte IKEA, men typ liknande) och där har jag fått förstärkt med galler och smältlim. Vissa möss är ta mig f-n mästare på att hitta på otyg…Grrr…och ändå försöker jag överösa dem med annat att gnaga på.

Förmodligen är det överaktiva möss som hela tiden söker nytt, nytt, nytt. De måste frenetiskt jobba, springa, gnaga och har liksom inte ro i kroppen. Varför? ja, det är nog deras personlighet

Frågan är hur de egentigen mår? Och det beror ju också på hur de bemöts.

Jag tänker på Youtubefilmerna om klicker. En överaktivmus hos en sådan ägare måste ju vara i himlen, eller…har de ens tid att lära sig?

Det jag känner är ändå att det är bättre att de gnager sönder sin bur än sina kamrater så som barberare gör av samma anledning.

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

ariama
1/22/12, 12:57 PM
#2

Tänker som Artlink här.

Det är såna här egenskaper som uppfödare avlar bort - eller försöker i alla fall. Men vad gör man när man har en gnagare? Ger ett akvarium? Försöker sätta tjock papp, eller kanske masonit eller liknande, i botten? Eller kanske till och med en träplatta? Behöver inte täcka hela botten.

Jag menar, tänk "lura musen" Flört. Fixa något så den tror att den håller på att gnaga sig ut ur buren, men inte kommer någonstans. Typ …

Upp till toppen
Annons: