Annons:
Etiketteraveluppfödning
Läst 720 ggr
ariama
1/22/12, 12:37 PM

RY-kull igen!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så äntligen har det blivit dags för en recessive yellow-kull igen.

Det är Honey Lips, ck/t satin och Golden Delicious, RY satin som står för tilldragelsen. Fyra RY blev det. Könen har jag inte brytt mig om att titta efter.

Så här ser 4 dagar gamla RY ut!! Och en chocolate. Ingen päls än, och inget som skvallrar om att här krälar (haha) fyra gula möss.

Annons:
ariama
1/22/12, 12:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

-

ariama
1/22/12, 12:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Jag tycker mig kunna se på mina vuxna chocolater vilka som är RY-bärare. Bara en svag nyans i lite mer rödskiftning, lite ljusare färg. Men jag kan misstta mig. Hur som helst så har det funkat hittills. Även Honey Lips är alltså RY-bärare Vilket jag gissade, men inte syster Honey Bee ck/t . Rätt val alltså. Fast Bee är inte testparad, så jag vet ju inte, bara tror att hon inte är bärare.

ariama
1/22/12, 12:47 PM
#3

… och så får jag hoppas att jag inte är mallig i förväg. De här lite ljusare ungarna kanske mörknar på sig och blir chocolater de också … Skäms Men jag tror på RY. Fortsättning följer. Cool

ajanki
1/22/12, 1:09 PM
#4

Åh, grattis till dom småKyss

Längtar efter fortsättningenGlad

willyregerar
1/22/12, 2:47 PM
#5

Nee va söta dom e :D

Grattis!

Wand
1/23/12, 11:43 AM
#6

Åh fantastiskt! Kyss

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Annons:
ariama
1/25/12, 2:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Dom växer! En vecka i dag.

Wand
1/25/12, 2:27 PM
#8

#7 "Usch" vad blanka och mjuka de ser ut. Vill gnugga min kind emot deras mjuka magar hahaha! Foten i munnen

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

UlrikaD
1/25/12, 3:47 PM
#9

De ser verkligen otroligt mjuka ut:)

Apnea
1/25/12, 5:43 PM
#10

ååh va sööta! :D

Grodan
1/26/12, 4:58 AM
#11

#7 Tjockisar! Skrattande


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

ariama
1/26/12, 9:19 AM
#12

Ja, dom e tjockisar. Glad Och det är väl också därför som de ser (och är) så mjuka ut.

Vad som hände vid förlossningen vet jag inte, men det är bara 5 ungar i kullen. Därav välmåendet. Jag är ganska säker på att det föddes fler, jag brukar ha normalstora kullar. Men efter förlossningen var Honey Lips orolig, och ville bara "bort". Upp i handen, ut från buren, fly från situationen, verkade skett något traumatiskt.

Mina möss är vana vid att bli pussade på, blåsta (mild varmluft/"mjumma" kallar jag det) i pälsen, lugnade med närhet i kupade händer och låg varm röst med läpparna intill. Så jag försökte lugna henne på det viset en stund, och sedan kunde jag inte göra annat (ville inte göra annat) än sätta tillbaka henne i buren och låta tiden verka.

Kullsyster Honeyflow var "moster" och tog hand om ungarna under tiden.

Allt ordnade upp sig till slut, och Lips är en bra mamma. Men vad som hände vet jag inte, något var det. Dock tror jag inte att de "försvunna ungarna" bara är dödade. Inte utan orsak…

Upp till toppen
Annons: