Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 5220 ggr
Novis10
1/24/12, 9:18 AM

Vad kan det vara?

Hej igår när jag skulle ta ut små tjejerna Tilda och Tanja igår märkte jag en underlig sak på Tanja. Hon har fått som en utväxt vid sidan av ryggen, utväxten ser ut som hud med rött stänk på. Märkte lite senare att hon hade en lika dan vid underlivet/anal. Är super orolig för vår lilla tjej.. Gråter
Någon som vet vad det kan vara?
Mvh Nova

//Nova
Besök gärna min hemsida här.


Medarbetare på Hamster ifokus!

Annons:
ajanki
1/24/12, 9:56 AM
#1

Det vore jättebra om du kan fota knölarna, är lite lättare att säga vad det är då.

Novis10
1/24/12, 10:00 AM
#2

Nu har vi fotat, vissa blev suddiga pga att hon inte ville sitta still. Jag hittade ännu en utväxt vid bakdelen. Sedan har vi också märkt att Tanja har en väldigt uppsväld mage jämfört med Tilda.Gråter
Är så orolig för vår tösRynkar på näsan
Bilderna kommer snart.

//Nova
Besök gärna min hemsida här.


Medarbetare på Hamster ifokus!

Novis10
1/24/12, 10:06 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Utväxten vid anal/underlivet. Sådana utväxter har hon lite över allt på kroppen!Gråter

//Nova
Besök gärna min hemsida här.


Medarbetare på Hamster ifokus!

Novis10
1/24/12, 10:06 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Som sagt blev bilderna suddiga..

//Nova
Besök gärna min hemsida här.


Medarbetare på Hamster ifokus!

Novis10
1/24/12, 10:07 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Hennes uppsvullna mage.

//Nova
Besök gärna min hemsida här.


Medarbetare på Hamster ifokus!

Novis10
1/24/12, 10:08 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

..

//Nova
Besök gärna min hemsida här.


Medarbetare på Hamster ifokus!

Annons:
Novis10
1/24/12, 10:09 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Jämfört med systern mage som inte är uppsvullen

//Nova
Besök gärna min hemsida här.


Medarbetare på Hamster ifokus!

Novis10
1/24/12, 10:09 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

..

//Nova
Besök gärna min hemsida här.


Medarbetare på Hamster ifokus!

ajanki
1/24/12, 10:17 AM
#9

Det är ju lite svårt att se men jag tycker inte att det ser ut som tumörer utan mer som vårtor. Men den som sitter bak ser ju ut att sitta väldigt dumt…verkor hon kunna kissa och bajsa ordentligt? Är det samma mus som har uppsvälld mage?

När kom hennes svullna mage? Hur känns magen, mju eller hård?

Hon kan inte bara vara tjock då?

Möss är ju så olika på hur dom går upp i vikt precis som vi människor.

Novis10
1/24/12, 10:22 AM
#10

#9
Ja hon bajsar och kissar ordentligt. Magen kom för ca 2 månader sedan, men vårtor kliar dem?
Eftersom idag när vi tig upp tjejen var det lite rött i pälsen bredvid en ''vårta'', så det verkar som om dessa ''vårtor'' kliar?
Magen känns mjuk och inte hård, men hennes beteénde har också ändrat, hon var alltid den som var mer frammåt medans Tilda var mer blyg. Nu har Tanja (hon som har vårtor och uppsvälld mage) blivit mer rädd av sig och inte lika frammåt. Obestämd

//Nova
Besök gärna min hemsida här.


Medarbetare på Hamster ifokus!

ajanki
1/24/12, 10:30 AM
#11

Vet egentligen inte om vårtor kliar men det gör dom säkert och så sitter dom ju lite i vägen också kan ju vara därför hon är på dom också.

Beteende kan dom ju ändra fast dom mår bra.

Jag tycker att det är svårt att svara på vad det kan vara med henne.

Jag tycker att du ska kontakta en veterinär.

Novis10
1/24/12, 10:33 AM
#12

#11
Absolut, vi kontaktar en veterinär så snart vi hittat ett nr till en bra smådjursveterinär. :)
Vet du möjligtvis ett nr till en bra smådjurs veterinär?

//Nova
Besök gärna min hemsida här.


Medarbetare på Hamster ifokus!

Camillhe
1/24/12, 10:34 AM
#13

Den som sticker ut ur underlivet skulle kunna vara en polyp. Skulle också kanske kunna vara livmodersframfall, Jag har sett ngt liknande på ett foto av en råtta, minns jag rätt gick de till veterinär i Stockholm och så knipsade vetten av den. Har bett ägaren till råttan att kolla i tråden och skriva till vilken vette hon gick men hon är inte online nu.

Annons:
Novis10
1/24/12, 10:38 AM
#14

#13
Hmm livmodersframfall tror jag då inet det är då hon har nästan identiska utväxter över hela kroppen.

//Nova
Besök gärna min hemsida här.


Medarbetare på Hamster ifokus!

Camillhe
1/24/12, 10:43 AM
#15

Roslagstull ska vara duktiga på smådjur, och nej jag tror mer på polyper än livmodersframfall.

Novis10
1/24/12, 10:49 AM
#16

#15
Du har inget nr till Roslagstull?
Om ni akn vänta ett tag till så kan jag försöka knäppa ett par tydligare bilder på utväxterna. :)

//Nova
Besök gärna min hemsida här.


Medarbetare på Hamster ifokus!

Novis10
1/24/12, 10:56 AM
#18

#17
Tack då ringer vi senare då. :)
Uppdaterar om vad veterinären sa när vi ringt.

//Nova
Besök gärna min hemsida här.


Medarbetare på Hamster ifokus!

Novis10
1/24/12, 1:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Fotade ju ett par bättre bilder och glömde såklart lägga ut dem men här kommer de iaf.

//Nova
Besök gärna min hemsida här.


Medarbetare på Hamster ifokus!

Novis10
1/24/12, 2:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

På bilden i #19 så ser ni 2 utväxter. Ena vid anal/underlivet och andra bredvid svans roten.
Här kommer en bild på ena utväxten, denna bild blev rätt suddig ändå.. :/

//Nova
Besök gärna min hemsida här.


Medarbetare på Hamster ifokus!

Annons:
Novis10
1/24/12, 2:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Här är en utväxt vid sidan av ryggen vid frambenet, vi såg även att hon börjat få små utväxter i ansiktet. Väldigt små dock så dem gick det inte ta kort på. Är så orolig för vår lilla tjejGråter

//Nova
Besök gärna min hemsida här.


Medarbetare på Hamster ifokus!

Grodan
1/24/12, 2:29 PM
#22

Ser ut som vårtor japp. Och vårtor kliar. Det är också när mössen kliar upp vårtor och de blöder som de smittar. Dock utvecklar möss vårtor vid högre ålder, dvs när/om immunförsvaret är en aning nedsatt. Och alla utvecklar inte vårtor även om de bott med möss som har vårtor.

Det går att bränna bort vårtor med typ laser.

Den ena vårtar sitter så illa till att musen förmodligen inte kan kissa och det kan i sin tur leda till akuta problem.

Jag har klippt bort en vårta på en hane. Den satt precis vid munnen och var i vägen för honom. Det gick hur bra som helst. LÄNK


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

teachingbirds
1/24/12, 7:54 PM
#23

Hej, det är jag som hade en råtta med polyp. Den som sitter vid underlivet liknar den väldigt mycket, men eftersom hon har de över hela kroppen låter det ju mer troligt att det är en vårta det med. Jag var iaf med min på Roslagstull och de var jättesnälla och duktiga.

Novis10
1/24/12, 8:26 PM
#24

#22
Okej tack. Då åker vi nog in med henne till Roslagstull nån dag så får väl de klippa bort vårterna (om de nu gör det). :)
Glad att det inte var ngt annat.

#23
Ja då är det mer troligt att det är vårter. :)

//Nova
Besök gärna min hemsida här.


Medarbetare på Hamster ifokus!

Upp till toppen
Annons: