Annons:
Etiketteraveluppfödning
Läst 571 ggr
[aammE]
2012-02-04 00:25

Intressekoll på kull

Jag funderar på att para min helt fantastiska Zigrid (svart tan) som är hur social och mysig som helst med min jättefina och trevliga hane Ånhammar (Choklad tan, han har gått bra ihop med obesläktade hanar). Men jag vill vara säker på att jag kan hitta superbra hem till ungarna som jag inte kommer att spara (troligtvis så sparar jag någon hane och ev. någon hona).

Självklart så har jag plats att spara ungar som ej blir sålda, det är bara det att jag egentligen har bestämt att jag ska ha avelsstopp (på grund av att det i dagsläget verkar vara massproduktion på möss…) och bara ta kullar där jag har tänkt att spara alla ungar själv. Har tänkt minska ned på mina tan, trots att jag älskar dem (säljer inga avelsdjur, de jag har köpt stannar hos mig tills de vandrar över regnbågsbron).

Men som sagt, jag vill ha superbra hem. De som är intresserade och ej har köpt möss av mig tidigare vill jag att de skickar ett PM till mig med information om:
- Vad har du för tidigare erfarenhet av möss.
- Vad ska musen användas till (avel eller sällskap).
- Om du köper en mus, finns det sällskap hemma?
- Hur musen skall bo.
- Vad händer om musen blir sjuk?

Jag som uppfödare garanterar:
- En registrerad mus med stamtavla.
- Att musen är frisk och avmaskad med stronghold innan leverans.
- Livslång support, du får ringa dygnet runt om du har problem och behöver rådgivning.

Ånhammar (gamla bilder, ska fixa nya imorgon)


Zigrid (gamla bilder, kommer bättre imorgon)

Alla mina möss kostar 100kr/st.

Annons:
[finamöss]
2012-02-04 00:28
#1

Ohhh. Hade du inte bott i Gbg så ja, då hade jag köpt direkt.

Magda
2012-02-04 07:17
#2

men åh! varför har jag bestämt mig  för att ta det lugnt med inköpen för… en sån här hade jag ju kunnat tänka mig Kyss

ajanki
2012-02-04 08:57
#3

Även om jag håller med dig om att det är väldigt mycket kullar på gång så blir jag jätteglad att du ska para dessa tvåSkrattande

Jag vill jättegärna ha en eller två!!

Mice
2012-02-04 15:27
#4

Skulle gärna vilja ha en eller två honor. :)

Charlie2006
2012-02-18 11:01
#5

Jag är intresserad av en chocolate tan ur denna kullen. :)

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Upp till toppen
Annons: