Annons:
Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 781 ggr
Exoticas
2/6/12, 7:14 PM

Operation I MORGON =(

Åh jag är så rädd, riktigt orolig =(

Imorgon ska jag operera foten eftersom att jag lyckats slå av ledbanden och spräcka fotknölen!

SNÄLLA SÄG NÅGRA PEPPANDE ORD =(

/Josefin

www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon 

Annons:
JohannaEkroth
2/6/12, 7:22 PM
#1

Vad är du rädd för? Sövningen? Att det ska göra ont efter? Att du ska må dåligt efter?

Har du opererats förut?

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

JohannaEkroth
2/6/12, 7:32 PM
#2

Jag kan berätta mina erfarenheter av operationer.

Jag är inte ett dugg rädd för att sövas är så skönt. Att vakna upp efteråt och vara i 7:e himlen pga mediciner är det bästa. Det värsta är att de oftast inte vill att man somnar om igen direkt. =) Utan att man ska vakna.

Det kommer att gå bra! <3

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Exoticas
2/6/12, 7:37 PM
#3

Smärtan efter operationen när dom har satt i skruvarna =(

/Josefin

www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon 

JohannaEkroth
2/6/12, 7:43 PM
#4

Du kommer att få smärtlindrande antar jag. Har de sagt något om det?

Blir det en över dagen operation eller får du stanna längre?

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Exoticas
2/6/12, 7:50 PM
#5

Nej dom har inte givit mig så mycket information eftersom att det precis blev bestämt att jag skulle opereras  i morgon kl 07.30. Men jag antar väl att jag får åka hem på efterm middagen.

Dom ska lossa ledbanden och kolla om dom är bra nog att sitta kvar, annars så ska dom byta ut.

Sedan ska de sätta skruvar i benet och den krossade fotknölen

/Josefin

www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon 

Muszimba
2/6/12, 7:51 PM
#6

Jag kan lova att de ser till att du är smärtfri.

Annons:
Lamina
2/6/12, 7:54 PM
#7

Smärtlindring kommer du nog få, så du behöver inte oroa dig för att det ska göra ont. Doktorerna vet ju vad dom gör, så det kommer nog gå bra. Sen är dom antagligen vana vid rädda/stressade/oroliga patienter, så om det är något du oroar dig för så är det bara att fråga. Oskyldig

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

[finamöss]
2/7/12, 7:56 AM
#8

Vet att du är inne på operation nu, men vill önska lycka till och hoppas du inte har allt för ont efteråt. Kram!

P.s Dolly hälsar med en nospuss.

ajanki
2/7/12, 8:41 AM
#9

Hoppas operationen gick bra och att du inte har jätteont nu!

Förstår så väl att du var orolig innan, man utlämnar sig ju helt till människor man inte känner, visst dom är utbildade och duktiga men det tänker man liksom inte på!!

Stor kram till digKyss

Ketang
2/7/12, 9:35 AM
#10

#7 Viss smärta går inte att lindra så mycket. Min man har lagat både en axel och ett knä nu senast och båda gångerna har dom lyckats rätt dåligt med detta. Dagen efter operationerna har varit hemska och när han opererat axeln var han knappt talbar. Han hade så ont att han inte kunde vara stilla. Då sa han en sak som jag kände efter min förlossning. "Om dom bara kunde berättat detta INNAN så man hade varit lite mer beredd".

Jag har aldrig varit med om att en nyopererad varit smärtfri efteråt därför hoppas jag att TS fått information om detta innan!

TS Jag hoppas att din operaton gått bra och att du inte kommer ha så jätte ont efteråt!

[finamöss]
2/7/12, 9:52 AM
#11

Jag har opererats minst fyra gånger och jag kan tala om att smärtlindringen för mig fungerade väldigt bra. Efter mitt kejsarsnitt fick jag ju inte äta allt för starka smärtstillande men till och med då gick smärtan bra att handskas med.

Ketang
2/7/12, 10:28 AM
#12

#11 Ett snitt går inte att jämföra med en operation där man sätter i skruvar och drar i ledband. Men alla upplever det olika. Men att säga att det inte kommer att göra ont är att ljuga om du frågar mig. Sen ska man ju inte skrämma upp folk som ska opereras, men att vara ärlig och säga att det kan bli smärtsamt tycker jag personligen att alla har rätt att veta för att kunna vara lite förberedd på det.

Exoticas
2/7/12, 3:10 PM
#13

Mår toppen =)

/Josefin

www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon 

Annons:
JohannaEkroth
2/7/12, 3:13 PM
#14

Exoticas - Told ya! Foten i munnen

Härligt att höra att du mår bra. Det brukar kännas rätt okej att lägga allt på plats i kroppen igen. Äter du en massa smärtstillande nu då?

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Exoticas
2/7/12, 3:17 PM
#15

Hehe ja om man skriker att det gör ont fast det inte gör det så får man mer smärtstillande <3

Nu ligger jag i sängen och knaprar piller för fullt! eller tja, smälter under tungan. =)

/Josefin

www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon 

[finamöss]
2/7/12, 3:47 PM
#16

#12 Men jag hör massor klaga på kejsarsnitt. Att det gör så ont och att man inte kan gå ordentligt m.m. Så ibland menar jag på alla människor är olika och tål smärta olika. Jag jämförde inte Exoticas operation mot ett kejsarsnitt…Jag är väl medveten om att det är ett stort ingrepp att operera foten. Dock är inte kejsarsnitt heller någon liten operation.

JohannaEkroth
2/7/12, 3:48 PM
#17

Exoticas - Vad får du för sorts smärtstillande då, vet du det?

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

[finamöss]
2/7/12, 3:48 PM
#18

P.s Jag har aldrig skrivit att det inte kommer göra ont. Så där tar du fel med.

[finamöss]
2/7/12, 3:49 PM
#19

#13 Toppen att du mår bra. Nu kan jag pusta ut. Krya på dig nu.

Grodan
2/8/12, 1:03 PM
#20

#13 Perfekt. Glad att allt gick bra! Skrattande


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Upp till toppen
Annons: