Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 557 ggr
jauchzet
2012-02-11 11:36

Nån som varit med om liknande?

Igår hittade jag en av mina möss sittande mitt i buren helt stel. Jag lyfte upp henne och hon blev liksom lite lealös och hade svårt att sitta och var liksom inte kontaktbar alls. Hjärtat slog så hårt att jag verkligen kände det mot handen och hon var jättevarm. Jag satte henne på en handduk och gav henne kallt vatten med spruta i munnen och då tog det bara fem minuter innan hon liksom kvicknade till och bara stirrade på mig som om hon tänkte "vad sysslar du med? vad hände?"

Hon verkar ok idag.

De hade en stor skål full med vatten i buren så om hon var uttorkad så förstår jag inte varför hon inte drack. Hon är ganska tjock och dricker ofta ganska mycket tycker jag. Kan det vara diabetes?

Annons:
ariama
2012-02-11 11:41
#1

Vad är det för färg på henne? Hon är inte gul?

jauchzet
2012-02-11 11:44
#2

Hon är Cinnamon

Huldan
2012-02-11 12:19
#3

Kan det vara chock? Finns det något somkan ha skrämt henne?

jauchzet
2012-02-11 13:21
#4

Nej, jag kan inte först vad det skulle kunna vara isf. Hon är inte heller ett dugg rädd för höga ljud eller plötsliga rörelser.

Grodan
2012-02-11 14:35
#5

Cinnamon… Celest? eller heter hon Celiene´någonting?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

jauchzet
2012-02-11 16:12
#6

Ja, det är hon Celine som var så där konstigt sjuk innan…

Annons:
Grodan
2012-02-11 18:12
#7

hm… ja, det kan ju vara diabetes… man kan inte göra så mkt, men de kan behöva mkt kolhydrater - hur konstigt det än låter… diabetes på möss och råttor är inte som diabetes på människor…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

jauchzet
2012-02-11 19:50
#8

Bör jag ge extra kolhydrater utöver deras vanliga matblandning då? Vad är bäst att komplettera med?

jauchzet
2012-02-19 14:08
#9

Idag när jag tog upp henne när hon låg i huset och sov fick hon flipp och bara hoppade och hoppade och däremellan var hon helt stel. Hon verkar jätterädd. Och hon hoppade ur min hand och ur min sambos hand ner på golvet.

Annars är hon världens lugnaste och skulle aldrig göra så. Vad sysslar hon med?

Apnea
2012-02-19 19:16
#10

Epelepsi? Vet inte om man kan dra liknelser med andra djur men min gamla Cavalier har epelepsi och rycker, blir stel, rycker och blir stel..

jauchzet
2012-02-19 20:45
#11

Först trodde jag att hon blev rädd, men det stämmer liksom inte för man kan göra vad som helst med henne utan att hon blir rädd.

Hon blev skitstel och däremellan bara hoppade hon jättelångt och okontrollerat. Fattade ingenting. Det var ett under att hon inte skadade sig när hon hoppade ur min hand.

Epilepsi kanske kan vara nåt…

Upp till toppen
Annons: