Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 647 ggr
Huldan
2012-02-11 19:36

Viktkurva för växande möss, hjälp till!

Hejsan! Är nyfiken på hur era musungar/unga möss växt, i vilken takt. Är nyfiken från nyfödda tills de är färdigväxta. Skriv gärna om det är engelsktypade/svensktypade, hur många ungar de var i kullen, vad föräldrarna vägde som vuxna och om något speciellt inträffat som påverkat vikten.

Uppgifterna kommer troligen användas på min blogg eller framtida hemsidor, men främst för att jag är nyfiken. Om ni inte vill att jag använder det på hemsida/blogg är det bara att säga till.

Ni får gärna använda mallen:
(Har ungarna följt samma viktkurva räcker en mall för hela kullen)

Moder: (Vikt som vuxen och engelsk/svensk-typad)
Fader: (Samma som ovan)
Antal ungar i kullen: (Levande)
Övrigt: (Eventuell stödmatning, sjukdom mm)
Ålder och vikt: (Har du uppgifter på blera åldrar/vikter, skriv dem bara efter varandra, väl åtskilda)

Annons:
Huldan
2012-02-12 11:15
#1

Knuffar lite! Ni behöver inte ha med alla uppgifter om ni inte vill.

Grodan
2012-02-12 15:05
#2

Vi har flera som erbjudit sig att skriva Artiklar och föra dagbok över muskullars utveckling. Jag tror att du kan hitta några trådar där man ganska bra ser utveckling - foton finns från ungarnas födelse och sedan när ungarna blir äldre.

Jag väger itne mina möss sedan min lilla lätta hushållsvåg gick sönder. Har ingen digital…

Nyfiken på vad du har för hemsida-ideer…

En annan sak… kan du inte lägga upp en Avatar? Jag får ingen personlig känsla för en person utan avatar… HÄR kan du läsa om hur man gör samt hitta länkar till sidor/trådar med avatars


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Huldan
2012-02-12 19:50
#3

Jag har tänkt i lite olika banor, men en hemsida med fakta kring komplikationer vid förlossning, problem efter förlossning, nappmatning, och lite annat. Men är bara tankar än så länge. Tycker nämligen det är svårt att hitta info om sådant.

Ska söka lite till och se om jag hittar trådarna.

Kan jag väl göra :)

Upp till toppen
Annons: