Annons:
Etikettergenetikfärgerhårlagteckningar
Läst 852 ggr
[sossomatic]
2012-02-13 23:22

Hårtyp?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Jag har en "räddningmus" (Jean-Pierre Skogsbär), vars föräldrar blev räddade från en djuraffär. Dessa ynglade sedan av sig och resultatet blev bland annat JP.

Nu är jag lite nyfiken på vad han kan vara för sort, och vänder mig därför till er som är lite mer insatta i hårtyper och färg!

Han är vit, med en grå fläck på baken. Pälsen är lurvig.

Bifogar en bild, som tyvärr är något otydlig..

Är oerhört tacksam för svar! :)

Annons:
Littlem
2012-02-16 11:40
#1

Utan fläcken hade han nog varit en pew texel. Han ser rödögd ut, är pälsen helt vit eller cremefärgad?  Han är väl nån undertecknad variant om han har en fläck på rumpan endast. Svårt att säga då.

[sossomatic]
2012-02-16 22:33
#2

Han har svarta ögon och är helt vit, förrutom den lilla svarta fläcken på baken.

Littlem
2012-02-17 09:50
#3

Ok. Ja texel är han iaf, det är ju pälstypen, lång och krullig :)
Ja som sagt, eftersom han har en fläck är han ju en feltecknad något, svårt o säga när de bara har en fläck :)

Minoth
2012-02-17 10:50
#4

Gärna en bättre bild

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

[sossomatic]
2012-02-17 11:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Pågrund av dålig mobilkamera och snabba tassar var detta det bästa jag kunde åstadkomma. Men här ser ni iallafall fläcken. :)

Hans uppfödare tänker att han kan vara undertecknad even, texel.

[sossomatic]
2012-02-17 11:51
#6

En liten video med JP och första gången han får nosa runt på egen hand. :) Hade inte mycket minne kvar på telefonen så blev en kort sådan. Men tycker ändå att man ser hur glad han blev! Och lite senare, det som jag inte hann fånga på bild, skuttar han runt som en tok. Innan han kröp ner i tryggheten innanför min tröja igen. <3

Annons:
[sossomatic]
2012-02-17 11:52
#7

En annan liten video.

StillaSinnet
2012-02-17 16:54
#8

Ja, undertecknad even/texel tror jag också. Och det är inte helt konstigt eftersom de är ganska vanliga i södra sverige. Både Malin och Sara har haft varianten och musköpare från dem kan ju ha fått oplanderade kullar vid tillfälle. Vid sånna situationer hamnar möss på zoobutiker titt som tätt.

Var är föräldrarna inhandlade?

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

[sossomatic]
2012-02-17 19:20
#9

I en zoobutik i Lund, om jag inte har helt fel för mig.

Upp till toppen
Annons: