Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 746 ggr
[finamöss]
2/21/12, 1:50 PM

Dumma djuraffärer

Var in på en djuraffär idag som hade en ensam hona i en bur. Sa faktiskt till dom att dom inte ska gå ensamma. Sen såg hon faktiskt dräktig ut. Då sa han att det kunde hon inte vara eftersom hon bott där sedan v. 2. Men tillade han, ibland kunde en del kunder råka sätta dom i fel bur och alltså då i hanarnas bur eller tvärtom. Hur fasiken kan man inte ha koll på det?? Är rosenrasade.

Bad min man att vi skulle ta med henne…men tyvärr gick han inte med på det. Hoppas någon kunnig köper henne och inte ett småbarn som blir förbryllad när det kommer ungar i buren. Gråter

Annons:
Exoticas
2/21/12, 1:55 PM
#1

Blir så arg! Speciellt över att vakna till av ett sms med denna information!!!!!!

/Josefin

www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon 

[finamöss]
2/21/12, 1:57 PM
#2

Oj, väckte jag dig. Förlåt! Skäms

Exoticas
2/21/12, 1:59 PM
#3

haha nej då =) gulligt av dig <3 ska göra mig i ordning för arbete nu =D så i rättans tid annars hade jag ALDRIG vaknat :*

/Josefin

www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon 

[finamöss]
2/21/12, 2:01 PM
#4

#3 Ja du kanske har större möjlighet att ta henne. Flört

[Dominik]
2/21/12, 2:05 PM
#5

Allvarligt? Får kunder hantera djur på djuraffären? Det var nånting nytt…Personalen borde ha bättre koll på det.

Det finns jo både bra och dåliga djuraffärer. ZooAB i Malmö är inte särskilt duktiga..Men personalen på ZooAB har faktiskt blivit kunnigare, dock säljer dom djur till personer under 16. För ett par månader sedan köpte jag två hamstrar där och ÄGAREN frågade inte ens hur gammal jag var :D Den dagen hade jag mina "gaykläder" o såg ut som en 12 årig flicka haha :D

Sen så har vi ArkenZoo, dom har massa djur som mår bra och personalen ger bra råd och hjälper kunderna. Dessutom är dom väldigt stränga :)

[finamöss]
2/21/12, 2:30 PM
#6

#5 Nu blev jag ju nyfiken…hur ser gaykläder ut? haha.

Annons:
[Dominik]
2/21/12, 2:58 PM
#7

#6 Lol…Lite mer extrema kläder kanske? Googla "Daniel Paris", så får du se :D

[finamöss]
2/21/12, 3:00 PM
#8

#7 Är han gayig? Ja jag kan inte sånt.

[Dominik]
2/21/12, 3:21 PM
#9

@8 Haha nä, alla kan inte vara modeexperter ;)

[finamöss]
2/21/12, 3:24 PM
#10

#9 Påstår du att jag har dålig smak? Flört haha.

Jag är ju 30+ så då har man ju inte samma smak som er ungdomar. Fast jag hoppas jag aldrig kommer tanta till mig som en del tanter gör.

villhailler
2/21/12, 3:41 PM
#11

Jag räddade en mus en gång från zoo som hette Brynäs dackel han hadde stamm tavla dessutom

[finamöss]
2/21/12, 3:42 PM
#12

#11 Önskade mannen gick med på att hämta henne. Hon var fin i teckningen med. Agouti even tror jag.

villhailler
2/21/12, 3:48 PM
#13

En mer eller mindre lär väll inte skada

Annons:
[finamöss]
2/21/12, 4:06 PM
#14

#13 Tycker min man…hade jag varit själv i butiken hade jag nos smugglat in henne hemma. Haha. Nejdå, vi har egentligen inte möjlighet att föra in en ny i flocken nu när dom fungerar så bra. Men att ha henne tillfälligt tills rätt hem dök upp hade vi kunnat göra.

Grodan
2/21/12, 4:21 PM
#15

finafinafina… fina tankar, fina värderingar och fint lynne… (hm…sårri för skumt ordval e inte helt kry än… *host host*)

Det finns många anledningar till att jag inte går i i zoobutiker… Jag mår dåligt av att se missförhållanden och måste då anmäla och böka. Sånt är jobbigt. Råkar jag stöta på en bra butik blir jag glad, men jag tar som sagt sällan risken…

Jag tror vi behöver använda musens dag 5 maj till att höja musens värde. Kanske skall vi i år rikta in oss mycket på att mushonor inte skall säljas dräktiga i zoobutiker och försöka knåpa ihop något om hur man som personal förhindrar det.???

Vi kan inte rädda alla möss, det finns redan på tok för många möss, vi måste se till att de för högre värde och att de inte behandlas såhär. Zoobutikerna måste ta ansvar.

Det är bra om vi kan gå ut till butiker osv 5 maj och informera


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Love&Peace
2/21/12, 4:27 PM
#16

Eventuellt ska jag köpa denna mushona och ha henne tillfälligt tills rätt hem dyker upp. Vill ju inte att hon ska föda där och inte få den uppmärksamhet som hon förtjänar. Här får hon iaf lugn och ro ett tag. Stressen på djuraffärer är inte så bra för dom små sedan.

Hon får i så fall föda sina små här och så väntar jag tills bebisarna är mogna att flytta.

Grodan
2/21/12, 4:36 PM
#17

#16 Ja, det är det lättaste. Att hiva upp en hundring och ta hem musen. MEN det löser inte problemet!!!

Problemet med att möss behandlas som skit och att zoobutiken kommer att fortsätta ha noll koll och sälja dräktiga mushonor.

Lösningen är att anmäla och säga åt butiksägaren att h*n inte ska sälja dräktiga mushonor. De får ställa undan mushonan i fikarummet, förrådet eller sitt inre djurrum så att hon kan föda där och så får de ta ansvar för kullen.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Exoticas
2/21/12, 6:03 PM
#18

Jag har startat en stor utredning på denna butik för inte alls länge sedan så lägg in en anmälan!!!

/Josefin

www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon 

lisa14juni
2/21/12, 6:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Skit alltså, de där har ja också varit emd om att djuräffärer har gjort! :/. ja var på en i  linköping å där sa de att de inte ahde några fler, men liksom, de är ju flockfjur, å de ahr lika rätt som alla andra levande varelser att ha det tryckt å må bra ihop med andra ! <3

Mina mös mår alltdi bra, vet att dina gör det med Skrattande !

Upp till toppen
Annons: