Annons:
Etikettertill-minne-avin-memorian
Läst 1435 ggr
Hyeonmu
2/21/12, 11:37 PM

Piffi Allkrydda

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag dog Piffi Allkrydda, två år och sex månader. Hon är djupt saknad. Detta är en dålig bild från innan hon var ett år, men kort hade ändå inte kunnat fånga hennes underbara natur och vackra sätt. 

Hon var den första mus jag köpt som varit från uppfödare, och en fantastisk vän.

Annons:
DeniceP
2/21/12, 11:38 PM
#1

Kyss <3

/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!

Hyeonmu
2/21/12, 11:39 PM
#2

Detta är Piffis tråd och ska helst hållas som sådan. Detta är för de som undrar och allt jag säger om saken i denna tråd:

Jag har försvunnit helt och ganska plötsligt från sociala medier inser jag, även min telefon har varit avstängd och har nu även kommit bort i mitt röriga liv. Jag har haft flera dödsfall bland min djurfamilj, prat om vräkning pga lukt från mina möss. Trots att ventilationen är felaktig och jag ofta lidit i trapphuset av lukt av sopor, av lukt och diverse matos har felet blivit vårat efter att grannar blivit medvetna om mina djur. Skolan, min ända fasta punkt, hotas att ta ifrån mig. Min mor, som är den som håller och alltid hållt mitt huvud ovanför vattnet har nått bristningspunkten. Jag får värre och värre social fobi och har svårt att ta kontakt.

Jag står nu på den högsta dosen antidepressiva medel av den typ jag använder, trots det kommer jag knappt ur sängen 3-5 dagar i veckan av sju. Jag klarar sällan de tre dagar i veckan som jag ska gå i skola, förvägras ordentlig plan i denna av skola, förvägras terapi och samtalskontakt av psykvården och den hjälp med mitt dagliga liv jag behöver av LSS - allt något jag enligt lag är berättigad. 
Efter åtta år av liknande brist på hjälp och liknande problem och psykiska besvär har jag börjat slitas ut. Där jag faller får min mor rycka in, och hon är ännu mer sliten och nedbruten av den konstanta kampen - vilket gör mig ont och förvärrar mitt mående. Det är dessutom nu under Januari-Mars mitt mående är som värst under året efter att mörkret varat så länge.

Jag har fortfarande inte orken att ta itu ordentligt med det jag borde gällande kontakt med andra människor, blotta tanken ger mig ångest.

Jag funderar från och till på att åka på Svemus årsutställning men orkar inte riktigt med de krav det kan innebära. Både på social kompetens och ett visst mått uppvisande av en fasad som säger "hej jag är en fantastisk djurägare och uppfödar"e. Något jag verkligen inte har ork till nu. Just nu går orken till att försök hålla mina djur friska och glada, det har därför skett tjuvparningar som hos "en ansvarsfull djurägare och uppfödare" inte borde hända. Men just nu är jag "Linnéa - nedbruten människa med djur", inget annat. Det är dock lätt att döma och svårt att förstå om man inte varit där själv på botten, hur hemskt det är att plötsligt inte orka med allt man älskar och inte ha nån hjälp att få. Det är tankar och oro jag har runt saken, inga anklagelser mot någon eller ord i någons mun.

Det här är inte en text menad som "tyck synd om mig". Det är en uppdatering om mitt liv för de som jag tycker om och som jag vet kan ha känt oro efter mitt försvinnande. Det är också en förklaring, ingen urskuldning för skulden är ändock min, till de som jag lovat saker och sedan försvunnit.

MP160
2/22/12, 12:16 AM
#3

Lilla fina Piffi, sov så gott lilltjejan Kyss

Förlåt för följande, det ska vara Piffis tråd, jag måååste bara!

Gud Nea vad jag saknar dig! Känns bättre nu, när du förklarat. Försökt få tag i dig hur länge som helst men nu förstår jag varför. Du vet vart du har mig och du ska absolut inte vara rädd att ringa eller smsa mig, känn heller ingen press att göra det! Bara så att du vet att jag finns om du känner att du behöver mig. Nu går jag inte i skolan längre så vill du att jag ska komma och hjälpa dig med något så gör jag gärna det. Jag pm:ar dig med mitt mobilnummer och mitt hemnummer, eftersom du tappat bort mobilen.

Världens största KRAM från din lilla Ämpe KyssKyss

Grodan
2/22/12, 12:44 AM
#4

RIP Piffi & stor varm kram till matte.Kyss

Nu äntligen är hon friiiiiiiiiii, att skutta på molnen med alla andra underbara möss. Jag vet så många trevliga möss som håller Piffi sällskap i muslandet bijååååånd där långt borta… vad man än tror på… vi kommer kanske också dit en dag, vi musälskare… jag tror lixom att Gunvor flyger omkring där med all möss och det ska hon inte få göra ensam… men tills dess ska vi leva lite till, vi som har några år fler att leva än möss… men i andetag och i hjärtslag räknat så lever vi ungefär lika länge… det läste jag en gång för länge länge sedan i en vetenskaplig tidskrift… fast då hade man bara jämfört elefant och mus, men vaddå…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Rönisch
2/22/12, 12:46 AM
#5

Sov gott Piffi!

och måste säga att 2½ år inte är någon dålig ålder för en liten mus!

ajanki
2/22/12, 8:04 AM
#6

Sov sött PiffiKyss

Tröstkram till matte (som jag saknar så och hoppas hon kommer tillbaks snart)

Annons:
ariama
2/22/12, 8:25 AM
#7

Fantastiskt, två och ett halvt år i livet, som mus, Piffi har hat en BRA matte!!

(Och, du, Linnéa, jag FÖRSTÅR, (allt), och tusen tröstekramar till fina goa kämpande Linnéa och hennes mamma!!!!!)

adirf1
2/22/12, 6:25 PM
#8

Sov gott tösen!<3

Vill inte förstöra tråden men vill säga att din text berörde mig, jag kan inte säga att jag vet hur det känns, att jag förstår hur du mår men jag kan tänka mig det. Jag känner dig inte mer än genom dina inlägg på iFokus men jag hoppas att allt skall bli bättre! Hur mörk än tunneln tycks vara så väntar alltid den ljusa öppningen någonstans där framme, bara man fortsätter gå mot ljuset ;)
Min kompis vill hälsa att hon fick stor hjälp av KBT & att du kanske bör byta antidepp?

Hoppas att det blir bättre!
Mvh Frida

Hyeonmu
2/23/12, 6:08 PM
#9

#1 <=3 <3

#3 ÄMPEH! *kramar* 

#4

Kramar! ^_^

Jo, jag tror alla är nånstans tillsammans med dem som de älskat. <=) Ahaaa. Så tricket till att leva för alltid är alltså att andas riktigt riktigt långsamt och få hjärtat att slå så sällan som möjligt. ;)

#5

Nej, hon levde länge och gjorde matte glad. Vann pris för det några gånger, lillpluttan, när hon inte vann för annat. ^^' "Du är inte så snygg… inte så snäll heller… men gammal är du! Första pris för 'åldring'." 

#6

<3

Tack! Och kram tillbaka! <=3

#7
Jag vill tro det i alla fall. Skäms Min pluttesnutta. 

Tack Amaira, du är rar! <3 *kramar*

#8

Tackar så mycket för de fina orden. <=) Jo jag har lite hopp för att det kanske blir bra en dag.
Jag skulle få KBT men tyvärr rann det, som det mesta, ut i sanden. *suckar* Men jag har hört mycket gott om det, så jag kanske får ge dem en spark i ändan så jag får lite KBT. =) Tja,  jag är inne på läkare nummer 4 och även denna är lite trög. ("Jaså Linnéa, du försökte ta livet av dig i förggår med "blipidiblu"ptabletter. Här är en burk nya "blipidiblup", eftersom de tog slut då. Sluta nu vara jobbig och flytta hemifrån så din stackars mamma får ro." *headdesk*) Men att byta är en god tanke och förhoppningsvis har läkaren en bra dag när jag föreslår det.

adirf1
2/23/12, 8:40 PM
#10

#9

Det kom från hjärtat :)
Min kompis känner med dig & vet hur det känns då hon själv befunnit sig i samma sitts med både deprission & socialfobi.
Du kan PM:a Cafesinner hör på iFokus om du vill prata med någon som befunnit sig i samma sitts.

Idiotiska läkare! Gentemot din läkare så är den senaste jag besökte ingenting(Ville ta upp om det var möjligt att jag hade ADD, fick en utskällning). Att dessa idioter får jobba inom vården! :S

Kram på dig, jag hoppas att det skall gå vägen för dig!

Upp till toppen
Annons: