Annons:
Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 747 ggr
Minoth
2/22/12, 7:11 PM

Uppfödare i Göteborg

Hej allihopa

Efter jag träffat några helt underbart bedårande tammöss så känner jag nu att de hade varit kul att åka hem till någon uppfödare i Göteborg.

Jag behöver tänka mer på saken och skulle gärna vilja ha någon att ventilera mina tankar med och gärna träffa lite mer möss.

Plats finns, pengar finns och tid och kärlek finns :) Jag har 3 gerbiler hemma och har även haft Afrikanska pygmémöss (dom åker till sitt nya hem imorgon) och även morhuvade papegojor + en hund.

Det jag har i tankarna rent spontant är 2 honor och sen kanske utöka med någon mer, men om man känner musägare rätt brukar de blir mer än en mer. Men det får komma senare isånnafall.

Det jag är intresserad av OM det nu skulle bli så att jag bestämmer mig för tammöss är först och främst TREVLIGA individer med ett stabilt temperament.

Efter ha träffat en riktigt mysig mus hona som la sig i handen på mig och vibrerade direkt och ville gosa så vet man va man vill :)
Alltså har färg och hårtyp av minst betydelse, även om man har favoriter. 

Så Finns det någon uppfödare i göteborg, Eller kanske inte uppfödare om de inte finns men då musägare med mycket erfarenhet iaf som skulle vilja bjuda hem mig?

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Annons:
Minoth
2/22/12, 9:18 PM
#1

Ingen?

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Grodan
2/22/12, 9:22 PM
#2

Jo, det finns 2-3 st på sajten… Du ska du inte komma till Vårgårda på lördag och träffa alla musmänniskor? Det kommer att finnas MASSOR med möss till salu!!!


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Minoth
2/22/12, 9:41 PM
#3

#2 nää då blir de bara impuls köp för att man ser så många underbara möss. Vill ju gärna träffa en uppfödare innan och snacka lite. Träffa lite möss i hemma miljö osv

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Grodan
2/22/12, 9:57 PM
#4

#3 men det är ett mkt bra tillfälle att träffa och klämma på många olika möss. Om du lämnar pengarna hemma blir det inget impulsköp. Flört


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Minoth
2/22/12, 10:15 PM
#5

#4 Långt för mig att åka. Har ingen bil. 

Tycker ändå de vore bättre att åka till en uppfödare där man kan klämma på mössen ostört ^^ detta är ju ändå en mässa…

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

[aammE]
2/23/12, 4:52 PM
#6

Jag finns ju, dock är det totalt kaos här efter som att vi planerar flytt till större (lådor, påsar, burar, grejer överallt).

Annons:
Minoth
2/23/12, 6:46 PM
#7

#6 för mig gör de inget om de är kaos. Men om de inte passar just nu så kanske senare?

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Minoth
2/23/12, 9:34 PM
#8

puff

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Minoth
2/24/12, 1:25 PM
#9

putt!

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Minoth
2/24/12, 4:34 PM
#10

Verkar inte som att någon vill bjuda hem mig ^^ Och ni säger att de är lätt att hitta uppfödare? JA visst… :P

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Tsunamis
2/24/12, 4:40 PM
#11

Tror många har mycket att göra såhär dagen innan utställningen. Ajanki finns i Vårgårda, aammE och Charlie2006 finns i Göteborg. Hör med någon av dem för hembesök tycker jag!

MvH  Tsunamis

Minoth
2/24/12, 4:41 PM
#12

Det får jag göra då! AammE verkade ha fullt upp men jag får nog skicka iväg ett pm till charlie2006 kanske. Eller vänta efter vårgårda som är imorn så kanske dom hittar tråden här.

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

[aammE]
2/24/12, 5:50 PM
#13

Utställningstjorv tar upp ganska mycket tid, speciellt i flyttkaos.

Annons:
Charlie2006
2/24/12, 6:23 PM
#14

Jag har inte hunnit att svara, idag har jag packat och storstädat. Bor inte i Göteborg, utan mellan Göteborg och Borås, men det är rätt enkelt att komma hitt ut. Glad

Du är välkommen hem till mig, och mysa med möss och hamstrar och prata musprat. :) men är väl inte den socialaste personen precis. Tungan ute

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Minoth
2/24/12, 7:31 PM
#15

#13 jag förstår det

#14 Jag bor själv lite utanför Göteborg. Vart exakt bor du? Vore jättetrevligt att komma och hälsa på (även om du säger att du inte är social)

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Charlie2006
2/24/12, 8:30 PM
#16

#15 Jag bor i Rävlanda (härryda). Eller ja är väl snarare blyg om man säger så, men är inte alls lika blyg som för något år sedan. :) Jag har flera kullar nu också här hemma. :)

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Minoth
2/24/12, 9:37 PM
#17

#16 åh nej men va trevligt! kanske får planera in ett besök till dig då? :) Vore himla kul, och lite farligt med tanke på att du har söta möss hemma! 

Vore skönt ändå att prata lite möss med någon och känna och se efter. Som sagt har ju haft pygmémöss men det går inte riktigt att jämföra ändå även om jag vet en hel del.

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Charlie2006
2/24/12, 9:43 PM
#18

#17 Hehe, fast just nu finns inga honor tillsalu, och bara en av kullarna har päls och öppnat ögonen. Flört Bara att säga till, så planerar vi in en dag. :)

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Minoth
2/24/12, 9:47 PM
#19

#18 är väl tur det ;) Så får jag en jobbig väntan som kanske är bra :P 

Men de verkar som att ungarna är tingade redan innan dom föds nästan haha.
Jobbigt för jag vill inte vara så "snabb" och tinga efter färg eller typ redan när dom precis fått päls. Jag vill träffa mössen och sen bestämma mig för någon av dom beronde på hur jag tycker deras temperament är. 

Hoppas att om jag bestämmer mig hittar några riktiga mysiga honor!
Kanske är lättare om man inte har krav på vilken färg de ska vara

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Minoth
2/25/12, 9:28 PM
#20

Är de bara charlie2006 och AammE som finns i göteborg med möss? Kan jag knappast tänka mig.

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Annons:
Tsunamis
2/25/12, 10:28 PM
#21

Är väl numera jag också men ingen uppfödning än på ett bra tag! Dock är planen så men vi får se hur tilltänkta avrlsdjuren utvecklas.

MvH  Tsunamis

Minoth
2/25/12, 10:40 PM
#22

#21 ja just de du har skaffat möss också :) 
men vill först och främst hem till en uppfödare. Kul om du också börjar avla sen! så har man en till att välja mellan!

Vilken färg har du tänkt satsa på?

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Upp till toppen
Annons: