Annons:
Etiketttävlingar
Läst 593 ggr
ajanki
2/26/12, 1:11 PM

Rösta på Marsmusen!

Nu vill jag tävla med Kajsa, min agouti berkshire hona som gjort stora framsteg tack vare min lugna och goa Dolly. I dag är Kajsa en äventyrslysten och framåt liten flicka som gärna går runt själv och upptäcker livet utanför buren. Hon är otroligt vacker tycker jag med.

------------------------------------------------------------------------------

Här kommer en långväga resande mus, Hugo Boss.

Han har rest med Kent från Holland via Danmark till Sverige och bott hos honom tills jag kunde få hem honom i början av januari. Min första reaktion var: Nä, honom vill jag INTE ha! Han är ju ASTREX!!! Ja vill inte ha astrex…

Besviken lät jag fakta sjuka in och jag hade kämpigt, för jag hade blivit kär…dels så gillar jag mörka (alltså beige grundfärg) splashar med mycket svart. Det hade han. Dels gillar jag manlga hanar, och det var han…och dessutom var han snygg…jättesnygg…

Ja, ja, han fick följa med hem till slut, och vad jag är lycklig för mitt beslut! han är en så rar hane. Han satt då med två andra hanar och de slogs när det kom hem så han liksom burkamraterna är fulla med småsår. Det gör att han förmodlige inte kan följa med på nästa utställning, så jag får behålla honom för mig själv och njuta av honm här hemma :)

Jag och hans två fruar njuter och pussar på honom Kyss

----------------------------------------------------------------------------

Det här är Pia. Jag tog hem Pia och tre andra honor från skolan för inte allt för länge sedan. Pia är en underbar liten tös. Hon är snäll och social. Hon var den som var först upp i handen och när hon väl hoppat ner ska hon genast upp igen. Jag är verkligen glad att jag skaffade henne hon är verkligen en liten busmus! Kyss

------------------------------------------------------------------------------

Här är lilla Weed, hon flyttade in hos mig för 3 veckor sedan nu. Då var hon bara 7 v gammal och riktigt liten, men hon har redan blivit jättestor och vuxit sig in i sina då riktigt stora öron. Hon tillsammans med den andra musen jag köpte mina första möss. Just Weed har jag fastnat för lite extra för hon alltid är så himla pigg, vaken och glad! Sitter jag vid datorn sitter hon alltid på huset och tittar på mig till jag hämtar henne. Sötnosen!

------------------------------------------------------------------------------

Jag slår till med en Vattnadals Qornell. Kör på namn ur floran, och q är svårt, stavar om K-växter då. Mamman till Qornell, Björndalens Rhapzody Lyrics, fick två kullar förra vintern, och sattes sedan ihop med en annan hane, Vattnadals Xannadu i somras. Det hände ingenting, så jag gav upp. I november fanns helt plötsligt en kull ungar i buren, små som tusan, och jag matade på massor. 2 söner stannade med pappan och döttrarna flyttade ut med mamman. Hon var så smal och fin, att jag misströstade om en andra kull, men hon växte, och dagen före julafton föddes Q-kullen. Lyrics började då tunna ur, började rossla och inget hjälpte, trots lax, ärtor, fårben, ägg och annat smaskigt. När kullen var 3 v gammal hittade jag henne död i buren. De blev lite skvättiga och nervösa, men upptäckte snart att min hand inte var så tikig ändå. När kullen var drygt 4 v, delade jag hanar från honor. De 3 Q-grabbarna flyttade ihop med de 5 grabbarna ur P-kullen. De killarna är lite äldre, och på bästa sortens temperamentsavel. Gänget cvamperar nu ihop, och vi får se hur länge det varar. Qornells pappa bodde med bröder länge, så jag håller tummarna.

Egentligen gillar jag inte satin, men då Q-kullen fick bättre typ än sina ädre bröder, och de bara är 3, får han kanske stanna ändå. Han är ju ett litet charmtroll, flirtar gärna med mig.

------------------------------------------------------------------------------

SAFARI!

Undermusen Safari är en liten hane som ALLTID lyckas rymma, vad jag än sätter han i. Han vill så gärna vara med och gosa hos mig så att han sitter och ser ledsen ut vid bur luckan om han inte har lyckats rymma!

------------------------------------------------------------------------------

Jag vill att  min Oscar ska delta…för att han är så söt och snäll. Har varit trygg här sedan dag 1. Han är black/tan. Otroligt fin, smart och kelig. Finare muskille kunde man inte önska. Kommer gärna upp i handen när det erbjuds. Min son har aktiverat och tränat honom nästan dagligen och han verkar gilla det=) Har lärt sig komma på inkallning. Just nu är han ivrig i hinderbanan. Oscar är våran älskade familjemedlem. Han sätter guldkant på vardagen.

------------------------------------------------------------------------------

Det här är lilla Vega, hon är en av mina 2 nya tjejer. Hon är jättemysig och vill alltid vara i min hand, när jag skulle hämta mina 2 tjejor så blev det lite problem så jag fick fel mus, men nu är jag glad för det, för Vega är så underbar och perfekt! Skulle inte ändra på henne för nåt!

------------------------------------------------------------------------------

Det här är lilla Majken. Hon flyttade hem till mig tillsammans med sin syster Disa för cirka tre veckor sen. Ända sen första dagen har hon varit väldigt social och kom snabbt överens med mina andra, äldre möss. Redan nu är hon den som kommer först fram och hälsar när jag sticker in min hand i terrariet. Har jag hållit i henne och sätter tillbaka henne i buren igen så spanar hon alltid en stund efter hur hon skulle kunna ta sig tillbaka ut till mig, ibland är hon så charmig så jag måste ta ut henne lite till. Hon är helt enkelt en jättemysig liten mus som jag är otroligt glad att ha. Skrattande

------------------------------------------------------------------------------

hoppar då in med Nala som jag hämtade tillsammans med systern Nikita hos Ariama för ca 1 vecka sedan.
Nala var riktigt blyg i början men har nu blivit mycket mer nyfiken och nosar gärna på handen men vågar inte riktigt än gå upp själv.
Så det kan vara lite svårt att få upp henne ur buren men när hon väl är uppe så är hon en rikgit mysmus, och hon verkar även gilla att fottas <3

------------------------------------------------------------------------------

Jag ska delta med lilla fröken svansknyck. Jag känner inte henne riktigt än, men hon verkar vara en mycket mild och lite tafatt tjej.

När jag pysslade med henne igår och tog fotot så satt hon och väntade på att min hand skulle komma tillbaka och rädda henne från det läskiga bordet. Så uppfattade jag det i a f. Hon vände sig lite om, verkade förvirrad över den nya miljön och sedan när min hand kom hoppade hon snabbt upp i den. Jag kände lite kånnäcktjion med henne då. SkrattandeSen satte jag in henne i hängmattan i buren. Då satt hon bara där och verkade lite borta. Till slut tyckte jag lite synd om henne så jag hjälpte henne ner.

Hon är minst i kullen. Kullen var på 15 st. En var dödfödd och en tog modern bort första dygnet. Nu är det alltså 13 kvar. Ungarna var väldigt hoppiga när de öppnade ögonen. Fem stycken är fortfarande hoppiga och vägrade sitta kvar i handen igår. Hoppas de kan sitta i handen imorgon. Lilla fröken svansknyck är en av de som gärna sitter i handen.

Jag tar normalt bort möss med svansknyck, men jag behöver då upptäcka det den första levnadsveckan. På den här tösen upptäckte jag det alldeles för sent. Hur det kommer att påverka hennes framtida liv har jag ingen aning om. Jag hoppas ändå kunna ha henne som sällskapsmus själv eller hos fodervärd el dyl.

Fotot är taget igår och hon var då 3 veckor och 4 dagar gammal.

------------------------------------------------------------------------------

Annons:
[finamöss]
2/26/12, 3:20 PM
#1

Röstade på Hugo Boss. Så fin färg!

DeniceP
2/26/12, 5:07 PM
#2

Min röst hamnade absolut på vega, eftersom hon är såå lik min älskade Kiwi Kyss

/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!

ariama
2/28/12, 11:06 AM
#3

*putt*

Oskar har inte fått en enda röst än, och jag som trodde han fått massor, fotot är sååå sött, och berättelsen likaså. Kyss

[finamöss]
2/28/12, 3:15 PM
#4

#3 Inte Kajsa heller.

majken99
2/28/12, 3:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Fastade verkligen för Pia. Hon verkar vara lite som min lilla Brownie. Busig och nyfiken!Skrattande

StillaSinnet
2/29/12, 8:06 AM
#6

Jag röstade på Nala…underbar bild på så söt mus <3

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Annons:
Upp till toppen
Annons: